La finalul unui sezon în care se părea că George Grigorescu nu va putea să parcurgă toate etapele din campionat, pilotul care a debutat în motorsport cu 25 de ani în urmă și-a trecut în palmares al 10-lea titlu de campion național. Raliul Moldovei (Bacău) a fost punctul culminant, George adjudecându-și titlul pe ultimele două probe speciale ale raliului ce a pus punct campionatului. Cu o carieră începută în anii `80 și întreruptă în urmă cu cinci sezoane din pricina lipsei bugetului, GxG a dovedit în 2011 că are în continuare ultimul cuvânt când vine vorba despre lupta de la două roți motrice. Înainte de finalul oficial al sezonului 2011, Gala Campionilor, programat pe 10 decembrie, pilotul originar din Brașov a avut timp să reflecteze asupra anului care l-a readus în activitatea competițională.

Q&A: George Grigorescu

Cum privești sezonul 2011 după obținerea titlului la 2WD (Două Roți Motrice) și câștigarea clasei 5?
Este o mare împlinire a unui program în care nici nu mai credeam. De cinci ani, încerc să îmi fac un program competițional și doar acum am reușit. Momentul-cheie a fost acceptarea programului de către Renault și Elf- marca Total. Plecând de aici m-am lansat în aventură și, chiar dacă bugetul nu a fost substanțial, a trebuit să duc sezonul la capăt. În completarea bugetului au venit Klar Profesional și SIS Finance, iar un sprijin important l-am primit din partea proprietarului mașinii: Environment Sport Development. Cea mai mare bucurie am avut-o la Sibiu când am câștigat și am dovedit că sunt competitiv. Satisfacția finală a venitt la Raliul Moldovei Comfert, etapă gen sprint, cu probe speciale scurte care se repetă de multe ori, unde rapiditatea și viteza pură contau mai mult decât experiența.

Care a fost cel mai dificil moment din acest sezon?
Am avut două momente grele anul acesta. Primul a fost Raliul Târgu Mureș, prima etapă la care am participat în sezon, având în vedere că am absentat de la Raliul Brașovului. Parcurgerea probelor de la acest raliu a fost un coșmar din pricina condițiilor meteo asociate cu lipsa anvelopelor adecvate pentru temperatura scăzută, asfaltul ud și lipsa totală a dezaburirii. La acel raliu, mi-am pus multe întrebări legate de performanță.
Al doilea moment dificil a fost Raliul Iașiului când veneam după contraperformanța de la Raliul Țara Bârsei (locul 1 pierdut pentru 1.2 sec) și trebuia să menținem ritmul la nivelul concurenței. Problemele avute cu ținuta de drum s-au terminat cu o pană și am ajuns în afara podiumului în Raliul Iașului.

De ce ai optat pentru Renault Clio R3?
Partenerii care au declanșat revenirea mea au fost Renault și Elf -marca Total, așa că era firesc să optăm pentru o mașină a constructorului francez.

Dorința a fost să venim în campionat cu un Megane RS, însă, din pricina dificultăților de buget, am fost nevoiți să amânăm. În plus, pentru Megane RS nu s-a mai dezvoltat kit-ul pentru macadam. Acestea fiind condițiile, am găsit soluția cu un Renault Clio R3 închiriat. Cât privește această mașină, ea mi-a oferit adevărate satisfacții când vine vorba de pilotaj și s-a dovedit a fi de o fiabilitate exemplară. La această fiabilitate a contat mult efortul dedicat al întregii echipe de asistență tehnică de la MACH1 SPORT care au trăit alături de mine momentele și mai grele și mai frumoase ale sezonului 2011.

Echipajul de pe mașina 59 a avut în componență patru copiloți, cum te-ai descurcat cu atât de multe schimbări?
Doi dintre cei patru mai merseseră cu mine. Este vorba despre Radu Dumitriu și Mihai Hanganu. Revenirea lui Radu Dumitriu, copilotul istoric, alături de mine și obținerea primei victorii din sezon (Raliul Sibiului) l-au determinat pe un fan să facă suma vârstelor noastre și să ne trimită mesajul: Well done Jurassic Rally Team.

Debutul de sezon l-am făcut alături de Mihai Hanganu care mi-a fost copilot la două raliuri în 2004 și întregul sezon 2005.

Noutățile au fost Petru Paler, care mai copilotase, și experimentata Mihaela Beldie. Mihaela, medic specialist în medicină sportivă și-a asumat și sarcina de pregătirere fizică și morală în a doua parte a sezonului.

Deci, nu am avut mari probleme de acomodare. În 2003, am avut, la fiecare etapă, copiloți diverse VIP-uri din media, așa că sunt obișnuit să schimb copiloții.

Toți cei patru copiloți alături de care am mers în acest sezon au pus suflet alături de mine și-au adus un aport eficient și le mulțumesc pentru sprijin.

Care dintre cele 10 titluri este cel mai prețios?  Îți mai aduci aminte cum a fost când ai devenit pentru prima dată campion la 2WD?
Primul titlu la două roți l-am obținut în 1995 și nu a fost ceva deosebit, pentru că nu aveam concurență notabilă, eram concentrat pe clasamentul general. Cele mai muncite au fost cele din 2003 și din 2011. În 2003, ca și anul acesta am început sezonul târziu, am mers alături de mai mulți copiloți și a trebuit să mă lupt până în ultima etapă. Sezonul acesta lupta pentru podium a fost foarte grea atât Vlad Cosma, Alex Filip, cât și Norbert Bereski fiind deosebit de performanți.

Întreaga ta carieră în motorsport numără aproximativ același număr de ani cât este și vârsta principalului tău adversar din CNRD. Ce opinie ai despre Vlad Cosma?
Pe Vlad Cosma îl consider și este un produs al Cupei Dacia, de aceea nu pot decât să mă mândresc cu performanțele lui. Punând în balanță performanța cu vârsta, Vlad este cel mai valoros câștigător al Cupei Dacia (sezonul 2009) câștigătorii din ultimii ani nemaifiind la prima tinerețe. Vlad Cosma are tot ce trebuie pentru a deveni un mare campion, însă până atunci mă voi strădui să ridic ștacheta cât mai sus.

Obiectivele pentru sezonul următor?
Să continuăm...

Sursa: Renatta Stepanov
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii