Furnizorul de componente pentru industria
auto şi-a crescut cifra de afaceri pe ultimele nouă luni la aproximativ 22,6
miliarde de euro.
Rezultatul operaţional (EBIT) ajustat are
o valoare de aproximativ 2,2 miliarde de euro / marjă de 9,9% .
Profitul net de 894 de milioane de euro, este
de peste două ori mai mare decât cel raportat în aceeaşi perioadă din 2010.
Valoarea costurilor materiilor prime va
creşte la mai mult de 950 de milioane de euro.
Hanovra, 3 noiembrie 2011. Continental, furnizorul
internaţional de componente pentru industria auto şi-a îndeplinit ţintele
asumate şi confirmă previziunile pentru anul financiar curent. „Ne aştepăm ca
vânzările raportate să fie de cel puţin 29,5 miliarde de euro. În plus, prognoza
noastră pentru o marjă a rezultatului operaţional ajustat de circa 10 %
pentru anul 2011, ni se pare, ca şi până acum, realizabilă, cu toate că
dificultăţile cauzate de costurile materiei prime, care au devenit între timp
mai mari decât ne aşteptam, ne obligă să considerăm acest obiectiv unul
ambiţios“, a declarat joi preşedintele Comitetului Executiv al Continental,
Dr.Elmar Degenhart. „Ne bazăm pe faptul că efectele pozitive derivate dintr-o
folosire la maximum a capacităţilor noastre vor echilibra, într-o oarecare
măsură impactul negativ asupra costurilor cu materia primă, aflate în creştere.
De asemenea, previziunile noastre arată o situaţie a comenzilor la fel de
solidă.“
Degenhart a declarat că, în anul financiar curent, Grupul
Rubber va trebui să suporte cheltuieli pentru materiile prime în valoare de
peste 900 de milioane de euro, spre deosebire de cele 850 de milioane de euro
estimate până acum, deoarece în special preţurile cauciucului sintetic, aflate
în plină creştere au afectat rezultatele operaţionale mai devreme decât se
credea. „În plus, în ultimul trimestru al anului, ca urmare a preţurilor
aşa-numitelor pământuri rare, care au înregistrat în ultima vreme o creştere
bruscă, se va adăuga o cheltuială de maximum 50 de milioane de euro.
Astfel, de exemplu, preţul dysprosium-ului a crescut, în 2011, atingând o
valoare de aproape douăzeci de ori mai mare decât cel mai mic nivel înregistrat
în 2010“, a afirmat Degenhart. Dysprosium-ul se foloseşte, printre altele, la
fabricarea magneţilor pentru motoare electrice.
Concernul Continental şi-a majorat cifra de afaceri, în
primele nouă luni ale lui 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, cu
18,0 la sută, la 22,6 miliarde de euro. Furnizorul pentru industria
automobilelor a raportat un rezultat operaţional (EBIT) de 1,9 miliarde de
euro, o creştere de 540 de milioane de euro sau aproape 40 la sută faţă de
aceeaşi perioadă a anului trecut. Marja EBIT este de 8,5 la sută, în comparaţie
cu 7,2 la sută în 2010.
Rezultatul operaţional ajustat cu amortizările
achiziţiilor şi factorii excepţionali (EBIT ajustat), a crescut cu circa 433 de
milioane de euro sau aproape un sfert, ajungând la 2,2 miliarde de euro. Marja
EBIT ajustată este de 9,9 la sută, faţă de 9,4 la sută anul trecut. Profitul
care revine acţionarilor a crescut, în primele nouă luni ale acestui an,
cu 531 de milioane de euro, respectiv cu mai mult de jumătate, la 894 de
milioane de euro.
Profitul pe acţiune a crescut la 4,47 euro, de la 1,82
euro, în aceeaşi perioadă a anului precedent. Pentru Concernul Continental
lucrau la finalul lunii septembrie în total 164.078 de angajaţi, cu 18.000
mai mulţi decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Directorul financiar Wolfgang Schäfer a subliniat că,
după primele trei trimestre ale anului 2011, Continental a înregistrat
lichidităţi disponibile de minus 54 de milioane de euro, reprezentând o
îmbunătăţire de aproape 116 milioane de euro faţă de aceeaşi perioadă a
anului trecut. „Dorim astfel să confirmăm obiectivul nostru, ca până la
finalul anului în curs să obţinem lichidităţi disponibile de peste 500 de
milioane de euro şi să scădem gradul net de îndatorare sub 7 miliarde de euro“,
a declarat Schäfer. La finalul celui de-al treilea trimestru, valoarea
contabilizată a datoriilor financiare nete era de aproape 7,3 de
miliarde de euro, ceea ce înseamnă cu aproape 800 de milioane de euro mai puţin
decât la finalul lui septembrie 2010. Raportul datorii/capital propriu este de
103,3 la sută, faţă de 137,9 la sută, la finalul lui septembrie 2010. Rezervele
de lichidităţi ale concernului, la 30 septembrie 2011, erau de aproape 3,9 de
miliarde de euro. „Astfel, aveam la dispoziţie circa 1,5 miliarde de euro,
ceea ce înseamnă cu aproape 500 de milioane de euro mai multe lichidităţi
disponibile decât în aceeaşi perioadă din anul trecut“, a afirmat Schäfer.
Liniile de credit acordate şi nefolosite se ridicau la aproximativ 2,3 miliarde
de euro, având aproape aceeaşi valoare ca la finele lui septembrie 2010.
„Multumită contribuţiilor realizate de Grupurile Automotive
şi Rubber ne aflăm pe drumul cel bun către îndeplinirea obiectivelor
pentru anul curent, obiective devenite mai ambiţioase începând cu vara anului
curent. Grupul Automotive a raportat, pentru primele nouă luni ale
anului, o cifră de afaceri de circa 13,7 miliarde de euro. Astfel, dacă luăm în
considerare valoarea ajustată după baza de consolidare, am înregistrat o
creştere de 15 la sută în nouă luni, ceea ce arată o dezvoltare evident mai
puternică decât pieţele noastre cele mai importante", a spus Degenhart. "După
nouă luni avem un EBIT ajustat de circa 1,1 miliarde de euro. Marja EBIT
ajustată este de 8,1 la sută, anul trecut aceasta fiind de 6,5 La
sută."
Grupul Rubber şi-a îmbunătăţit cifra de afaceri în
primele nouă luni ale anului 2011 cu circa 1,5 miliarde de euro, faţă de
aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la circa 8,9 miliarde de euro. În
ciuda unor cheltuieli cu materiile prime în valoare de 765 de milioane de euro
în primele trei trimestre ale anului, valoarea rezultatului operaţional ajustat
a crescut cu circa 113 milioane de euro la aproximativ 1,2 miliarde de euro.
Marja EBIT ajustată este de 13,5 la sută, anul trecut aceasta fiind de 14,7la
sută. Concernul Continental a investit, în primele nouă luni ale
anului 2011, circa un miliard de euro, faţă de 782 de milioane de euro, în
aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentrucercetare şi dezvoltare s-au
cheltuit circa 1,2 miliarde de euro, cu 82 de milioane de euro mai mult decât
în primele nouă luni din 2010. „Succesul nostru din acest an, precum şi
interesul clienţilor faţă de produsele noastre cele mai noi, prezentate la
ultimul Salon Auto Internaţional de la Frankfurt, arată că am luat decizia
corectă, aceea de a investi chiar şi în anul de criză 2009 mai mult de 1,3
miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare (R&D). Raportul fondurilor
investite în R&D faţă de cifra de afaceri se apropie acum, la 5,4 la sută,
după valori de 6 la sută anul trecut, respectiv 6,7 la sută în 2009, tot mai
mult de nivelul normal“, a declarat Degenhart.
Sursa: Continental Romania
0 comentarii