Cu doua
etape inainte de final, Campionatul Mondial de Raliuri este mai disputat ca
niciodata! Sébastien Loeb si Daniel Elena, care au fost lideri in campionat de
la Raliul Mexicului, au fost ajunsi in clasament dupa Raliul Frantei. Sébastien
Ogier si Julien Ingrassia se afla la trei puncte in spatele liderilor, deci
Citroën poate conta pe ambele echipe in lupta pentru titlu. In Raliul Spaniei,
urmatoarea etapa din calendar, echipa Citroën Total poate obtine cel de-al
saptelea titlu mondial la constructori. Desfasurat pe asfalt inca din anii ’90
de la includerea in calendarul Campionatului Mondial de Raliuri, Raliul Spaniei
si-a schimbat formatul incepand de anul trecut. Etapa din Spania a devenit una
mixta, probele din prima zi fiind pe macadam, iar celelalte din urmatoarele
doua zile pe asfalt. Teoretic, aceasta configuratie nu ar trebui sa puna
probleme masinilor, pilotilor si inginerilor pentru ca multe componente ale
masinii sunt comune atat in versiunea pentru asfalt, cat si in versiunea pentru
macadam. In plus, vineri seara ultimul parc de service va fi extins la 75 de
minute – 45 de minute in conditii normale – pentru ca mecanicii sa aiba
suficient timp pentru a schimbe setarile masinilor.
Pentru
liderul campionatului prima zi reprezinta un handicap major, mult mai mare
decat in alte raliuri pe macadam. Chiar daca sunt la egalitate de puncte,
Sébastien Loeb va pleca inaintea lui Hirvonen – deorece are mai multe victorii
in acest sezon - ceea ce inseamna ca va curata drumul pentru toti cei din
spate. „Daca nu ploua, nu este deloc bine sa pleci primul pe macadam. Exista un
risc foarte mare ca la sfarsitul zilei de vineri sa fiu mult in spate. Pe
asfalt, in ziua a doua si a treia, pilotii care pleaca primii nu au niciun
handicap. Din aceasta cauza strategia mea este foarte simpla: atac de la start
la sosire”, a spus Loeb, inaintea etapei din Spania.
Chiar daca
pilotul echipei Citroën Total a avut numai ghinion dupa victoria din Raliul
Finlandei, el ramane optimist: „Mi-ar fi placut ca ultimele trei raliuri sa fi
avut un final diferit. Acum suntem pusi la zid, dar toate acestea sunt bune
pentru sport. Stiu sigur ca Hirvonen va merge la limita, dar mai am si eu
cativa asi in maneca. Unul dintre ele este modelul Citroën DS3 WRC cu care
echipa a castigat noua din cele 11 raliuri desfasurate in acest sezon, iar eu
am castigat ultimele doua raliuri care mai sunt de disputat in 2008, 2009 si 2010.
Toate aceste lucruri imi intaresc increderea. Toate situatiile similare din
trecut s-au terminat bine si acum totul depinde doar de noi pentru a ne pastra
invincibilitatea”, a adaugat Loeb.
Echipa
Citroën Total se bazeaza in aceasta lupta si pe echipajul Sébastien Ogier si
Julien Ingrassia, care s-a apropiat la trei puncte de lideri dupa succesul din
Raliul Frantei. „A cincea victorie din acest sezon a fost un moment fantastic
pentru noi. Am castigat etapa de casa si a fost a doua victorie pe asfalt. Nu-mi
fac nicio iluzie in ceea ce priveste lupta pentru titlul mondial. In mod normal
aceasta se va da intre Seb si Mikko. Dar tinand cont de pozitia pe care ne
aflam, echipa noastra are doua echipaje impotriva unuia singur. Pentru Raliul
Spaniei obiectivul nostru este sa adunam punctele necesare pentru ca Citroën sa
castige titlul mondial la constructori”, a spus si Sébastien Ogier.
Sursa: Citroen Romania
0 comentarii