simTD: cel mai mare test de
comunicare în situaţii reale de trafic efectuat până în prezent la nivel
mondial.
Opel își va asuma responsabilitatea pentru
coordonarea testelor începând cu jumătatea anului 2012.
Funcţia de avertizare
privind condiţiile meteorologice nefavorabile şi rapoartele cu privire la
starea drumului sporesc siguranţa în trafic.
Rüsselsheim/Friedberg. Pentru organizarea celui mai mare test
efectuat până în prezent la nivel mondial, prin care este analizată eficienţa
comunicării între autovehicule şi între autovehicul şi mediul înconjurător în
situaţii reale de trafic, Opel şi-a unit forţele cu alţi 17 parteneri din
industria auto, asociaţii auto, ştiinţă şi cercetare, statul federal Hesse şi oraşul
Frankfurt. Aceste sisteme de comunicare realizează o legătură electronică între
autovehicul și
infrastructură. Astfel, un autovehicul poate schimba date cu celelalte
autovehicule, aceste informaţii asigurând legătura între autovehicule şi
infrastructura rutieră. Dezvoltarea acestor sisteme de comunicare reprezintă
baza pentru o creştere durabilă a eficienţei şi siguranţei în trafic. Întregul
proiect se desfăşoară sub denumirea: „simTD: Mobilitate inteligentă
şi sigură – teren de testare Germania”.
Faza de testare a început în Friedberg sub forma unui raport
intermediar întocmit de trei ministere din Germania care susţin acest proiect,
Ministerul economiei şi tehnologiei (BMWi), Ministerul educaţiei şi cercetării
(BMBF) şi Ministerul transportului, construcţiilor şi dezvoltării urbane
(BMVBS). Consorţiul de cercetare este, de asemenea, susţinut de statul Hesse,
Asociaţia automobilistică din Germania (VDA) şi de consorţiul „Car 2 Car
Communication”. Raportul intermediar reprezintă partea finală a fazei de
planificare şi pregătire. Urmează unele îmbunătăţiri înaintea începerii
efective a fazei de testare.
Opel şi-a asumat responsabilitatea de a coordona faza de testare
în numele tuturor partenerilor implicaţi în acest proiect. Testele pe teren vor
începe la jumătatea anului 2012. Un test de o asemenea amploare – în care sunt
angrenate 120 de autovehicule ale tuturor partenerilor – reprezintă o premieră
mondială. Coordonarea, monitorizarea şi analiza datelor acestui experiment sunt
realizate în strânsă colaborare cu Universitatea din Wuerzburg şi Universitatea
Tehnică din München. Aceste universităţi asigură coroborarea datelor statistice
referitoare la şoferi şi rutele lor zilnice. Testul pe teren va dura cel mai
probabil în jur de şapte luni. Toate autovehiculele de testare vor fi amplasate
la baza centrală Infraserv, în apropiere de Frankfurt-Hoechst.
Funcţia de avertizare
privind condiţiile meteorologice nefavorabile şi rapoartele cu privire la
starea drumului
Pe lângă multe alte funcţii, Opel va testa împreună cu ceilalţi
parteneri şi funcţia de avertizare privind condiţiile meteorologice
nefavorabile şi rapoartele cu privire la starea drumului pe durata desfăşurării
proiectului simTD. Directorul departamentului de dezvoltare a sistemelor
electrice din cadrul Opel, Dr. Burkhard Milke, a declarat: „În fruntea listei
de cerinţe ale şoferilor cu privire la viitoarele sisteme de comunicare auto se
află introducerea avertizărilor privind condiţiile meteorologice nefavorabile
şi rapoartele cu privire la starea drumului. Astfel de dispozitive reprezintă o
valoare adăugată semnificativă pentru şoferi şi sporesc siguranţa în trafic”.
Baza acestor teste este asigurată de patru posturi de radio cu
informaţii despre vreme şi starea drumului, care furnizează deja date
detaliate, de exemplu cu privire la utilajele de deszăpezire. Principalii
parametri monitorizaţi sunt punctul de rouă şi temperatura suprafeţei
carosabile. Interfaţa om-maşină utilizată de toţi partenerii în cadrul acestui
test a fost dezvoltată de DFKI – centrul german de cercetare privind
inteligenţa artificială.
Pagina de Internet a proiectului de cercetare simTD: http://www.simTD.de
Sursa: Opel Romania
am observat ca in ultimul timp opel se implica intens in a testa orice fel de situatii pentru a imbunatatii siguranta
RăspundețiȘtergereMare parte din constructorii auto incep sa fie din ce in ce mai preocupati de siguranta si acesta este un lucru foarte bun...
RăspundețiȘtergere