Chevrolet Camaro Coupe |
Proiectat având în vedere stilurile de
conducere europene.
Motoarele V8 oferă o putere şi un cuplu maxim
de 432 cp, respectiv 569 Nm.
Viteză maximă de 250 km/h.
Autovehiculul de performanţă a fost cel care a furat
inimile şi imaginaţia oamenilor de pretutindeni; a apărut pe afișe, tricouri
şi în cântece timp de patru decenii. Acum s-a întors, mai bun şi mai puternic
ca niciodată, gata să-şi recapete locul de onoare pe drumurile europene şi pe
pereţii dormitoarelor.
Noul model Chevrolet Camaro cu motor V8 de 432 cp s-a
întors în Europa după o perioadă de absenţă de zece ani, cu un design uşor de
recunoscut şi complet modern.
Designul contemporan reflectă istoria bogată a modelului
Camaro, cu partea din faţă în formă de V, postura şi aripile spate late
contribuie la recunoaşterea trecutului legendar şi la crearea unei legende a
designului contemporan.
„Camaro este un ansamblu de putere, confort şi
tehnologie, care oferă un raport foarte bun calitate-preţ care nu poate fi
egalat de către competitorii noştri”, a declarat Wayne Brannon, Preşedinte şi
Director Executiv Chevrolet Europe.
Testat pe faimosul circuit de curse Nürburgring din Germania, modelul Camaro a fost proiectat pentru clienţii europeni, dispunând de suspensii noi şi o gamă largă de alte îmbunătăţiri.
Cele mai importante date tehnice ale modelului Camaro
sunt la fel de impresionante ca şi designul acestuia: transmisia manuală beneficiază
de un motor superb LS3 V8 de 6,2 litri care dezvoltă o putere de 432 cp și generează
un cuplu de 569 Nm la 4.600 rpm. Aceasta înseamnă că autovehiculul poate
accelera de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde în varianta coupe şi în 5,4 secunde
în varianta decapotabilă. Transmisia automată este combinată cu un motor L99 V8
de 6,3 l care dezvoltă o putere de 405 cp care generează un cuplu de 556 Nm la
4.300 rpm. Versiunea coupe cu transmisie automată atinge 100 km/h în 5,4
secunde şi modelul decapotabil în 5,6 secunde. Camaro are o viteză maximă
impresionantă de 250 km/h.
Preţurile pentru versiunea coupe încep de la 38.900 €,
iar preţurile pentru versiunea decapotabilă încep de la 43.900 €, deşi acestea
pot varia în funcţie de piaţă, ca urmare a taxelor locale și de import.
Modelul Transformers® Special Edition şi pachetul aniversar de 45 de ani sunt
disponibile la un preţ suplimentar de 2.000 € fiecare, inclusiv TVA.
100% european
Autovehiculul îşi face simţită prezenţa de departe,
datorită motorului V8 care emite un sunet de frecvenţă joasă, anunţându-și cu tărie
sosirea iminentă.
Caracteristicile versiunii europene a modelului Camaro
sunt asemănătoare cu cele ale modelului 2SS disponibil în America de Nord. Noul
model, prima versiune europeană, dispune de noua suspensie FE4, proiectată
special pentru Europa. Acest tip de suspensie, caracterizat prin rigiditate
ridicată şi stabilitate laterală care sporeşte performanţele şi
manevrabilitatea la viteză înaltă, a avut un succes atât de mare încât va fi
disponibil şi în Statele Unite, echipat pe modelele superioare de anul viitor.
Pachetul de suspensii FE4 dispune de amortizoare faţă şi spate reajustate şi
bare stabilizatoare rigide noi în faţă (23 mm) şi spate (24 mm).
„Obiectivul nostru a fost să dezvoltăm o suspensie sport
mai precisă care să asigure o ținută de drum îmbunătăţită. Am utilizat rezultatele
numeroaselor teste efectuate pe piste pentru a îmbunătăţi geometria suspensiei
în viraje, un echilibru mai neutru la întoarceri şi minimizarea subvirării în
situații limita,” a declarat Al Oppenheiser, inginer şef pentru
Camaro.
Jantele de 20 inci, cu pneuri Pirelli PZero garantează
distribuţia corespunzătoare a puterii, în timp ce discurile de frână
antiblocare cu patru pistoane Brembo, împreună cu sistemele StabiliTrack şi de
control al tracţiunii garantează o frânare eficientă şi virare rapidă. Roţile
sunt amplasate spre exterior, la același nivel cu caroseria, pentru un aspect
dinamic şi o postură lată.
Design exterior uluitor
Dacă doriți să fiți anonim şi să vă integraţi în mulţime, atunci probabil
că modelul Camaro nu este pentru dumneavoastră. Designul uimitor va avea ca
rezultat exact opusul, atât pietonii cât şi ceilalţi participanţi la trafic vor
privi cu uluire şi admirație cum modelul Camaro își croiește drum cu superioritatea caracteristică.
„Încă de la început, obiectivele de bază pentru noul
model Camaro au fost ca acesta să arate grozav, să fie cu adevărat performant
şi să fie accesibil,” a declarat Oppenheiser.
Partea din faţă în formă de V este mărginită de faruri cu
descărcare în gaz cu tehnologie HID, cu inele iluminate cu tehnologie LED
Xenon, care simulează aspectul ochilor adânciți şi conferă modelului Camaro o înfăţişare
ameninţătoare. Papionul auriu specific Chevrolet decorează cu mândrie partea
din faţă a autovehiculului şi direcționează privirea către capota power dome,
care asigură o senzație de mişcare chiar şi când autovehiculul staţionează.
Partea din spate a modelelor europene Camaro este unică.
Lămpile spate duble cu tehnologie LED evocă aspectul unic al părţii din faţă a
autovehiculului. Designul părţii din spate este completat de ţevi de eşapament
cromate rotunde, de dimensiuni mari, asemănătoare modelului Corvette Z06.
Design interior
O gamă largă de echipamente de izolare fonică vă asigură
că veți fi transportat într-o altă lume imediat ce vă urcați la bordul
Camaro, deşi sunetul specific motorului V8 pătrunde într-o mică măsură la
interior, datorită designului, suficient cât să vă amintească unde sunteţi şi
ce faceţi.
Ducând mai departe spiritul şi atitudinea modelelor
Camaro anterioare, interiorul se caracterizează prin simplitate şi rafinament,
cu accente contemporane în butoane, comutatoare, instrumente şi iluminarea
ambientală.
Designul panoului central de instrumente integrat îmbină
comenzile accesibile ale sistemelor audio, de încălzire, ventilaţie şi de
climatizare într-o singură piesă electronică modernă cu butoane
supradimensionate, cu inserţii de cauciuc şi crom, pentru a se ridica la
nivelul modelului Camaro.
Sistemul de iluminare ambientală Chevrolet Blue Ice acționează de-a
lungul uşilor. Aceeaşi nuanţă de albastru este utilizată atât pentru
vitezometrul din partea stângă cât și pentru turometrul din partea dreaptă, iar
informaţiile suplimentare pentru șofer vor fi afişate între acestea. Iluminarea
ambientală în culoarea portocalie este disponibilă cu nivelul de echipare
pentru interior Inferno Orange.
Panoul cu patru indicatoare din faţa schimbătorului de
viteze trimite cu gândul la legendarul model Camaro 1969, însă include şi
iluminare de fundal contemporană cu tehnologie LED. Pachetul include şi
indicatoare pentru temperatura uleiului de motor şi presiunea uleiului,
temperatura lichidului de transmisie şi tensiunea bateriei.
Scaunele performante includ perne sport şi linii de
îmbinare pe conturul umerilor cu cusături accentuate.
O minune tehnologică
Centrul de informaţii pentru şofer (Driver Information
Center - DIC) oferă toate tipurile de date necesare la drum, inclusiv informaţii
referitoare la consum, călătorie şi presiunea în pneuri. Camaro este singurul
autovehicul din clasa sa care oferă în dotarea standard Head Up Display (HUD),
care afişează pe parbriz informaţii importante, precum viteza şi selecţia
posturilor, astfel încât şoferul să se poată concentra întotdeauna asupra
drumului. Asistentul la parcare cu senzori cu ultrasunete în spate şi cameră
video, precum şi cele şase airbaguri fac parte din dotarea standard, împreună
cu sistemul de fixare ISOFIX pentru cei mai tineri entuziaşti ai
autovehiculelor sport.
Modelul Camaro este disponibil şi cu un sistem audio
stereo Boston Acoustics cu nouă difuzoare, pentru clienţii noştri iubitori de
muzică. Pachetul include şi porturi USB pentru dispozitive mobile şi
conectivitate Bluetooth.
Managementul activ al consumului de carburant
Deşi probabil că economia de carburant nu este pe lista
de priorităţi a proprietarului unui autovehicul Camaro, sistemul de management
activ al consumului de carburant pentru motorul L99 opreşte automat patru din
cei opt cilindri în timpul funcţionării cu sarcină uşoară, permiţând reducerea
consumului. Acesta reduce consumul de carburant cu până la 7,5 %.
Modelele Camaro cu transmisie manuală au un consum
combinat de 14,1 l/100 km. Variantele cu transmisie automată au un consum
combinat și mai bun, de 13,1 l/100 km.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii