În 1936, Kadett este primul model din clasa
compactă a Opel.
Un simbol al varietății şi progresului
tehnologic.
După cinci generaţii, modelul Kadett devine
Opel Astra.
Modelul GTC Astra este lansat în 2011 la
Salonul Auto de la Frankfurt.
Rüsselsheim. Povestea modelelor Astra cu cinci uşi,
Sports Tourer şi GTC a început în urmă cu exact 75 de ani, cu un început
modest. Deşi gama de modele compacte Opel era cunoscută la vremea
respectivă sub denumirea de Kadett, aceasta a pus bazele poveştii de succes a
unui autovehicul popular, fiabil şi avansat din punct de vedere tehnic, care
continuă şi în ziua de astăzi.
Opel Kadett |
Kadett a fost primul autovehicul Opel compact
În 1936, anul în care s-au desfăşurat Jocurile Olimpice,
Opel este deja unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din
Europa. Cu ajutorul modelului Kadett, Opel îşi extinde gama de modele şi
pătrunde în segmentul autovehiculelor compacte. Inginerii din Rüsselsheim
s-au inspirat din variantele de succes anterioare pentru a proiecta modele
noi. Kadett luase motorul de 1,1 litri cu patru cilindri și putere de
23 cp de la modelul P4 şi aspectul modern de la modelul Olympia. Era
pentru prima oară când un autovehicul de serie a adoptat conceptul caroseriei
autoportante din oţel. La vremea respectivă erau disponibile două
variante: sedan şi sedan decapotabil. Ambele aveau patru locuri, două uşi
şi un preţ de pornire de 2.100 de mărci germane. Pentru export erau disponibile,
de asemenea, versiuni cu patru uşi. Prima generaţie a modelului Kadett a
înregistrat vânzări de peste 100.000 de unităţi, până în momentul în care
producţia de autovehicule pentru persoane civile este sistată în 1940. După
încheierea războiului în 1945, puterile victorioase au decis să predea toate
uzinele şi planurile Uniunii Sovietice. Primul versiune a modelului Kadett
a fost fabricată în Rusia până în anii ’50 şi avea denumirea de Moskvich
400.
Opel Kadett A |
Opel Kadett îşi face treaba
Începând din anul 1962, de pe linia de producţie din
Bochum va ieși noul model Kadett cu motor de 1,0 litri cu supape
acţionate de sus şi o putere de 40 cp. Autovehiculul compact Opel, care
este foarte spaţios şi avansat din punct de vedere tehnologic, devine rapid un
punct de reper. În timp ce multe autovehicule de dimensiuni mai mari erau
prevăzute în continuare cu trei trepte de viteză, modelul Kadett A, disponibil
în variantele sedan şi station wagon, prezenta deja o cutie de viteze cu patru
trepte. La puţin timp după aceea, este lansată varianta coupe de 48
cp. A treia generaţie, lansată în toamna anului 1965, oferă o varietate
de modele. Gama de autovehiculele fabricate în Bochum este alcătuită din
variante notchback cu două şi patru uşi, modelul limuzină fastback, două versiuni
coupe, precum şi variante Caravan cu trei şi cinci uşi. Pentru o
perioadă, modelul Kadett B a ocupat primul loc în topul înmatriculărilor de
autovehicule germane noi. Ediţia Olimpică de lux, disponibilă începând cu 1967,
prezenta elemente ale modelului Rekord şi ale modelului sport Rallye-Kadett
utilizat de Opel în sporturile cu motor. Aceasta întregeşte gama de
modele. Până în anul 1973 au fost fabricate aproximativ 2,7 milioane de
autovehicule Kadett B.
Opel Kadett B |
Nebunii ani ’70: sportivitate şi
deschidere
Opel Kadett C |
Următorul model a fost Kadett C. Noul Kadett este lansat
iniţial în variantele sedan, station wagon şi coupe. La început, varianta
coupe sport GT / E 1975 era propulsată de un motor de 1,9 litri cu sistem de
injecţie. O nouă variantă este reprezentată de Kadett City – un autovehicul cu
trei uşi prevăzut cu un hayon mare. Este, de asemenea, primul autovehicul
compact hatchback din Germania cu tracţiune pe puntea spate. Pentru prima
oară din anii ’30, este prezentat un model special decapotabil în gama Opel. Varianta
sedan decapotabilă poartă denumirea de „Aero” şi este produsă în Stuttgart de
către constructorul de caroserii Baur. Pentru asigurarea rigidităţii şi
protecţiei pasagerilor, dispunea de o bară antirăsturnare targa. Până în anul
1979 sunt fabricate peste 1,7 milioane de autovehicule Opel Kadett.
Opel Kadett D |
Era modernă: transmisie faţă şi motoare
transversale
A cincea generaţie de modele Opel inaugurează era
tracţiunii pe puntea faţă şi a motorului dispus transversal. Noul motor cu
patru cilindri şi cilindree de 1,3 litri este primul motor Opel cu chiulasă din
aliaj uşor şi un arbore cu came în chiulasă. Mai târziu, pe baza unităţii
de propulsie pe benzină este dezvoltat un motor diesel de 1,6
litri. Acesta este primul motor cu autoaprindere din gama de autovehicule
compacte.
Pasagerii sunt cei care beneficiază în mod special de pe
urma noii configuraţii a trenului de rulare. Habitaclul şi portbagajul au
fost îmbunătăţite. Sloganul publicitar afirma: „Cel mai tânăr
reprezentant Opel – noul Kadett. Are ceva dorit de multă lume!”, de
exemplu premiul anual pentru autovehicule „Das Goldene Lenkrad” (Volanul de
aur). În anul 1979 este rândul modelului Kadett D să câştige prestigiosul
premiu. Este disponibil din nou în varianta hatchback şi în versiunea de succes
station wagon, care a fost o prezență îndelungată în gama Opel. Cu toate
acestea, varianta clasică notchback, precum şi cea decapotabilă nu mai sunt
disponibile. Ambele au revenit în cadrul gamei de modele Kadett E.
Opel Kadett E |
Aerodinamicitate şi multe premii
În luna august a anului 1984, Opel a prezentat noul
model, disponibil într-o diversitate caracteristică de versiuni. Modelul
sportiv GSi are un coeficient aerodinamic de doar 0,30, autovehiculul de 115 cp
devenind cel mai aerodinamic sedan din lume. În cadrul celui de-al 51-lea
Salon Auto de la Frankfurt, Opel lansează un model decapotabil. Modelul
Kadett a fost proiectat în centrul de design din Rüsselsheim, împreună cu
Nuccio Bertone. La fel ca modelul anterior, Kadett E a primit premiul
german pentru autovehicule „Das Goldene Lenkrad” (Volanul de Aur). În
total au fost fabricate peste 3,7 milioane de astfel de autovehicule.
Până în anul 1989, întreaga serie depăşise pragul de 10 milioane de
unităţi.
Opel Astra F |
Acum 20 de ani: denumire nouă, aceeaşi clasă
Producătorul din Rüsselsheim continuă secvența alfabetică
prin modelul F. Însă denumirea tradiţională „Kadett” este de domeniul
trecutului. Gama de modele compacte Opel primeşte denumirea de
„Astra”. Chiar şi acum 20 de ani, nou venitul s-a prezentat
exepţional în ceea ce priveşte protecţia la impactul lateral şi
pretensionatoarele centurilor de siguranţă. Totodată, noul model stabilește noi
standarde şi în domeniul tehnologiilor alternative de propulsie: pentru prima
dată un model compact Opel poate fi alimentat cu gaz natural. Cu mult
înainte de începerea producţiei modelului Ampera, autovehiculul experimental
Astra F funcţiona şi pe bază de energie electrică.
Opel Astra G |
Prima generaţie a modelului Opel Astra care a fost
produsă până în anul 1998 a înregistrat vânzări de peste patru milioane de
unităţi. Ceea ce înseamnă că este cel mai bine vândut model din istoria
mărcii. Producţia modelului Astra G a început în prima parte a anului
1998. Este cu mult deasupra celorlalte în materie de varietate a modelelor.
În plus faţă de versiunile hatchback și notchback
cu trei şi cinci uşi, sunt disponibile, de asemenea, versiunile decapotabilă şi
coupe, dar şi un Caravan cu 5 uşi. Se pune accent într-o mare măsură pe
disponibilitatea tehnologiilor Opel accesibile, care au scopul de a reduce
costurile cu carburantul. Cu toate acestea, caracterul sportiv şi distracția nu sunt
neglijate. În anul 1999 este lansat autovehiculul sport OPC, care este
propulsat de un motor cu cilindree de 2 litri şi o putere de 160 cp.
Modelul Astra Eco 4 a fost lansat la începutul noului mileniu. Este
primul autovehicul cu motor de patru litri din clasa compactă. Are acelaşi
sistem de scaune Flex 7 ca furgonul compact Astra G Zafira.
Opel Astra H |
A treia generaţie a modelului Astra este lansată în
martie 2004, având prefixul H. În plus faţă de farurile cu sistem de
iluminare în viraje, noile funcţii includ un sistem electronic de amortizare
variabilă care se reglează automat în funcție de condiţiile de trafic şi de drum
schimbătoare. Modelul Astra TwinTop prezintă un acoperiş hardtop compus
din trei părţi, care se deschide şi se închide în mai puţin de 30 de secunde
prin apăsarea unui buton. Noul model GTC Astra le asigură pasagerilor un
câmp vizual neobişnuit de mare, cu un parbriz panoramic opţional. Este
primul autovehicul de serie cu un parbriz care se întinde până la mijlocul
acoperişului. Modelul GTC este, de asemenea, unul dintre elementele de
bază ale celei de-a patra generaţii a modelului Astra, care a fost lansată în
2009. Acest coupe compact de performanţă a fost prezentat publicului larg în
cadrul celui de-al 64-lea Salon Auto de la Frankfurt. Autovehiculul prezintă un
şasiul exclusivist de înaltă tehnologie cu suspensie faţă HiPerStrut (suspensie
de înaltă performanţă) care îmbunătăţeşte manevrabilitatea. Alte inovaţii
ale modelului GTC includ un sistem de asistenţă pentru şofer dezvoltat pe baza
celei de-a doua generaţii a camerei video frontale Opel şi sistemul de
iluminare frontală adaptivă AFL +. Perla coroanei va sosi în vara anului 2012,
cu super performantul model OPC (Opel Performance Center), ce va completa
portofoliul coupe compact sportiv. Chiar dacă are o imagine sportivă,
funcţionalitatea şi consumul redus de carburant au rămas aspecte importante, la
fel ca în cazul modelului Kadett.
Opel Astra GTC |
Inginerii din Rüsselsheim lucrează în prezent la alte
modele Astra. La 75 de ani de la debut şi cu peste 21 de milioane de
unităţi vândute, povestea de succes a modelelor Kadett şi Astra continuă.
Prin urmare, vechiul slogan publicitar din anii 50 „Autovehiculele compacte
Opel sunt, pe scurt: OK” continuă să fie valabil şi pentru clienţii actuali.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii