Alexandru Tomescu si Paul Cimpoieru |
Un proiect Mercedes-Benz Clasa E: cinci
echipe formate din mentori, ucenici şi jurnalişti spun povestea pasiunii
transformate în succes.
Camelia Şucu, Călin Fusu, Alexandru Tomescu,
Stephan Pelger şi Andrei Alecu: antreprenorii care au acceptat provocarea
Clasei E.
Marius Tudosiei, Gabriela Udeanu, Paul
Cimpoieru, Mioara Fulga Buda şi Lavinia Irimia: ucenicii celor cinci
antreprenori.
Suport şi consiliere: cinci jurnalişti sunt
alături de ucenici pe parcursul proiectului - Marta Uşurelu (Revista BIZ),
Răzvan Mureşan (Business Magazin), Daniel Butnariu (Esquire), Cristina
Stănciulescu (VIVA!) şi Răzvan Enache (wall-street.ro).
125 de ani de inovaţie, 125 de reguli despre
leadership.
Clasa E - cea mai de success limuzină
business din lume.
În această toamnă, Mercedes-Benz Clasa E lansează o
provocare către cinci antreprenori cunoscuţi din România, prin intermediul unui
nou proiect: ”125 de ani de inovaţie, 125 de reguli despre leadership”. Mai
exact, timp de o lună, în perioada octombrie - noiembrie, Camelia Şucu, Călin
Fusu, Alexandru Tomescu, Stephan Pelger şi Andrei Alecu au acceptat provocarea
de a deveni mentorii unei noi generaţii de tineri aflaţi în căutarea
succesului.
La iniţiativa Clasei E, cei cinci antreprenori, care au
reuşit să transforme propriile pasiuni şi idealuri în afaceri de succes, au
ales cinci tineri ucenici ale căror vocaţii şi dorinţe de afirmare vor
beneficia pe parcursul proiectului de îndrumarea lor: Marius Tudosiei, Gabriela
Udeanu, Paul Cimpoieru, Mioara Fulga Buda şi Lavinia Irimia.
Iar pentru a completa echipele, a oferi suportul şi
consilierea necesare ucenicilor, cinci jurnalişti de la publicaţii
binecunoscute s-au alăturat proiectului, îndeplinind în acelaşi timp şi rolul
celor care vor relata experienţa inedită dintre mentori şi ucenici. Astfel,
Marta Uşurelu (redactorul-şef al Revistei BIZ), Răzvan Mureşan (redactor
Business Magazin), Daniel Butnariu (redactor Esquire), Cristina Stănciulescu
(redactor-şef VIVA!) şi Răzvan Enache (redactor Wall-street.ro) vor fi cei care
vor spune povestea unor lecţii despre leadership, pasiune, talent, succes şi
antreprenoriat.
· Mentor: Camelia Şucu – binecunoscuta
antreprenoare; Ucenic: Marius Tudosiei – un antreprenor ambiţios aflat la
început de drum; Jurnalist: Marta Uşurelu – redactorul şef al Revitei BIZ
· Mentor: talentatul violonist Alexandru Tomescu; Ucenic:
Paul Cimpoieru, actor şi dansator în Compania "PassePartout Dan Puric”; Jurnalist:
Daniel Butnariu – redactor la revista Esquire
· Mentor: Călin Fusu – unul dintre cele mai
importante nume din online-ul românesc;Ucenic: Gabriela Udeanu – o tânără
ambiţioasă atunci când vine vorba de secretele antreprenoriatului; Jurnalist:
Răzvan Mureşan – redactor Business Magazin
· Mentor: creatorul de modă şi antreprenorul Stephan
Pelger; Ucenic: Mioara Fulga Buda – tânără designer care a şi început de
curând colaborarea cu Pelger; Jurnalist: Cristina Stănciulescu– redactor
şef VIVA!
· Mentor: Andrei Alecu, tânărul antreprenor, care
alături de partenerul său de afaceri deţine şi coordonează franciza HUGO BOSS
în România; Ucenic: Lavinia Irimia - ambiţioasă, pasionată de ideea
succesului în afaceri; Jurnalist: Răzvan Enache– redactor Wall-street.ro
125 de ani de inovaţie, 125 de reguli despre
leadership
În anul în care Mercedes-Benz împlineşte 125 de ani de
inovaţie din momentul în care prima pagină din istoria automobilului a fost
scrisă de Carl Benz la Biroul de Patente din Berlin, cea mai de succes limuzină
din istoria mărcii germane va identifica 125 de reguli despre leadership –
reguli pe care cei cinci ucenici le vor deprinde de la mentorii lor.
Mai mult, la sfârşitul proiectului, ucenicii vor concura
pentru a câştiga un premiu surpriză pus în joc de Mercedes-Benz România. Cu
ajutorul jurnaliştilor, ucenicii vor redacta un text în care vor surprinde câte
25 de reguli despre leadership, relevante pentru experienţa lor cu mentorul. În
plus, vor primi şi o scrisoare din partea mentorilor, menită să-i ajute în
cadrul concursului şi având rol de recomandare pentru juriu (format din
jurnaliştii implicaţi în proiect – membrii juriului nu vor putea vota pentru
ucenicii din propriile echipe).
,,Clasa E stă sub semnul siguranţei, confortului
remarcabil şi economiei de combustibil, consolidând poziţia pe care
Mercedes-Benz o deţine în fruntea clasei de lux. Mai exact, este cea mai de
success limuzină business din lume, cu aproximativ10 milioane de unităţi
vândute în decurs de 60 de ani. Clasa E reprezintă cu adevărat valori precum
pasiune, fascinaţie şi responsabilitate. Tocmai din acest motiv am ales să
lansăm prin intermediul limuzinei acest proiect, alături de antreprenori care
au reuşit să transforme propria pasiune într-o afacere de succes,” a declarat
Valeriu Zaharia, Sales & Marketing Manager Mercedes-Benz Cars,
Mercedes-Benz România.
Timp de o lună, mentorii, aflaţi la volanul limuzinelor
Clasa E vor parcurge activităţi specifice fiecărei echipe, împreună cu
ucenicii, pentru a le împărtăşi din secretele antreprenoriatului de succes şi a
le deveni cei mai apropiaţi sfătuitori atunci cînd vine vorba despre idei
remarcabile, eforturi eficiente, muncă asiduă şi rezultate pe măsură. În tot
acest timp, alături de ucenici se vor afla şi jurnaliştii, care îi vor îndruma
în cadrul întâlnirilor cu antreprenorii şi le vor spune mai apoi povestea.
Camelia Şucu, Marius Tudosiei: De la
antreprenor la ... antreprenor – instinct, viziune, brand personal şi
leadership
Camelia Şucu este un brand, un nume care în mediul de business
autohton se identifică de cele mai multe ori cu imaginea femeii puternice, de
succes, capabilă să iniţieze şi să dezvolte afaceri menite să reuşească. Un
model demn de urmat pentru toţi cei care doresc să deprindă curajul şi precizia
în business, Camelia Şucu poate oricând impresiona prin spiritul antreprenorial
şi dovezile care o recomandă în acest sens: Class Living, Iqonique Class
Studio, Piaţa de Gros sau planul de investiţii în agricultură. Versatilitatea
femeii de afaceri Camelia Şucu în domeniile de activitate o recomandă ca
antreprenor de succes, care a dat dovadă de leadership şi a cultivat un set de
valori pe care le-a respectat într-un mod riguros.
Ideea unei echipe care plănuieşte să relateze povestea
unui antreprenor cu experienţă, devenit mentor pentru un altul aflat la început
de drum a prins contur în momentul în care Marius Tudosiei s-a alăturat plin de
entuziasm proiectului iniţiat de Clasa E. Pentru mulţi dintre cei care
apreciază mâncarea sănătoasă ce ascunde poveşti în spatele fiecărui sortiment,
numele lui Marius este sinonim cu Băcănia Veche. ,,Băcănia este pariul meu cu
mâncarea bună. E copilul meu (...). ” – aşa îi place să-şi descrie business-ul
deschis la sfârşit de 2010.
A reuşit să-şi transforme pasiunea într-un business şi chiar
a colaborat cu Iqonique Class Studio (concept store-ul Cameliei Şucu) pentru
diverse evenimente private. Ideea, pasiunea şi afacerea propriu-zisă există.
Mai mult, entuziasmul de care dă dovadă Marius atunci când vorbeşte despre
Băcănia Veche este impresionant. Rolul Cameliei Şucu este cel care va completa
prin experienţă, noi idei, reguli şi un simţ inedit al succesului în afaceri
ceea ce a reuşit să adune Marius ca know-how până în acest moment.
Lecţia de leadership presupune în cazul acestei echipe voinţă,
deschidere, muncă şi optimism. Iar rezultatele cu siguranţă nu vor întârzia să
apară.
Alexandru Tomescu şi Paul Cimpoieru: Spiritul
antreprenorial din spatele talentului
Celebrul violonist Alexandru Tomescu a reuşit ca până la
vârsta de 35 de ani să adune nenumărate aplauze pe scenele din România şi cele
internaţionale, talentul său unic fiind recunoscut de numeroase premii în acest
sens. Mai mult, muzica lui este asociată de multe ori cu faimoasa vioară
Stradivarius Elder-Voicu 1702, pe care Alexandru o foloseşte încă din 2007,
când a câştigat dreptul de a cânta la ea pentru o perioadă de cinci ani.
Însă, mai puţini ştiu de latura antreprenorială şi
organizatorică specifică unui om de afaceri, pe care Alexandru Tomescu o
cultivă atunci când vine vorba de propria activitate. Astfel, cel care
interpretează 24 de „Capricii” ale lui Paganini aplică şi regulile
antreprenoriatului pentru a completa talentul artistului. Fie că este vorba de
promovarea propriei imagini, negocieri de contracte, sponsorizări sau de
organizarea propriilor evenimente, Alexandru Tomescu se implică în cele mai
mici detalii, promovând astfel viziunea artistului care devine şi businessman.
Imaginea, sunetul, gestul, dansul, pantomima şi
sensibilitatea sunt atributele care vor completa echipa lui Tomescu, prin
intermediul lui Paul Cimpoieru, tânăr actor şi dansator în Compania
"PassePartout Dan Puric”. Devenit ucenic al celebrului violonist în
proiectul iniţiat de Clasa E, Paul va încerca să deprindă cu ajutorul lui
Alexandru o serie de idei despre manifestarea leadership-ului în actul
artistic, dar şi în promovarea acestuia din postura de antreprenor.
Cu planuri deja conturate pentru o viitoare colaborare
între spectaculozitatea dansului şi expresivitatea inedită a muzicii, Alexandru
Tomescu şi Paul Cimpoieru reprezintă o echipă cu adevărat unică menită să
surprindă perspectiva antreprenorială prin prisma unei legături legendare: cea
dintre muzică şi dans.
,,În acest caz, relaţia mentor - ucenic reprezintă
provocarea de a construi o echipă împreună. Întotdeauna profesorul învaţă la
rândul său multe de la elev - predarea informaţiilor îl ajută în primul rând la
clarificarea şi sistematizarea lor. Iar când elevul este briliant sau genial,
cel mai câştigat va fi... profesorul! Sper să facem o echipă de aur toţi trei,
Paul, Daniel şi cu mine şi să avem forţa de a-i inspira şi pe alţii. Arta
reprezintă unul dintre reperele fundamentale ale sensibilităţii umane - actele
de cultură reprezintă cea mai viabilă ieşire din criza contemporană,” a declarat
Alexandru Tomescu.
Călin Fusu şi Gabriela Udeanu: „O abordare
proaspătă face diferenţa între succes şi mediocritate”
,,Eu prefer să extind termenul de mentorship dincolo de
relaţia unidirecţională mentor-ucenic: ucenicul va fi 'aruncat în apă' şi va
învăţa să înoate atât de la 'şefi' cât şi de la ceilalţi colegi. În acelaşi
timp, sper să învăţ şi eu ceva de la 'ucenic' - deseori o abordare proaspătă
face diferenţa între succes şi mediocritate” – aşa descrie Călin Fusu
provocarea pe care Mercedes-Benz Clasa E i-a adresat-o: aceea de a deveni
mentor pentru o lună.
Sosit în România, în anul 1990, de peste Prut, Călin a
reuşit să construiască unul dintre cele mai cunoscute business-uri din
online-ul autohton, aflat mai ales în atenţia celor care se află în căutarea
unui job sau al unui angajat. Unul dintre cele mai cunoscute nume din industria
online-ului românesc, Fusu stă în spatele business-ului Neogen, fiind de
asemenea unul dintre antreprenorii care au mizat pe ideea de pasiune, eficienţă
şi muncă neîntreruptă pentru a ajunge în punctul în care succesul devine
recunoscut. Momentan, Călin a decis să se mute în Sofia (Bulgaria) pentru a
creşte afacerea pe care o are în ţara vecină, această experienţă devenind
relevantă şi pentru ucenica lui: Gabriela Udeanu.
Selectată de Călin, prin intermediul platformei online de
recrutare, BestJobs, Gabriela îşi însoţeşte mentorul la Sofia pentru a fi cât
mai aproape de echipa acestuia. Pragmatică şi optimistă, în acelaşi timp, la
doar 22 de ani, Gabriela va încerca pe parcursul perioadei de ucenicie să
înveţe cât mai mult posibil din experienţa unui antreprenor al cărui business
se află în plin proces de consolidare şi expansiune. Totodată, Gabriela are
şansa de a deveni membră în echipa lui Călin în urma acestui proiect.
„Gata, mă retrag.. Dar nu înainte de a-mi pregăti
ucenic(ă)!” – aşa suna post-ul, formulat în spirit ludic pe profilul de
Facebook al lui Călin Fusu, care anunţa proiectul Clasei E. Deşi Călin nu are
în plan să părăsească mediul de business, el mizează cu optimism pe experienţa
posturii de mentor, fiind gata să-i ofere Gabrielei o adevărată lecţie despre
spiritul antreprenorial.
Stephan Pelger şi Mioara Fulga Buda: „Acum am
rămas pentru câteva zile fără Stephan. Sunt responsabilă pentru ceea ce se
întâmplă”
Aşa a descris ucenica aleasă de Stephan Pelger experienţa
zilelor petrecute fără cunoscutul designer, în atelierul acestuia. Iar timpul
în care poţi colabora cu Stephan Pelger este unul pe care îl poţi folosi,
indiferent de pasiunile proprii, pentru a învăţa din povestea unui tânăr
ambiţios, ale cărui colecţii strâng aplauze şi cronici favorabile în show-uri
precum Mercedes-Benz Fashion Week Berlin. Cu o lucrare de diplomă la Fashion
Institute din Viena şi cu o experienţă în domeniul pregătirii pentru meseria de
fashion designer care ar putea fi invidiată, Stephan Pelger a reuşit să-şi
creeze un nume transformat în brand, adresat în special femeilor care apreciază
eleganţa şi stilul unic, bazat pe atitudine şi completat de o încredere în sine
impresionantă.
Iar pentru că Stephan este îndrăgostit de propria muncă
şi propriile creaţii, ucenica aleasă de el nu putea fi decât din acelaşi
domeniu care face posibilă performanţa designerului. Mai mult, Stephan s-a
orientat către un tânăr talent, cu aspiraţii şi idei, care de ceva vreme
lucrează ca asistentă şi designer în cadrul casei de modă Stephan Pelger:
Mioara Fulga Buda.
„De la primele schiţe, Stephan a observat stilul creativ
apropiat dintre noi doi. Nici nu a terminat de vizionat tot portofoliul, când
mi-a facut o ofertă de nerefuzat: să lucrez alături de el,” povesteşte Mioara
atunci când este întrebată de modul în care a decurs interviul de angajare cu
Stephan Pelger.
Acum, Mioara se află zi de zi în atelierul designerului,
pregătindu-se pentru o carieră în acest domeniu. Iar timp de o lună, prin
intermediul limuzinei Mercedes-Benz Clasa E, activitatea unei echipe deja formate
va fi alcătuită din experienţele şi provocările de care Mioara are parte
alături de Stephan Pelger.
Andrei Alecu şi Lavinia Irimia: provocarea de
a fi mentor pentru propria generaţie
Se spune că diferenţele între generaţii îngreunează
uneori comunicarea şi cu cât profesorul este mai apropriat ca vârstă elevului,
cu atât cel din urmă este mai interesat de actul didactic. În acest sens,
echipa formată din Andrei Alecu (mentor) şi Lavinia Irimia (ucenic) pare că se
bucură de avantajul apropierii ca vârstă, având în vedere provocarea pe care
tânârul Andrei Alecu a acceptat-o: de a deveni mentorul unui ucenic din propria
generaţie.
În urmă cu trei ani, Andrei Alecu a acceptat o altă
provocare - de a fi antreprenor alături de partenerul său de afaceri şi prietenul
din copilărie, Adrian Matei - în momentul în care au reuşit să preia franciza
Hugo Boss în România. Beneficiind de experienţa şi de sfaturile tatălui său,
Andrei a fost pus în postura în care propriile abilităţi şi instincte
antreprenoriale au crescut împreună cu business-ul administrat. Iar magazinul
de pe Calea Victoriei 145, alături de cel din Constanţa (primul magazin Hugo
Boss deschis de cei doi tineri, după preluarea francizei) reprezintă dovada
clară că Andrei reuşeşte nu numai să ţină pasul, ci chiar să depăşească
evoluţia propriului business – construind astfel în mod eficient strategiile
pentru a dezvolta o traiectorie de succes pentru Hugo Boss în România.
Studiile, experienţa antreprenorială şi entuziasmul său
vor fi atuurile în postura de mentor al Laviniei Irimia – tânăra care şi-a
propus să înveţe business de la Andrei. Pasiunea pentru frumos, artă grafică şi
plastică, accesorii şi mulaj stau la baza unui proiect numit Murphy’s – un
viitor atelier de tricouri, cu multe creaţii pentru tineri inspiraţi şi
nonconformişti. Decizia de a da startul proiectului a luat-o într-o zi,
împreună cu o prietenă, iar după doar o săptămână a achiziţionat o mare parte
din utilajele şi echipamentele necesare.
Pentru Lavinia, întâlnirea cu Andrei Alecu are la bază un
obiectiv: acela de a deprinde şi înţelege cât mai bine posibil tot ceea ce
transformă un om de afaceri într-un antreprenor de succes – şi în special, ce
trebuie să facă în primii paşi de antreprenoriat.
Limuzina capabilă să ofere un test drive al
simţurilor
Considerat a fi unul dintre cele mai atente şi elegante
automobile din lume, Mercedes-Benz Clasa E face un pas semnificativ în ceea ce
priveşte siguranţa şi confortul celor aflaţi în interiorul autoturismului.
Astfel, Clasa E vine în întâmpinarea tuturor acelora care dovedesc un ataşament
deosebit faţă de valorile şi excelenţa cu care Mercedes-Benz şi-a obişnuit
clienţii de-a lungul timpului.
Momentele petrecute la bordul Clase E schimbă standardele
după care este apreciat gradul de confort şi siguranţă al unui automobil. În
această limuzină sunteţi în grija unui sistem ce cuprinde peste 80 de senzori,
responsabil pentru confortul dumneavoastră. Astfel, Clasă E prezintă o
combinaţie inovatoare de caracteristici tehnice. Exemplele includ sistemele Attention
Assist, Adaptive Main Beam Assist şi frânarea automată în caz de urgenţă, care
este activată în momentul în care pericolul de coliziune este iminent. Capota
activă, şapte airbag-uri şi sistemul PRE-SAFE® fac parte din dotarea standard,
demonstrând faptul că Mercedes-Benz este sinonimul celui mai înalt grad de
siguranţă în trafic.
Un atu al acestui model este reprezentat de pachetul
multicontur activ, care include scaune multicontur cu tetiere confortabile şi
funcţia de masaj a spatelui în două trepte. Aceasta dotare a fost preluata de
la Clasa S unde s-a dovedit a fi de real succes.
Cu trei motoare de patru cilindri dezvoltate, Clasa E
este cu o generaţie în faţă în domeniul tehnologiei diesel. În plus, pachetul
BlueEFFICIENCY asigură un consum redus de combustibil.
Posibilitatile multiple de configurare reprezintă unul
dintre atributele esenţiale ale Clasei E. Această limuzină conferă clienţilor
atât posibilitatea de a alege între 12 motoare şi 3 variante de suspensie, cât
şi între două modele de design şi echipament, ELEGANCE şi AVANTGARDE.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii