Furnizorul de componente pentru industria auto şi-a crescut cifra de afaceri pe ultimele nouă luni la aproximativ 22,6 miliarde de euro.
Rezultatul operaţional (EBIT) ajustat  are o valoare de aproximativ 2,2 miliarde de euro / marjă de 9,9% .
Profitul net de 894 de milioane de euro, este de peste două ori mai mare decât cel raportat în aceeaşi perioadă din 2010.
Valoarea costurilor materiilor prime va creşte la mai mult de 950 de milioane de euro.

Hanovra, 3 noiembrie 2011. Continental, furnizorul internaţional de componente pentru industria auto şi-a îndeplinit ţintele asumate şi confirmă previziunile pentru anul financiar curent. „Ne aştepăm ca vânzările raportate să fie de cel puţin 29,5 miliarde de euro. În plus, prognoza noastră pentru o marjă a rezultatului operaţional ajustat de circa 10 % pentru anul 2011, ni se pare, ca şi până acum, realizabilă, cu toate că dificultăţile cauzate de costurile materiei prime, care au devenit între timp mai mari decât ne aşteptam, ne obligă să considerăm acest obiectiv unul ambiţios“, a declarat joi preşedintele Comitetului Executiv al Continental, Dr.Elmar Degenhart. „Ne bazăm pe faptul că efectele pozitive derivate dintr-o folosire la maximum a capacităţilor noastre vor echilibra, într-o oarecare măsură impactul negativ asupra costurilor cu materia primă, aflate în creştere. De asemenea, previziunile noastre arată o situaţie a comenzilor la fel de solidă.“ 

Degenhart a declarat că, în anul financiar curent, Grupul Rubber va trebui să suporte cheltuieli pentru materiile prime în valoare de peste 900 de milioane de euro, spre deosebire de cele 850 de milioane de euro estimate până acum, deoarece în special preţurile cauciucului sintetic, aflate în plină creştere au afectat rezultatele operaţionale mai devreme decât se credea.  „În plus, în ultimul trimestru al anului, ca urmare a preţurilor aşa-numitelor pământuri rare, care au înregistrat în ultima vreme o creştere bruscă, se va adăuga o cheltuială de maximum 50 de milioane de euro.  Astfel, de exemplu, preţul dysprosium-ului a crescut, în 2011, atingând o valoare de aproape douăzeci de ori mai mare decât cel mai mic nivel înregistrat în 2010“, a afirmat Degenhart. Dysprosium-ul se foloseşte, printre altele, la fabricarea magneţilor pentru motoare electrice.

Concernul Continental şi-a majorat cifra de afaceri, în primele nouă luni ale lui 2011 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, cu 18,0 la sută, la 22,6 miliarde de euro. Furnizorul pentru industria automobilelor a raportat un rezultat operaţional (EBIT) de 1,9 miliarde de euro, o creştere de 540 de milioane de euro sau aproape 40 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Marja EBIT este de 8,5 la sută, în comparaţie cu 7,2 la sută în 2010.

Rezultatul operaţional ajustat cu amortizările achiziţiilor şi factorii excepţionali (EBIT ajustat), a crescut cu circa 433 de milioane de euro sau aproape un sfert, ajungând la 2,2 miliarde de euro. Marja EBIT ajustată este de 9,9 la sută, faţă de 9,4 la sută anul trecut. Profitul care revine acţionarilor a crescut, în primele nouă luni ale acestui an, cu 531 de milioane de euro, respectiv cu mai mult de jumătate, la 894 de milioane de euro.
Profitul pe acţiune a crescut la 4,47 euro, de la 1,82 euro, în aceeaşi perioadă a anului precedent. Pentru Concernul Continental lucrau la finalul lunii septembrie în total 164.078 de angajaţi, cu 18.000 mai mulţi decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Directorul financiar Wolfgang Schäfer a subliniat că, după primele trei trimestre ale anului 2011, Continental a înregistrat lichidităţi disponibile de minus 54 de milioane de euro, reprezentând o îmbunătăţire de aproape 116 milioane de euro faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. „Dorim astfel să confirmăm obiectivul nostru, ca până la finalul anului în curs să obţinem lichidităţi disponibile de peste 500 de milioane de euro şi să scădem gradul net de îndatorare sub 7 miliarde de euro“, a declarat Schäfer. La finalul celui de-al treilea trimestru, valoarea contabilizată a datoriilor financiare nete era de aproape 7,3 de miliarde de euro, ceea ce înseamnă cu aproape 800 de milioane de euro mai puţin decât la finalul lui septembrie 2010. Raportul datorii/capital propriu este de 103,3 la sută, faţă de 137,9 la sută, la finalul lui septembrie 2010. Rezervele de lichidităţi ale concernului, la 30 septembrie 2011, erau de aproape 3,9 de miliarde de euro. „Astfel, aveam la dispoziţie circa 1,5 miliarde de euro, ceea ce înseamnă cu aproape 500 de milioane de euro mai multe lichidităţi disponibile decât în aceeaşi perioadă din anul trecut“, a afirmat Schäfer. Liniile de credit acordate şi nefolosite se ridicau la aproximativ 2,3 miliarde de euro, având aproape aceeaşi valoare ca la finele lui septembrie 2010. 

„Multumită contribuţiilor realizate de Grupurile Automotive şi Rubber  ne aflăm pe drumul cel bun către îndeplinirea obiectivelor pentru anul curent, obiective devenite mai ambiţioase începând cu vara anului curent. Grupul Automotive a raportat, pentru primele nouă luni ale anului, o cifră de afaceri de circa 13,7 miliarde de euro. Astfel, dacă luăm în considerare valoarea ajustată după baza de consolidare, am înregistrat o creştere de 15 la sută în nouă luni, ceea ce arată o dezvoltare evident mai puternică decât pieţele noastre cele mai importante", a spus Degenhart.  "După nouă luni avem un EBIT ajustat de circa 1,1 miliarde de euro. Marja EBIT ajustată este de 8,1 la sută, anul trecut aceasta fiind de 6,5 La sută." 

Grupul Rubber şi-a îmbunătăţit cifra de afaceri în primele nouă luni ale anului 2011 cu circa 1,5 miliarde de euro, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la circa 8,9 miliarde de euro. În ciuda unor cheltuieli cu materiile prime în valoare de 765 de milioane de euro în primele trei trimestre ale anului, valoarea rezultatului operaţional ajustat a crescut cu circa 113 milioane de euro la aproximativ 1,2 miliarde de euro. Marja EBIT ajustată este de 13,5 la sută, anul trecut aceasta fiind de 14,7la sută. Concernul Continental a investit, în primele nouă luni ale anului 2011, circa un miliard de euro, faţă de 782 de milioane de euro, în aceeaşi perioadă a anului trecut. Pentrucercetare şi dezvoltare s-au cheltuit circa 1,2 miliarde de euro, cu 82 de milioane de euro mai mult decât în primele nouă luni din 2010. „Succesul nostru din acest an, precum şi interesul clienţilor faţă de produsele noastre cele mai noi, prezentate la ultimul Salon Auto Internaţional de la Frankfurt, arată că am luat decizia corectă, aceea de a investi chiar şi în anul de criză 2009 mai mult de 1,3 miliarde de euro pentru cercetare şi dezvoltare (R&D). Raportul fondurilor investite în R&D faţă de cifra de afaceri se apropie acum, la 5,4 la sută, după valori de 6 la sută anul trecut, respectiv 6,7 la sută în 2009, tot mai mult de nivelul normal“, a declarat Degenhart.

Sursa: Continental Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii