Uimitor: coupé compact cu linii dinamice şi
proporţii dramatice.
Exclusiv: şasiu cu înaltă tehnologie cu
suspensie faţă de înaltă performanţă pentru toate modelele GTC Astra.
Adecvat pentru utilizare zilnică: model
spaţios cu cinci locuri şi o mulţime de inovaţii.
Rüsselsheim. Datorită formelor sale sculptate cu accente
precise şi proporţii dramatice, coupé-ul compact reprezintă expresia cea mai
concentrată a designului Opel. Toate versiunile GTC Astra dispun de sistemul
premium cu suspensie HiPerStrut (de înaltă performanţă) pe puntea faţă care se
îmbină în mod ideal cu suspensia spate cu braţ Watt pentru a oferi o
stabilitate fără egal şi cel mai înalt nivel de precizie în conducere. Printre
inovaţiile noului GTC Astra se numără sistemele de asistenţă a şoferului,
bazate pe cea de-a doua generaţie a camerei frontale Opel Eye, cu
funcţionalitate extinsă şi noul sistem de faruri adaptive Bi-Xenon (AFL+ 4),
aflat la a patra generaţie.
Spre deosebire de multe versiuni cu trei uşi ale
modelelor hatchback compacte, GTC va fi un model unic în gama Opel, cel mai
performant Astra în ceea ce priveşte designul şi dinamica de conducere. Acesta
nu are niciun element de design exterior în comun cu celelalte modele din gama
Astra, cu excepţia carcaselor oglinzilor exterioare şi a antenei. Şase dintre
cele şapte design-uri de jante de 17 până la 20 de inch disponibile sunt, de
asemenea, specifice doar modelului GTC.
De asemenea, parbrizul panoramic este disponibil exclusiv
pentru noul GTC Astra.
Pentru această caracteristică unică, lansată cu succes
odată cu modelul anterior GTC Astra, inginerii Opel au depus în total 11
patente în timpul dezvoltării. Parbrizul panoramic mare se extinde uniform de
la capotă la acoperiş, până la montantul B. Neincluzând traverse care ar fi
afectat vizibilitatea, acesta oferă şoferului şi pasagerilor o experienţă unică
la bord şi o percepție complet nouă a spaţiului şi vizibilității, cu un
câmp vizual aproape nelimitat, asemănător vederii dintr-o cabină de pilotare.
Emoţie maximă generată prin doar trei linii
bine definite
„Ne-am dorit ca modelul GTC Astra să reprezinte însăşi
esenţa limbajului de design Opel, măiestria sculpturală întâlneşte precizia
Germană, şi să cuprindă pasiunea noastră pentru autovehicule”, declară Mark
Adams, Vicepreşedinte Design Opel/Vauxhall. „Cu toate acestea am vrut ca emoţia
să nu pună în umbră caracterul funcţional: GTC Astra este un dream car
inteligent şi accesibil.”
Din progfil, designerii au amplificat efectul dramatic al
profilului prin reducerea numărului de linii: doar trei linii creează tensiune
şi sculptează forma modelului GTC Astra. O linie fină, clară, care coboară de
la portiera faţă până în partea inferioară a aripii spate şi conferă energie
părţii laterale a caroseriei, motivul tăişului specific limbajului de design
Opel este utilizat la fel ca în cazul modelului Insignia. O a doua linie
integrează mânerul portierei şi se întinde până în partea din spate, accentuând
efectul dramatic al modelului GTC prin divizarea suprafeţelor între o tăietură
inferioară fină şi o aripă lată. Cea de-a treia linie urmează silueta clară şi
sportivă a acoperișului, prezintă un finisaj cromat şi accentuează impactul
vizual al geamului, îndreptând privirea către spoilerul integrat în mod
elegant.
Partea din faţă simplă a autovehiculului prezintă pliul
central specific mărcii Opel şi iese în evidenţă prin designul puternic și subțire al
farurilor, în formă de ochi de vultur, care includ luminile diurne sub formă de
aripă. Acestea încadrează ca între paranteze emblema cromată rafinată şi grila
trapezoidală separată, cu efect dramatic, amplasată mai jos pentru a crea acea
senzaţie specifică autovehiculelor de curse, reflectând astfel alura sportivă a
modelului GTC Astra.
Secţiunea aripilor reprezintă partea cea mai dramatică a
modelului GTC Astra. Designul puternic conferă autovehiculului proporţii
impunătoare şi o atitudine hotărâtă, scoţând în acelaşi timp în evidenţă
postura lată, garda la sol coborâtă şi aderenţa impresionantă. Linia care
porneşte de la montantul C alunecă înspre partea din spate şi se unduiește spre
spoilerul spate, integrat ingenios în linia continuă a acoperișului.
Ledurile opţionale ale lămpilor spate evidenţiază motivul aripii.
Suspensia faţă de înaltă tehnologie sporeşte
precizia în viraje
O mare parte din procesul de dezvoltare s-a concentrat
asupra echipării modelului GTC cu suspensia HiPerStrut de la Opel, în premieră
pentru un model din gama Astra. Adaptată perfect pentru modelul coupé compact,
aceasta oferă un nivel sporit de manevrabilitate şi un răspuns mai rapid al
sistemului de direcție, conform preferinţelor şoferilor de autovehicule
sport. Bazat pe sistemul utilizat în prezent pentru Insignia OPC, suspensia
HiPerStrut utilizează punctele de montare existente ale modelului Astra, însă
reduce unghiul de înclinare a pivotului de direcţie cu 44% şi utilizează un ax
cu lungime mai redusă (deportul axei pivotului) cu 46% faţă de modele echipate
cu suspensie McPherson. Acest fapt ajută la prevenirea generării cuplului
virator, o caracteristică specifică multor autovehicule puternice cu tracţiune
pe faţă, oferind şoferilor modelului GTC Astra posibilitatea de utiliza mai
eficient performanța autovehiculului, fără însă ca sistemul de direcție să fie
afectat.
Prin adăugarea suspensiei de înaltă performanţă
HiPerStrut, a fost redus şi gradul de modificare a unghiului de cădere a
roţilor din faţă în timpul virajelor, îmbunătăţind astfel aderenţa. De
asemenea, nivelul de reacție a sistemului de direcție a fost sporit, datorită reducerii gradului
de frecare al acestuia. Schimbările de geometrie apărute ca urmare a echipării
cu HiPerStrut permit montarea de jante cu diametru de până la 20 de inch.
Spre deosebire de modelul Astra cu cinci uşi, garda la
sol a modelului GTC a fost coborâtă cu 10 - 15 mm, în timp ce ampatamentul a
fost mărit cu 10 mm, de la 2685 mm la 2695 mm. Ecartamentul a fost mărit, de
asemenea, ajungând la valoarea de 1.584 mm (+ 40 mm) în faţă şi la 1.588 mm (+
30 mm) în spate.
Sistemul de suspensie spate format din
arborele compus și braţul Watt sporeşte stabilitatea laterală
Suspensia spate cu arbore compus şi braţ Watt a fost, de
asemenea, modificată pentru GTC Astra în privinţa rigidității la rotație şi a
înălţimii centrului de rotație. Sistemul are multe avantaje față de
designul modern cu braţe multiple, inclusiv dimensiuni și forme
îmbunătăţite, rigiditate sporită la unghiul de cădere a roţilor şi frecare
redusă a sistemului de suspensie. Braţul Watt garantează, de asemenea,
stabilitate laterală permanentă.
Braţul Watt este montat pe o traversă de dimensiuni mici,
amplasată sub autovehicul, în spatele secțiunii centrale a punții spate.
Acesta cuprinde un braţ central pivotant scurt cu articulație sferică
la fiecare capăt, pe care sunt fixate braţele laterale de la roţi.
Configurația asigură o stabilitate excelentă pe drum drept, însă în
viraje aceasta minimizează deviaţia laterală într-un mod asemănător unui sistem
cu braţe multiple. Cuplajul absoarbe aproximativ 80% din sarcinile laterale. În
plus, braţul Watt permite utilizarea unor bucşe mai flexibile, fără a mai fi
nevoie de compensarea unghiului de convergenţă a roţilor din spate, oferind
astfel un răspuns îmbunătăţit şi un nivel sporit de confort pe puntea spate.
Modelul GTC Astra a fost proiectat pentru a integra
perfect sistemul de control al şasiului FlexRide,inteligent şi complet adaptiv.
Acesta sporeşte stabilitatea în timpul conducerii, îmbunătăţind comportamentul
în viraje şi reacția sistemului de direcţie, adaptându-se automat la
condiţiile de drum, viteza în viraje, mişcările autovehiculului şi stilul
individual de conducere. Ţinuta de drum şi echilibrul îmbunătăţit al
autovehiculului sporesc siguranţa în timpul conducerii în situaţii de urgenţă.
În plus, șasiul FlexRide poate fi setat în trei moduri diferite,
permiţând astfel schimbarea comportamentului autovehiculului doar prin simpla
apăsarea a unui buton: puteţi alege între modul Standard pentru un stil de
conducere echilibrat, modul „Tour” pentru o călătorie confortabilă sau modul
„Sport” pentru un plus de dinamism.
Răspunsul direct al sistemului de direcţie
oferă încredere sporită
Precizie, reacție şi încredere. Acestea erau cele trei
obiective ale programului pentru sistemul de direcţie proiectat special pentru
GTC. Provocarea a fost menţinerea manevrabilităţii sistemului la viteze
scăzute, însă şi antrenarea unui nivel mai mare de implicare şi a unui efort ușor mai mare
la viteze mai mari. GTC Astra utilizează un sistem de direcţie cu pinion şi
cremalieră cu asistenţă sensibilă la viteză. Însă pentru ca sistemul de
direcţie să ofere şoferilor un răspuns sporit, motorul electric este montat
direct pe cremalieră şi nu la baza coloanei de direcţie.
Cele mai importante beneficii ale utilizării servodirecţiei
(EPS) sunt bine cunoscute. La viteze scăzute, nivelul de asistenţă este sporit
pentru a minimiza efortul de virare. La viteze mai mari, asistenţa este redusă
automat pentru a oferi un grad sporit de răspuns pentru şofer. Cel de-al doilea
beneficiu important este consumul redus de carburant, datorită faptului că nu
necesită o pompă hidraulică ce consumă energie şi răspunde direct la cantitatea
de energie necesară la orice viteză.
Autovehicul sport compact cu consum redus
GTC Astra disponibil în patru variante de motorizare:
trei motoare pe benzină şi unul turbo-diesel, cu puteri între 88 kW/120 cp şi
132 kW/180 cp. Încă de la începutul anului 2012, oferta de motorizări va fi
extinsă prin lansarea noului motor 1.7 CDTI (81 kW/110 cp şi 96 kW/130 cp) cu
sistem Start/Stop standard. Două versiuni ale motorului 1.7 CDTI ecoFLEX (81
kW/110 cp şi 96 kW/130 cp) cu consum şi mai redus și alte
tehnologii de reducere a consumului şi emisii de doar 109 g de CO2/km vor fi
lansate în cursul anului viitor. Varianta OPC de înaltă performanţă va fi
disponibilă, de asemenea, în 2012.
Motorul turbo diesel 2.0 CDTI common-rail îmbunătăţit cu
putere mărită la 121 kW/165 cp dispune de filtru de particule diesel şi
transmisie manuală cu şase trepte de viteză. Noua tehnologie Start/Stop de la
Opel care reduce consumul de carburant în traficul urban cu opriri şi porniri
multiple face parte din dotarea standard. Motorul 2.0 CDTI îmbină performanţa
excelentă cu eficienţa înaltă. Acesta generează un cuplu de până la 380 Nm
datorită funcţiei de supraalimentare şi permite modelului GTC Astra să atingă
100 km/h în 8,9 secunde. Viteza maximă este de 210 km/h. Consumul de carburant
în regim combinat nu depăşeşte 4,8 litri de carburant diesel per 100 km, iar emisiile
de CO2 sunt de 127 g/km. Datorită rezervorului de 56 de litri, GTC Astra
2.0 CDTI are o autonomie de peste 1.100 km.
Sistemul Start/Stop este, de asemenea, inclus în dotarea
standard a celor două modele cu motoare pe benzină de 1,4 litri. Motoarele pe
benzină cu supraalimentare care dezvoltă o putere de 88 kW/120 cp, respectiv
103 kW/140 cp generează un cuplu de 200 Nm şi consumă 5,9 litri de carburant
per 100 km (139 g de CO2/km). Cel mai performant model din gama motoarelor pe
benzină este 1.6 turbo de 132 kW/180 cp ce permite o viteză maximă de 220 km/h.
Transmisia manuală cu şase trepte de viteză este inclusă
în dotarea standard a tuturor motoarelor. La începutul anului 2012, transmisia
automată cu şase trepte de viteză va fi disponibilă pentru motorul pe benzină
1.4 turbo şi motorul turbo diesel 2.0 CDTI common-rail.
Noua cameră video Opel Eye întăreşte poziţia
de lider a mărcii Opel
Noul GTC Astra este în top pe segmentul de piaţă al
modelelor coupé compacte și în ceea ce priveşte sistemele de asistenţă pentru
şofer. Cea de doua generaţie de camere Opel Eye este prevăzută cu funcţii
extinse pentru versiunile Enjoy şi Sport şi joacă un rol important. Funcţia
de recunoaştere a semnelor rutiere îmbunătăţită poate identifica acum mai
multe semne de circulaţie utilizate în UE şi poate recunoaşte acum şi
indicatoarele dreptunghiulare: de exemplu pentru autostradă, zone de
restricţionare a traficului şi indicatoare de limită de viteză. Pe lângă
binecunoscutul sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW),
camera video este compatibilă acum și cu noua funcţie de indicare a
distanţei de urmărire (FDI), care informează şoferul prin semnale vizuale
despre distanţa faţă de autovehiculul din faţă.
A patra generaţie a sistemului avansat de faruri
adaptive Bi-Xenon (AFL 4+) este inclusă pentru prima dată în dotarea
modelului GTC Astra. Pe lângă cele nouă funcţii ale sistemului AFL+, printre
care funcţia de asistenţă pentru faza lungă, care activează şi dezactivează
faza lungă în funcţie de prezenţa altor autovehicule, acesta poate fi
îmbunătăţit cu un sistem inteligent de reglare a iluminării (ILR),
care utilizează camera video frontală Opel Eye pentru a măsura distanţa faţă de
autovehiculul din faţă şi a regla în consecinţă fasciculul farurilor în modul
fază scurtă. Acest lucru asigură o iluminare optimă a carosabilului, fără a-i
orbi pe ceilalţi participanţi la trafic. Datorită acestor 10 funcţii, GTC Astra
este echipat cu cel mai bun pachet de iluminare din segmentul său.
Un atlet cu eficacitate practică
În comparaţie cu modelele concurente, GTC Astra nu
neglijează aspectul funcţional, în ciuda designului său specific de autovehicul
coupé. Pe lângă faptul că poate transporta până la cinci persoane, portbagajul
acestuia are un volum de depozitare între 370 şi 1.235 l – cu peste 200 l mai
mare decât cel al modelelor concurente. Spaţiul de depozitare din habitaclu a
fost mărit cu 50% faţă de generaţia anterioară a modelului GTC, fapt care se
datorează şi frânei electrice de parcare, care eliberează suficient spaţiu în
consola centrală pentru o depozitare accesibilă a obiectelor.
Designul interior de înaltă calitate al modelului GTC
Astra îmbină formele sculpturale şi liniile dinamice, iar caracterul său
sportiv distinct este scos în evidenţă de noile materiale, culori şi ornamente
decorative, atât în varianta Enjoy, cât şi Sport. Volanul sport standard, cu
priză îmbunătăţită, subliniază, de asemenea, caracterul captivant al modelului
GTC.
Pentru a se potrivi tuturor şoferilor, scaunele din faţă
ale modelului GTC Astra oferă cele mai multe posibilităţi de reglare din acest
segment. Cu un nivel ridicat de ergonomie, scaunele din faţă cu reglare pe opt
direcţii, suport lombar reglabil în 4 direcţii şi spaţiu extins pentru zona
superioară a picioarelor, aprobate de experţii independenţi în sănătatea
spatelui din cadrul asociaţiei AGR (Aktion Gesunder Rücken – Acţiune pentru un
spate sănătos) reprezintă o dotare opţională accesibilă.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii