Versiune ultra performantă a GTC Astra: motor pe benzină
supraalimentat de 2 litri şi sistem de injecţie direct.
Putere de 206 kW/280 cp şi viteză maximă de 250 km/h.
Şasiu exclusivist de înaltă performanţă cu diferenţial
autoblocabil şi sistem de frânare Brembo.
Aspectul puternic al versiunii OPC exprimă pasiunea în
formă pură şi sportivitate în interior.
Rüsselsheim. Noul Opel GTC Astra dispune acum
de o dinamică îmbunătăţită: fabulosul model coupé compact sportiv va veni în
vara lui 2012 în varianta OPC (Opel Performance Center) de înaltă
performanţă. Astra OPC este propulsat de un motor Turbo pe benzină, cu o
cilindree de 2 litri şi sistem de injecţie directă. Valori de performanţă:
putere de 206 kW/280 cp şi cuplu maxim de 400 Nm. Astra OPC poate atinge,
astfel, o viteză maximă de 250 km/h, fiind cel mai rapid model Astra de până în
prezent.
Întregul şasiu al autovehiculului sport este
proiectat pentru a furniza putere fără compromisuri. Respectând cele mai nobile
tradiţii OPC, autovehiculul a fost testat şi reglat pe porţiunea Nordschleife a
circuitului Nürburgring, Germania, sub supravegherea ambasadorului mărcii Opel,
Joachim (“Jockel”) Winkelhock. Modelul a fost special creat pentru a oferi o
dinamică laterală îmbunătăţită şi o manevrabilitate optimă. Suspensia faţă
avansată HiPerStrut (High Performance Strut) din dotarea modelului GTC Astra
stă la baza acestor performanţe. Pe lângă suspensia HiPerStrut, versiunea OPC
dispune de sistemul de control al şasiului FlexRide, complet adaptiv. Şasiul
FlexRide permite şoferului să optimizeze caracteristicile amortizoarelor,
viteza de reacţie a sistemului de direcţie şi a pedalei de acceleraţie prin
simpla apăsare a butoanelor „Sport” şi „OPC”. Totuşi, funcţiile inovatoare ale
modelului OPC nu se opresc aici. Autovehiculul a fost echipat cu un diferenţial
autoblocabil pe puntea faţă, care îi asigură un plus de stabilitate şi de
manevrabilitate; spre exemplu, autovehiculul dispune de o aderenţă sporită la
ieşirea din curbă cu viteză mare – chiar şi pe carosabil ud. „Am proiectat un
pachet ce va convinge şi cei mai experimentaţi şoferi sportivi – şi nu doar pe
Nurburgring”, spune legenda motorsportului Winkelhock. Sistemul de frânare de
înaltă performanţă fabricat de renumitul producător Brembo asigură o decelerare
optimă şi o stabilitate maximă, chiar şi în situaţii critice.
Caroseria exclusivistă a modelului GTC Astra
OPC exprimă pasiunea pură pentru putere şi viteză. Cu aspectul său sportiv, GTC
Astra a reprezentat până în prezent expresia cea mai emoţională a limbajului de
design al mărcii Opel, însă versiunea OPC îşi etalează puterea. Modelul OPC are
acum un aer mai sportiv datorită unui set de bare de protecţie faţă şi spate
sculptate special, pragurilor laterale, spoilerului de acoperiş aerodinamic şi
celor două ţevi de eşapament cu formă trapezoidală. În interior, autovehiculul
sport compact este echipat cu scaune performante, un volan sport OPC din piele
şi instrumente speciale.
OPC: Performanţă şi pasiune pură
Opel Performance Center (OPC),
responsabil pentru accentele sportive ale gamei de modele Opel încă din 1999,
este un element esenţial pentru profilul mărcii. Acesta investeşte emoţii şi
multă pasiune în aceste autovehicule cu un design uimitor, tehnologie de ultimă
generaţie şi o dinamică de conducere extraordinară. Autovehiculele OPC sunt
vârfuri de emoţie pentru gamele de modele respective.
Modelele OPC existente în prezent pe piaţă:
modelul Corsa de 141 kW/192 cp (154 kW/210 cp în versiunea Nürburgring-Edition)
şi Insignia OPC, disponibil în versiunea sedan cu 4 sau 5 uşi şi Sports Tourer.
Motorul turbo V6 pe benzină de 2,8 litri (239 kW/325 cp) este cel mai puternic
propulsor produs în serie din istoria Opel. În varianta „Unlimited”, Insignia
OPC atinge o viteză maximă de 270 km/h, în funcţie de tipul de echipare şi
transmisia utilizată.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii