München. BMW Group a investit o jumătate de miliard de
euro în construcţia noului BMW Seria 3 la uzina din München, acolo unde
producţia a debutat luni, 28 octombrie 2011. "BMW Seria 3 este cel mai
important model aflat în producţia de serie a BMW Group, precum şi modelul cu
cele mai importante vânzări din întregul segment premium. Pentru a avea certitudinea
că a şasea generaţie BMW Seria 3 va părăsi linia de producţie cu aceeaşi
calitate inegalabilă, am investit aproximativ 500 milioane de euro în uzina
numărul unui de la München. Iar acest lucru a însemnat garantarea a 9.000 de
locuri de muncă", a declarat Frank-Peter Arndt, membru în Consiliul
Director al BMW AG şi director pentru producţie.
Cu puţin înainte de startul producţiei noului BMW Seria 3
Sedan, Christian Ude - primarul oraşului München - şi Manfred Schoch,
preşedintele Consiliului Supervizor al BMW Group, au vorbit şi ei în faţa unei
numeroase audienţe formată din angajaţii uzinei BMW din München.
"Ca rezidenţi în München, ne putem considera
norocoşi că producţia noului Seria 3 se realizează aici, ceea ce reprezintă un
semnal clar şi impresionant al angajamentului pe care BMW îl are faţă de
München", a spus Christian Ude. "BMW este nu numai unul dintre
principalii angajatori şi plătitori corporate de taxe, ci contribuie în mod
activ şi la bunăstarea oraşului."
Manfred Schoch a completat: "Pentru această
realizare din partea uzinei din München, un merit îl au şi angajaţii - foarte
motivaţi şi implicaţi -, care au investit eforturi deosebite şi o dăruire
deplină în asigurarea faptului că această locaţie îşi menţine atractivitatea şi
avantajul competitiv".
Lansarea producţiei celei de-a şasea generaţii BMW Seria
3 reprezintă startul unei noi ere la uzina numărul unu din München.
Investiţiile s-au făcut, printre altele, în echipamente inovatoare de producţie
şi tehnologii revoluţionare de fabricaţie. Acestea sunt parte a unei strategii
pe termen lung al cărei obiectiv este consolidarea competitivităţii şi a
viabilităţii viitoare pentru uzina din München. Astfel sunt garantate 9.000 de
locuri de muncă în capitala landului Bavaria. Pentru a realiza acest obiectiv,
BMW Group a semnat, la sediul central, un angajament special cu privire la
responsabilitatea socială.
Uzina de la München este un punct strategic al reţelei
mondiale de producţie pe care o deţine BMW Group. Fabrica este punctul
principal de producţie a noului BMW Seria 3.
Furnizarea pentru toate regiunile mapamondului se va face
direct de la uzina numărul unu pentru a se asigura o lansare simultană pe
piaţă. În plus, uzina de la München este cea care determină secvenţa de
asamblare şi arhitectura proceselor pentru producţia BMW Seria 3 în numele
întregii reţele de producţie. Datorită unor procese standardizate de fabricaţie
şi a unor sisteme eficiente de producţie, punctul maxim la uzina de la München
va fi atins într-un timp scurt. La doar trei luni de la startul producţiei BMW
Seria 3 Sedan se va atinge capacitatea maximă de producţie - 680 de unităţi pe
zi. La acel moment, capacitatea totală a uzinei va depăşi 900 de automobile pe
zi.
Uzina de la München impune standarde pentru
construcţia automobilelor moderne.
Localizarea uzinei în cadrul oraşului înseamnă câteva
provocări speciale pentru locaţia BMW din München. Infrastructura complexă de
producţie, care se întinde pe o suprafaţă totală de aproximativ 700.000 metri
pătraţi, presupune o densitate foarte mare. Cel mai important model produs în
serie de constructorul premium din Bavaria este fabricat pe cinci niveluri
diferite. Coordonarea bună între producţie, logistică, transport şi
administraţie - totul într-un spaţiu limitat - este o realizare care poate fi
considerată un tur de forţă în industria auto din prezent.
Facilităţi de avangardă pentru producţia
inovatoare a automobilelor.
Pentru a asigura cel mai înalt nivel de precizie şi
eficienţă, noile structuri de producţie au fost create pentru toate zonele de
fabricaţie.
Astfel, producţia celei de-a şasea generaţii BMW Seria 3
beneficiază, de exemplu, de o presă nouă, mai mare. Cu 17 lovituri pe minut,
această instalaţi se numără printre cele mai avansate la nivel mondial. Zilnic,
presa prelucrează 600 de tone şi dezvoltă o forţă de apăsare cuprinsă între 650
şi 2.500 de tone. Astfel, într-un interval de numai 12 zile, acest utilaj
foarte performant procesează aceeaşi cantitate de oţel ca cea care a fost
necesară la construcţia Turnului Eiffel din Paris. În plus, noua infrastructură
de producţie asigură şi cea mai mare economie de spaţiu sau debitarea optimă a
materialului. Pe lângă acestea, respectiva presă permite o îmbunătăţire a
calităţii şi a eficienţei.
Roboţi de ultimă generaţie funcţionează în
atelierul pentru caroserii şi în vopsitorie.
Pentru producţia noului BMW Seria 3, vechiul atelier
pentru caroserii a fost demolat pentru a face loc unei clădiri complet nouă. În
acelaşi timp, au fost montaţi numeroşi roboţi noi, unii dintre aceştia operând
anterior la uzina din Leipzig. Aceste sinergii au o contribuţie importantă la
reducerea costurilor şi la asigurarea unei utilizări durabile a resurselor. În
plus, sunt utilizaţi şi roboţi cu laser de ultimă generaţie sau roboţi avansaţi
de sudură. Acum, acest proces modern la temperatură redusă este utilizat de
două ori mai des la BMW Seria 3 comparativ cu generaţia anterioară a modelului,
înlocuind parţial sudura punctiformă convenţională. Tehnica inovatoare
îmbunătăţeşte semnificativ etanşarea şi prevenirea coroziunii.
Caroseria rigidă a noului BMW Seria 3 oferă dinamică,
confort şi siguranţă mult îmbunătăţite, chiar dacă este mai uşoară cu
aproximativ 45 de kilograme faţă de versiunea anterioară.
La vopsitorie au fost montaţi noi roboţi care realizează
o etanşare perfectă, etanşare pe muchii şi sub-etanşare. În plus există şi o
nouă maşină de spumă pentru izolare fonică. Aceasta introduce material izolant
fonic în cavităţi, unde se transformă în spumă. Rezultatul este o izolare
fonică mult mai bună între compartimentul motor şi habitaclu, ceea ce sporeşte
confortul interior.
Eficienţă ridicată a producţiei datorită
arhitecturii modulare a produselor şi proceselor.
În atelierul de asamblare, arhitecturile modulare
standardizate ale produselor şi proceselor asigură un nivel ridicat al
productivităţii şi variabilităţii. Procesul de producţie al noului BMW Seria 3 aplică
sistematic strategia BMW Group de producţie a mai multor versiuni pe aceeaşi
linie principală de asamblare. Cu alte cuvinte, diferite variante ale unei game
de model sunt construite simultan pe aceeaşi linie de producţie. Cu aceste
procese inovatoare de producţie, noi facilităţi de fabricaţie şi tehnologii de
ultimă oră, uzina din München impune standarde exemplare în ceea ce priveşte
producţia durabilă şi cu spirit ecologic. Printre măsurile de modernizare se
numără şi reconstrucţia centrului de logistică, bunuri interne (goods inwards)
şi punerea în funcţiune pentru a asigura furnizarea de materiale spre linia de
asamblare.
Producţie curată: acum, procese de fabricaţie
fără deşeuri nereciclabile.
Prin noul BMW Seria 3, BMW a reuşit să implementeze procese
de producţie care au eliminat, practic, reziduurile nereciclabile şi au redus
aproape complet generarea de deşeuri solide, apă reziduală şi emisii, în timp
ce zgomotul şi vibraţiile au fost reduse la minimum. Acum, cantitatea de
deşeuri nereciclabile rezultată de la fiecare automobil a fost redusă la
aproximativ opt grame.
În plus, peste 60% dintre maşinile care părăsesc uzina
sunt transportate şi livrate pe calea ferată. Datorită unei gestiuni foarte
eficiente a resurselor, uzina din München reprezintă un punct de reper al
producţiei automobilelor şi în privinţa protecţiei mediului. O altă prioritate
majoră a fabricii bavareze este dezvoltarea relaţiilor de bună vecinătate. De
exemplu, se acordă o atenţie deosebită protejării rezidenţilor locali de zgomotul
produs de uzină. Măsurile de reducere a poluării fonice includ utilizarea unor
soluţii inovatoare (amortizoare, echipamente de ventilaţie şi lambriuri
antifonice), precum şi a unei logistici optimizate pentru transport. Mirosul de
la vopsitorie este evitat prin sisteme revoluţionare de filtrare şi oxidanţi
termici regeneratori. Pe lângă acestea, toate procesele de producţie sunt
monitorizate în permanenţă, evaluându-se şi impactul asupra rezidenţilor
locali.
Uzina de la München este locul de naştere al
BMW Group.
Producţia la principala uzină din München a început în
1922. În prezent, aproximativ 9.000 de oameni, proveniţi din peste 50 de ţări,
sunt angajaţi aici. Numai în 2010, aproape 206.000 de maşini au părăsit liniile
de asamblare aflate în centrul unei zone rezidenţiale, cu impact minim asupra
regiunii şi mediului.
La uzina din München a fost implementată schema
"Today for Tomorrow". Obiectivul acesteia - în special din punct de
vedere demografic - este crearea locurilor de muncă într-o manieră ergonomică,
ce ia în considerare cerinţele unei forţe de muncă a cărei medie de vârstă este
în creştere.
Uzina din München este parte integrantă a reţelei de
producţie pe care BMW Group o deţine la nivel mondial şi este fabrica
principală pentru noul BMW Seria 3. Alături de facilităţile principale din
atelierul de caroserii, vopsitorie şi liniile de asamblare, uzina din München
cuprinde şi un laborator, un atelier de presă, unul pentru producţia motoarelor
şi a uneltelor, precum şi pentru fabricarea echipamentelor de interior şi a
scaunelor. Astfel, reuneşte cele mai diverse abilităţii şi competenţe ale
producţiei automobilelor într-o manieră unică şi exemplară.
În prezent, producţia cuprinde BMW Seria 3, motoarele BMW
pe benzină, precum şi propulsoarele superperformante pentru modelele BMW M sau
Rolls-Royce. De asemenea, sunt produse uneltele de presare şi componentele de
caroserie pentru reţeaua mondială BMW Group. Până în prezent, la uzina BMW din
München au fost produse peste 8,5 milioane de automobile.
Sursa: BMW Romania
Foarte tare masina , i-ti da fiori.
RăspundețiȘtergere