Conceptul de ”elită” propus în locul celui de
“excelenţă” - într-un dialog autentic cu efect tonifiant
Teme sociale, memorie culturală, orizont
spiritual sau fenomen artistic: subiecte născute dintr-o nevoie vitală de
angajare intelectuală şi spirituală
Seria de interviuri Ghidul Excelenţei: parte
a platformei Mercedes-Benz: Ghidul Excelenţei ( www.mercedes-benz.ro/GhidulExcelentei)
Mercedes-Benz: Ghidul Excelenţei - o serie de
manifestări autohtone menite să vorbească despre ideea de excelenţă şi să aducă
aminte de promisiunea lui Gottlieb Daimler "The best or nothing"
Povestea mărcii Mercedes-Benz este una despre
pasiune. Pasiunea pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate.
Seria de interviuri Ghidul Excelenţei continuă cu un
dialog în exclusivitate, în care actorul şi regizorul Dan Puric propune
conceptul de „elită” în locul celui de „excelenţă”. Un dialog cu Dan Puric nu
este o simplă discuţie în care fiecare persoană îşi expune comod şi suficient
părerea sau credinţele.
Mai exact, indiferent de subiectele abordate – de la teme
sociale, memorie culturală, orizont spiritual sau fenomenul artistic –
întâlnirea cu Dan Puric are un efect dizlocant.
Poţi să nu fii de acord cu Dan Puric în anumite privinţe
sau poţi aprofunda prin descoperirea unor opţiuni comune propria cale. De
fiecare dată, însă, spectatorii unui asemenea interviu vor fi aşezati în faţa unei
noi perspective. Ca şi cum întrebările pe care Dan Puric le adresează la rândul
său dezmorţesc mintea şi o direcţionează către un orizont neglijat până în acel
moment.
Atunci când "elita" provoacă
conceptul de "excelenţă"
Dialogul cu Dan Puric a dinamitat chiar miezul tematic al
interviului: conceptul de „excelenţă”. În loc să accepte pur şi simplu
convenţia întrebărilor propuse, Dan Puric a ales calea chestionării acestor
interogaţii.
,,În primul rând, îmi pare puţin straniu cuvântul excelenţă
şi cred ca este genul de cuvânt care
protezează sau încearcă să dubleze cuvântul elită,” a precizat Dan Puric în
cadrul interviului.
Astfel, primul amendament a avut în vedere conceptul
„excelenţei”, în locul căruia propunea conceptul de „elită”.
Dialogul construit în cadrul acestui interviu s-a
desfăşurat într-un firesc neobişnuit, descoperind sensul elitei şi funcţia
acesteia. Mai mult, prin exemplele oferite de Dan Puric, a fost reperat
profilul elitei româneşti – atât a celei din trecutul ţării, cât şi a celei
contemporane. De asemenea, am aflat cum trebuie reperată într-un mod fertil
elita artistică şi care sunt cei care au decoperit faptul că discursul artistic
construit de Dan Puric poate deveni reper al artei dramaturgice.
Deşi întregul dialog a pus sub semnul întrebării
conceptul „excelenţei”, direcţionând atenţia asupra înţelegerii conceptului de
„elită”, întâlnirea cu Dan Puric a avut efectul tonifiant pe care doar cei care
ştiu să vadă dincolo de convenţii îl pot oferi. O privire care – fie că vorbim
despre elită, fie că vorbim despre excelenţă – indică acea zonă în care se află
aceştia.
Dan Puric: actor şi regizor
Dan Puric este inventatorul unui limbaj unic de
comunicare teatrală, creat prin alăturarea unor forme spectaculare diferite:
pantomimă clasică şi comportamentală, dans popular românesc, rusesc, step,
tango, flamenco, balet, dans contemporan, arte marţiale, pe care maestrul le
foloseşte ca vehicul de trasmitere a unor idei, trăiri, sentimente, oferind
spectacolului o formă originală, o viziune regizorală nouă care se adresează
unei categorii largi de public. Este vorba despre acel public, care indiferent
de vârstă, are acces la un anumit tip de informaţie simbolică şi metaforică.
Este un limbaj ale cărui conotaţii se regăsesc în cotidian şi real fără a
banaliza însă arta teatrală.
Dan Puric semnează regia şi concepţia spectacolelor
„Pantomimia”, „Toujour L`Amour”, „Costumele”, „Made in Romania”, „Hic sunt
leones”, „Cei 150”, „Don Quijote” şi este protagonistul one-man-show-ului „Vis”.
Cu aceste spectacole el a probat unicitatea, valoarea şi
forţa artistică a acestui limbaj în peste 36 de state ale lumii (Austria,
Irlanda, Germania, Elveţia, Iugoslavia, Coreea de Nord, S.U.A., Franţa, Israel,
Ungaria, Macedonia, Egipt, Italia, Australia etc).
Colecţia de interviuri Ghidul Excelenţei va fi completată
succesiv cu ajutorul unei serii de personalităţi care vor lua parte la acest
proiect în următoarea perioadă. Interviurile pot fi vizionate online pe
website-ul Mercedes-Benz România, la adresa: www.mercedes-benz.ro/GhidulExcelentei.
Interviul cu Dan Puric poate fi accesat direct folosind
link-ul: http://www.mercedes-benz.ro/content/romania/mpc/mpc_romania_website/rong/home_mpc/passengercars/home/world/excellencyguide/interview/dan_puric.html.
Platforma Mercedes-Benz: Ghidul Excelenţei
Ghidul Excelenţei face parte din platforma Mercedes-Benz:
Ghidul Excelenţei şi reuneşte în cadrul său o serie de manifestări menite să
vorbească despre ideea de excelenţă şi să aducă aminte de promisiunea lui
Gottlieb Daimler ,,The best or nothing".
Mercedes-Benz: Ghidul Excelenţei cuprinde alături de
seria de interviuri Ghidul Excelenţei şi secţiunile TIFF 2011, EFFIE 2011 şi
Mercedes-Benz şi Cercetaşii României: Gata oricând!
Mercedes-Benz România a lansat în 2010 Ghidul Excelenţei,
o colecţie de interviuri cu personalităţi marcante ale spaţiului
social-cultural autohton. Acest proiect reprezintă un demers firesc de căutare
a excelenţei alături de oameni care pe parcursul activităţii lor profesionale
au dat dovadă de excelenţă şi care s-au remarcat atât în spaţiul românesc, cât
şi la nivel internaţional printr-un set riguros de valori şi principii.
În cadrul acestui demers, Mercedes-Benz România a strâns
părerile unor oameni de prestigiu, care incontestabil, se raportează la cele
mai înalte standarde. În cele din urmă, Ghidul Excelenţei poate reprezenta o
sursă de inspiraţie pentru orice spectator al seriei de interviuri.
Povestea mărcii Mercedes-Benz: pasiunea
pentru perfecţiune, fascinaţie şi responsabilitate
Dintotdeauna, Mercedes-Benz a cultivat un set de valori
prin care a dat dovadă pe parcursul timpului de excelenţă. Mai mult, povestea
mărcii Mercedes-Benz este una despre pasiune. Pasiunea pentru perfecţiune,
fascinaţie şi responsabilitate.
Iar cele trei valori reprezintă împreună promisiunea pe
care Mercedes-Benz o face tuturor celor care şi-au manifestat pasiunea pentru
excelenţa mărcii germane. Astfel, perfecţiunea este cea care garantează
confortul, calitatea şi siguranţa autovehiculelor. Fascinaţia este cea prin
intermediul căreia Mercedes-Benz vorbeşte despre sportivitate, stil şi design.
De asemenea, Mercedes-Benz a cultivat pe parcursul istoriei sale, care se
confundă cu cea a automobilului, responsabilitatea prin inovaţie,
sustenabilitate şi grija pentru clienţii săi.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii