O ŠKODA
Fabia Monte Carlo – vopsită în alb – este autovehiculul jubiliar.
În
Mladá Boleslav se construiesc autovehicule de 106 ani.
Ofensiva
modelelor a început.
Mladá Boleslav - Ín
data de 12 octombrie 2011, ŠKODA a produs automobilul cu numărul zece milioane,
în uzina sa principală, din Mladá Boleslav. Autovehiculul jubiliar este o Fabia
Monte Carlo albă. Automobilul a ieşit de pe linia de asamblare de la fabrica
principală a producătorului ceh, situată în Mladá Boleslav, şi va fi un punct
de atracţie principal în proaspăt renovatul Muzeu Auto ŠKODA. În acelaşi timp,
producătorul îşi confirmă planurile de dezvoltare pentru anii următori.
„Zece milioane de
automobile Škoda produse doar în Mladá Boleslav sunt o dovadă a puterii
industriei auto şi a talentelor inginereşti din Republica Cehă,” declară Prof.
Dr. h.c. Winfried Vahland, Preşedintele Consiliului de Administraţie ŠKODA. “Ne
mândrim cu peste 100 de ani de producţie a automobilelor în inima Europei. Aceasta
este dovada forţei mărcii noastre. Încă din 1905, când pionierii în materie de
automobile, Václav Laurin şi Václav Klement, au început să producă autovehicule,
maşinile ‘fabricate în Republica Cehă’ şi ‘de ŠKODA’ s-au bucurat de o reputaţie
excelentă în rândul clienţilor din toată lumea. Depăşirea pragului de 10 milioane
de autovehicule este o motivaţie pentru ca noi să accentuăm şi mai mult cursul
de creştere, în anii viitori. Vom creşte producţia şi vânzările şi, până în
anul 2018, vom atinge o cifră de vânzări cel puţin dublă, de 1,5 milioane de
autovehicule pe an,” declară Vahland.
Atingerea acestei
cifre de producţie marchează o altă etapă în dezvoltarea de succes a
producătorului. În ultimii 20 de ani, ŠKODA a reuşit să-ţi multiplice de patru
ori cifrele de vânzări, la nivel mondial. Din 1991, gama de modele a crescut de la un model, la numărul actual
de şapte modele. În timp ce cu ani în urmă se concentra pe Republica Cehă şi
Europa, producătorul se bucură în ziua de azi de succes la nivel internaţional,
în peste 100 de pieţe.
Pe parcursul
strategiei de creştere ŠKODA, din anii ce urmează, marca va implementa cea mai amplă
ofensivă de modele din istoria sa. În următorii doi până la trei ani, vom lansa
un automobil la fiecare şase luni. La Salonul Auto de la Frankfurt (IAA), din
acest an, producătorul ceh a prezentat “Mission L” – care reprezintă
concretizarea unui nou sedan compact. La scurt timp după aceea, Škoda a
prezentat presei din Mladá Boleslav noua maşină de clasă mică, “Citigo”. “Noul
sedan compact, Citigo, şi alte modele noi, garantează faptul că vom continua să
ne păstrăm traiectoria şi în anii ce urmează.”
“Am „apăsat pedala până
la podea” în toată lumea. Observăm cel mai mare potenţial în ţările aflate în
curs de dezvoltare precum China, India, şi Rusia, dar vom continua să ne consolidăm
poziţia şi pe pieţele noastre tradiţionale din Europa,” declară Preşedintele
Consiliului de Administraţie ŠKODA. În acest sens, producătorul extinde viguros
capacităţile sale de producţie din întreaga lume. Pe piaţa sa de provenienţă,
din Republica Cehă, capacităţile se află, în acest moment, în curs de
extindere, la uzinele din Mladá Boleslav şi Kvasiny. Kosmonosy, un nou centru
de pregătire, va primi angajaţii mărcii, la finalul anului 2011. De asemenea,
sunt create noi capacităţi de producţie în afara ţării de provenienţă, de
exemplu în China şi în Rusia. În China, ŠKODA va produce noul sedan compact (de
la finele anului 2012) şi SUV-ul compact “Yeti” (începând din 2013), în colaborare
cu Volkswagen Shanghai. În India, producătorul de automobile a demarat deja
producţia unui nou sedan compact, care se numeşte “ŠKODA Rapid”. La finele
anului 2011, în Rusia, Yeti va începe să iasă de pe liniile de asamblare de la
uzina din Nizhny Novgorod, care aparţine producătorului de automobile GAZ
Group.
Modele care au fost
construite la Mladá Boleslav începând din 1905:
1905
|
Laurin & Klement
A
|
1936
|
ŠKODA Popular Monte
Carlo
|
|
1906
|
Laurin & Klement
B
|
1938
|
ŠKODA Superb
|
|
1906
|
Laurin & Klement
E
|
1939
|
ŠKODA Rapid OHV
|
|
1908
|
Laurin & Klement
F
|
1939
|
ŠKODA Favorit
|
|
1908
|
Laurin & Klement
FC
|
1946
|
ŠKODA 1101
|
|
1908
|
Laurin & Klement
G2
|
1952
|
ŠKODA 1200
|
|
1911
|
Laurin & Klement
L
|
1957
|
ŠKODA 445
|
|
1911
|
Laurin & Klement
S
|
1964
|
ŠKODA 1000 MB
|
|
1912
|
Laurin & Klement
DN
|
1969
|
ŠKODA 100
|
|
1912
|
Laurin & Klement
Sb
|
1976
|
ŠKODA 105 L
|
|
1913
|
Laurin & Klement
M
|
1983
|
ŠKODA 120 S
|
|
1913
|
Laurin & Klement
Rk
|
1987
|
ŠKODA Favorit
|
|
1915
|
Laurin & Klement
O
|
1990
|
ŠKODA Forman
|
|
1922
|
Laurin & Klement
A
|
1994
|
ŠKODA Felicia
|
|
1925
|
Laurin & Klement
110
|
1996
|
ŠKODA Octavia
|
|
1926
|
ŠKODA - Hispano
Suiza
|
1999
|
ŠKODA Fabia
|
|
1927
|
Laurin & Klement
350
|
1998
|
ŠKODA Octavia Combi
|
|
1928
|
ŠKODA 4R
|
2000
|
ŠKODA Fabia Combi
|
|
1930
|
ŠKODA 422
|
2001
|
ŠKODA Fabia Sedan
|
|
1931
|
ŠKODA 860
|
2004
|
ŠKODA Octavia
II
|
|
1934
|
ŠKODA 650
|
2004
|
ŠKODA Octavia Combi
II
|
|
1934
|
ŠKODA 420 Rapid
|
2007
|
ŠKODA Fabia II
|
|
1934
|
ŠKODA 418 Popular
|
2007
|
ŠKODA Fabia Combi II
|
Sursa: Skoda Romania
0 comentarii