Sébastien Loeb si Daniel Elena au facut o cursa perfecta
pe specialele din Catalunia si si-au atins ambele obiective dupa cea de-a 67-a
victorie din cariera: echipa Citroën Total si-a trecut in cont cel de-al
saptelea titlu mondial cu o etapa inainte de finalul sezonului, iar Loeb si
Elena au acum un avans de opt puncte in fruntea clasamentului. Lupta pentru
titlu se va decide, peste trei saptamani, in Raliul Marii Britanii. Prima zi pe
macadam din Raliul Spaniei a condimentat din plin penultima etapa din
Campionatul Mondial de Raliuri. Sébastien Loeb si Daniel Elena au plecat primii
la start si au reusit sa termine ziua pe aceeasi pozitie cu un avans
confortabil. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au fost intarziati de o pana
si, din aceasta cauza, au terminat doar pe pozitia a patra. Dupa primele
sase speciale pe macadam, Raliul Spaniei a continuat pe asfalt. Sébastien Loeb
si Daniel Elena, primii in clasament, au controlat situatia fara probleme si si-au
trecut in palmares unul dintre putinele recorduri care le lipsesc din
palmaresul impresionat: cele mai multe victorii pe probele speciale! Dupa ziua
a doua, Sébastien Ogier si Julien Ingrassia au pierdut inca o pozitie in
clasament, tot dupa o pana pe una dintre probele speciale.
Sébastien Loeb si Daniel Elena au inceput ziua a treia cu
un avans de 30 secunde fata de urmatorul echipaj si erau decisi sa obtina cea
de-a cincea victorie din acest sezon. Dupa ce au ales corect pneurile, Loeb si
Elena au controlat perfect situatia pe prima bucla, castigand si Coll de la
Teixeta (PS15), speciala folosita si pentru Power Stage.
Power Stage a devenit apoi punctul de interes din ultima
zi datorita punctelor bonus care se acorda. Sébastien Loeb si Daniel Elena au
abordat ultima proba cu pneuri de compozitie hard si nu au riscat inutil. Chiar
si asa au terminat speciala pe trei si au incasat inca un punct. „Suntem foarte
linistiti acum ca am castigat. Nu a fost o victorie usoara si a trebuit sa ne
luptam pana la final”, a spus Loeb, dupa ce a sarbatorit cea de-a 67-a victorie
din cariera in cursa cu numarul 150. „A fost dificil sa alegem cele mai bune
pneuri datorita faptului ca vremea a fost imprevizibila. Nu am avut cele mai
bune pneuri pentru Power Stage, dar am reusit sa adunam inca un punct care
poate fi foarte util peste trei saptamani. Pe asfalt trebuie sa ai un stil de
pilotaj foarte precis, cam ca in cursele pe circuit, dar anul acesta am
castigat acest raliu dupa prima zi in care s-au desfasurat probele pe macadam.”
In urma victoriei din Spania. Sébastien Loeb si Daniel
Elena vor lua startul in Raliul Marii Britanii cu un avans de 8 puncte fata de
Mikko Hirvonen: „Acum sarbatorim cel de-al sapteal titlu mondial pentru
Citroën, dar lupta pentru titlul pilotilor nu s-a terminat. Mikko Hirvonen a
terminat pe doi aici si stim ca el este foarte competitiv pe macadamul din Tara
Galilor. Trebuie sa terminam in fata sa si cel mai bun lucru ar fi sa castigam
raliul. Totul sta in puterile noastre acum”, a mai adaugat Loeb.
Pana la duelul final dintre Sebastien Loeb si Mikko
Hirvonen, echipa Citroën Total savureaza cel de-al saptelea titlu mondial din
WRC. „Suntem foarte fericiti ca am castigat titlul mondial, al patrulea
consecutiv pentru Citroën. Acest titlu este rezultatul muncii intregii echipe
care a depasit cu calm toate momentele dificile. Am castigat zece din cele 12
etape desfasurate pana acum, ceea ce nu este rau deloc. Sébastien Ogier si
Julien Ingrassia au avut si ei o contributie importanta la acest rezultat chiar
daca in acest weekend au abandonat. Vom analiza masina si vom vedea care a fost
problema, dar stim siguri ca nu are nicio legatura cu motivul abandonului din
Franta. Am avut doua obiective pentru acest sezon: titlul mondial la
constructori si titlul mondial la piloti. Dupa etapa din Spania am atins unul
dintre ele”, a spus Olivier Quesnel, directorul Citroën
Racing. Evgeny Novikov si Denis Giraudet au terminat si ei in puncte, la
volanul modelului Citroën DS3 WRC, pe pozitia a saptea. Urmatoarea provocare
pentru pilotii Citroën si modelul DS3 WRC este Raliul Marii Britanii, programat
in perioada 10 – 13 noiembrie 2011.
Rezultate Raliul Spaniei (etapa a 12-a din
13)*
1 S. Loeb / D. Elena - Citroën DS3 WRC 4h05’39’’3
2 M. Hirvonen / J. Lehtinen - Ford Fiesta RS WRC +2’06’’9
3 JM. Latvala / M. Anttila - Ford Fiesta RS WRC +2’32’’4
4 D. Sordo / C. del Barrio - Mini JCW +3’24’’1
5 K. Meeke / P. Nagle - Mini JCW +5’15’’0
6 M. Ostberg / J. Andersson - Ford Fiesta RS WRC +5’54’’2
7 E. Novikov / D. Giraudet - Citroën DS3 WRC +9’31’’8
8 H. Solberg / I. Minor - Ford Fiesta RS WRC +9’40’’1
9 D. Kuipers / F. Miclotte - Ford Fiesta RS WRC +11’13’’8
10 J. Hänninen / M. Markkula - Skoda Fabia S2000
+13’49’’2
Clasament general – PILOTI dupa Raliul
Spaniei (etapa a 12-a din 13)*
1. Sebastien Loeb 222 p, 2. Mikko Hirvonen 214 p, 3.
Sebastien Ogier 193 p, 4. Jari-Matti Latvala 146 p, 5. Petter Solberg 110 p, 6.
Mads Ostberg 70 p, 7. Dani Sordo 57 p, 8. Matthew Wilson 53 p, 9. Henning
Solberg 44 p, 10. Kimi Raikkonen 34 p, 11. Frederico Villagra 20 p, ...25. Van
Merksteijn jr. 2 p,
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul
Spaniei (etapa a 12-a din 13)*
1. Citroen Total World Rally Team 397 p, 2. Ford Abu
Dhabi 351 p, 3. M-Sport Stobart Ford 145 p, 4. Petter Solberg WRT 116 p, 5. FERM
Power Tools 44 p, 6. Team Abu Dhabi 42 p, 7. Munchi’s Ford WRT 38 p, 8. Monster
WRT 19 p, 9. Van Merksteijn Motorsport 16 p, 10. Brazil World Rally Team 3p.
*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.
Sursa: Citroen Romania
0 comentarii