2007 este ultimul an in care un pilot roman-
Girtofan- termina pe prima pozitie a ierarhiei absolute in intrecerea interna
de raliuri. Patru ani si jumatate mai tarziu, exuberanta si respectul pentru
fani nu au disparut, si o probeaza, probabil mai bine decat ar putea sa o faca
o mie de cuvinte, fiecare superspeciala (eveniment in sine, croit special
pentru fani), dar si multimea de kilometri de proba speciala in care ritmul
masinii are darul sa-ti taie respiratia. Exista insa o diferenta. Si nu vorbim
de faptul ca numele Porcisteanu si Dobre nu mai sunt inscrise pe un Citroen
Saxo VTS, ci pe un Mitsubishi Lancer Evo IX, cat mai ales de progresul indus de
experienta ultimilor ani. Unul reflectat de o ascensiune, pas cu pas, catre
varf, dar si de fiece clipa in care au fost obligati sa stranga din dinti si sa
mearga mai departe, fie ca vorbim de intrecerea interna, ori de Pirelli Star
Driver. In Raliul Moldovei Comfert 2011, Vali Porcisteanu si Dan Dobre au
fost in situatia maratonistului care, dupa mai bine de 40 de km, mai are
de parcurs ultimele sute de metri pe pista stadionului ce gazduieste
finalul intrecerii. Si daca in mintea lui experienta fiecarui kilometru
reprezinta sursa energiei pentru sprintul final, tot asa, fiece experienta din
2011, dar si din anii trecuti, a fost, pentru Vali si Dan, sursa unei prestatii
fara greseala pusa in slujba scopului primordial, titlul national.
Au evitat fiecare capcana a traseului.
Inclusiv locurile in care, dupa mai multe treceri, era foarte probabil sa
aiba parte de sleauri sau de bolovanii ititi din noroi care asteaptau, parsivi,
sa muste prada din cauciuc. Au stiut sa-si stapaneasca emotiile si, la final,
in Superspeciala Bacau, dedicata exclusiv spectacolului, le-au multumit
fanilor, in stilul propriu. A fost cate un “donnuts” pentru fiecare dintre
cele patru victorii de anul acesta (ceea ce inseamna 50% din totalul etapelor
si de doua ori mai multe decat a reusit oricare alt pilot), ca si pentru
fiecare moment greu: problemele de la Tg.Mures, motociclistul de la Sibiu, ori
pana care i-a impiedicat sa incheie socotelile inca de la Iasi.
„Dupa obtinerea titlului de vicecampion
national absolut in 2010, am luat startul in sezonul 2011 cu gandul de a obtine
titlul de campion. Am inceput sezonul alaturi de partenerul principal, Prista
Oil Romania, cu care incepusem deja colaborarea la finele anului trecut si
bineinteles impreuna cu partenerul tehnic devenit deja traditional, Colina
Motorsport. Am avut un sezon competitional foarte bun, castigand 4 din cele 8
etape disputate. Pe langa aceste reusite am avut parte si de ghinionul de la
Sibiu, unde s-a intamplat acel eveniment nefericit cu motociclistul
inconstient. Inainte de ultima etapa, disputata la Bacau, aveam nevoie de o
clasare in primele 7 pozitii, pentru a deveni noii Campioni Nationali ai
Romaniei. Strategia adoptata de noi s-a dovedit a fi castigatoare, parcurgand
raliul intr-un ritm prudent, fara a forta victoria, ca in etapele precedente,
si astfel echipajul format din Valentin Porcisteanu si Dan Dobre este echipajul
romanesc, care se impune dupa o pauza de 4 ani, in care campionatul a fost
castigat de strainii Jarkko Miettinen si Gergo Szabo”, a declarat noul campion
national al Romaniei.
Sursa: Motorsport365 Romania
0 comentarii