Conceptul de ”elită” propus în locul celui de “excelenţă” - într-un dialog autentic cu efect tonifiant
Teme sociale, memorie culturală, orizont spiritual sau fenomen artistic: subiecte născute dintr-o nevoie vitală de angajare intelectuală şi spirituală
Seria de interviuri Ghidul Excelenţei: parte a platformei Mercedes-Benz: Ghidul Excelenţei ( www.mercedes-benz.ro/GhidulExcelentei)
Mercedes-Benz: Ghidul Excelenţei - o serie de manifestări autohtone menite să vorbească despre ideea de excelenţă şi să aducă aminte de promisiunea lui Gottlieb Daimler "The best or nothing"
Povestea mărcii Mercedes-Benz este una despre pasiune. Pasiunea pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate.

Seria de interviuri Ghidul Excelenţei continuă cu un dialog în exclusivitate, în care actorul şi regizorul Dan Puric propune conceptul de „elită” în locul celui de „excelenţă”. Un dialog cu Dan Puric nu este o simplă discuţie în care fiecare persoană îşi expune comod şi suficient părerea sau credinţele.

Mai exact, indiferent de subiectele abordate – de la teme sociale, memorie culturală, orizont spiritual sau fenomenul artistic – întâlnirea cu Dan Puric are un efect dizlocant.
Poţi să nu fii de acord cu Dan Puric în anumite privinţe sau poţi aprofunda prin descoperirea unor opţiuni comune propria cale. De fiecare dată, însă, spectatorii unui asemenea interviu vor fi aşezati în faţa unei noi perspective. Ca şi cum întrebările pe care Dan Puric le adresează la rândul său dezmorţesc mintea şi o direcţionează către un orizont neglijat până în acel moment.

Atunci când "elita" provoacă conceptul de "excelenţă"
Dialogul cu Dan Puric a dinamitat chiar miezul tematic al interviului: conceptul de „excelenţă”. În loc să accepte pur şi simplu convenţia întrebărilor propuse, Dan Puric a ales calea chestionării acestor interogaţii.

,,În primul rând, îmi pare puţin straniu cuvântul excelenţă şi cred ca este genul de  cuvânt care protezează sau încearcă să dubleze cuvântul elită,” a precizat Dan Puric în cadrul interviului.

Astfel, primul amendament a avut în vedere conceptul „excelenţei”, în locul căruia propunea conceptul de „elită”.

Dialogul construit în cadrul acestui interviu s-a desfăşurat într-un firesc neobişnuit, descoperind sensul elitei şi funcţia acesteia. Mai mult, prin exemplele oferite de Dan Puric, a fost reperat profilul elitei româneşti – atât a celei din trecutul ţării, cât şi a celei contemporane. De asemenea, am aflat cum trebuie reperată într-un mod fertil elita artistică şi care sunt cei care au decoperit faptul că discursul artistic construit de Dan Puric poate deveni reper al artei dramaturgice.

Deşi întregul dialog a pus sub semnul întrebării conceptul „excelenţei”, direcţionând atenţia asupra înţelegerii conceptului de „elită”, întâlnirea cu Dan Puric a avut efectul tonifiant pe care doar cei care ştiu să vadă dincolo de convenţii îl pot oferi. O privire care – fie că vorbim despre elită, fie că vorbim despre excelenţă – indică acea zonă în care se află aceştia.

Dan Puric: actor şi regizor
Dan Puric este inventatorul unui limbaj unic de comunicare teatrală, creat prin alăturarea unor forme spectaculare diferite: pantomimă clasică şi comportamentală, dans popular românesc, rusesc, step, tango, flamenco, balet, dans contemporan, arte marţiale, pe care maestrul le foloseşte ca vehicul de trasmitere a unor idei, trăiri, sentimente, oferind spectacolului o formă originală, o viziune regizorală nouă care se adresează unei categorii largi de public. Este vorba despre acel public, care indiferent de vârstă, are acces la un anumit tip de informaţie simbolică şi metaforică. Este un limbaj ale cărui conotaţii se regăsesc în cotidian şi real fără a banaliza însă arta teatrală.

Dan Puric semnează regia şi concepţia spectacolelor „Pantomimia”, „Toujour L`Amour”, „Costumele”, „Made in Romania”, „Hic sunt leones”, „Cei 150”, „Don Quijote” şi este protagonistul one-man-show-ului „Vis”.

Cu aceste spectacole el a probat unicitatea, valoarea şi forţa artistică a acestui limbaj în peste 36 de state ale lumii (Austria, Irlanda, Germania, Elveţia, Iugoslavia, Coreea de Nord, S.U.A., Franţa, Israel, Ungaria, Macedonia, Egipt, Italia, Australia etc).

Colecţia de interviuri Ghidul Excelenţei va fi completată succesiv cu ajutorul unei serii de personalităţi care vor lua parte la acest proiect în următoarea perioadă. Interviurile pot fi vizionate online pe website-ul Mercedes-Benz România, la adresa: www.mercedes-benz.ro/GhidulExcelentei.

Interviul cu Dan Puric poate fi accesat direct folosind link-ul: http://www.mercedes-benz.ro/content/romania/mpc/mpc_romania_website/rong/home_mpc/passengercars/home/world/excellencyguide/interview/dan_puric.html.

Platforma Mercedes-Benz: Ghidul Excelenţei
Ghidul Excelenţei face parte din platforma Mercedes-Benz: Ghidul Excelenţei şi reuneşte în cadrul său o serie de manifestări menite să vorbească despre ideea de excelenţă şi să aducă aminte de promisiunea lui Gottlieb Daimler ,,The best or nothing".

Mercedes-Benz: Ghidul Excelenţei cuprinde alături de seria de interviuri Ghidul Excelenţei şi secţiunile TIFF 2011, EFFIE 2011 şi Mercedes-Benz şi Cercetaşii României: Gata oricând!

Mercedes-Benz România a lansat în 2010 Ghidul Excelenţei, o colecţie de interviuri cu personalităţi marcante ale spaţiului social-cultural autohton. Acest proiect reprezintă un demers firesc de căutare a excelenţei alături de oameni care pe parcursul activităţii lor profesionale au dat dovadă de excelenţă şi care s-au remarcat atât în spaţiul românesc, cât şi la nivel internaţional printr-un set riguros de valori şi principii.

În cadrul acestui demers, Mercedes-Benz România a strâns părerile unor oameni de prestigiu, care incontestabil, se raportează la cele mai înalte standarde. În cele din urmă, Ghidul Excelenţei poate reprezenta o sursă de inspiraţie pentru orice spectator al seriei de interviuri.

Povestea mărcii Mercedes-Benz: pasiunea pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate
Dintotdeauna, Mercedes-Benz a cultivat un set de valori prin care a dat dovadă pe parcursul timpului de excelenţă. Mai mult, povestea mărcii Mercedes-Benz este una despre pasiune. Pasiunea pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate.

Iar cele trei valori reprezintă împreună promisiunea pe care Mercedes-Benz o face tuturor celor care şi-au manifestat pasiunea pentru excelenţa mărcii germane. Astfel, perfecţiunea este cea care garantează confortul, calitatea şi siguranţa autovehiculelor. Fascinaţia este cea prin intermediul căreia Mercedes-Benz vorbeşte despre sportivitate, stil şi design. De asemenea, Mercedes-Benz a cultivat pe parcursul istoriei sale, care se confundă cu cea a automobilului, responsabilitatea prin inovaţie, sustenabilitate şi grija pentru clienţii săi.

Sursa: Mercedes-Benz Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii