Dacia Lodgy «Glace» este varianta de competiţie a unei
noi maşini de familie, ce va fi produsă în serie şi care va fi prezentată în
martie 2012 la salonul auto de la Geneva. Numele său evocă spaţiul interior şi
universul de familie. Angajată în cele mai nebuneşti competiţii sportive, marca
Dacia face odată în plus dovada spiritului său îndrăzneţ, surprinzând din nou
lumea auto. Pentru prima oară în istoria Trofeului Andros, la linia de start a
competiţiei se va alinia un vehicul derivat dintr-un model de familie.
Lodgy «Glace» a fost conceput special pentru această
cursă atipică, una din cele mai dificile din sportul auto. Regulamentul tehnic
al Trofeului Andros este foarte strict. El impune constrângeri asupra tuturor
elementelor vehiculului (dimensiunile şasiului, cutie de viteze, anvelope),
inclusiv asupra materialelor folosite. Totul este făcut pentru a limita
soluţiile tehnologice costisitoare. Trofeul Andros este o competiţie în care
prevalează căutarea unor soluţii simple şi ingenioase, ceea ce corespunde
perfect cu filozofia mărcii Dacia. În plus, este vorba de o competiţie care
pune în valoare în egală măsură fiabilitatea vehiculelor şi eficienţa
piloţilor.
Rezultat al cooperării dintre echipele de la Tork
Engineering (pentru partea de concepţie, fabricaţie şi montaj) şi de la Sodemo
(pentru motor), Lodgy «Glace» beneficiază de toată experienţa Renault Sport
Technologies (RST), care a asigurat coordonarea permanentă între partenerii
tehnici, reprezentanţii diferitelor meserii implicate (design, inginerie), cei
ai mărcii Dacia şi piloţi.
Caracteristici tehnice Dacia Lodgy
«Glace»
Şasiu
Tip: tubular din oţel
Suspensii : triunghiulare duble suprapuse,
resort-amortizor Öhlins reglabil
Motor
Tip : VQ 30 de provenienţă Renault Nissan, V6 24 supape
Amplasare : central spate
Cilindree (cm3) : 2 987
Alezaj x cursă (mm) : 93 x 73.3
Putere maximă kW CEE (CP) : 257 (355)
Regim putere maximă (rot/min) : 7 500
Cuplu maxim Nm CEE : 360
Regim cuplu maxim (rot/min) : 5 500
Transmisie
Tip : patru roţi motrice şi directoare
Cutie de viteze: secvenţială SADEV 6 trepte
Diferenţial: faţă şi spate cu alunecare limitată
Frâne
Faţă : discuri din oţel Ø 300 mm
Spate : discuri din oţel Ø 265 mm
Etriere : Beringer cu 4 pistoane
Roţi
Jante : 5.5’’ x 16’’ din magneziu
Anvelope : Continental Ice Racing Contact 3
Dimensiuni/ Mase
Lungime : 4 001 mm
Lăţime : 1 900 mm
Ecartament Faţă/Spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masă : 950 Kg
Capacitate rezervor de carburant : 25 litri
Direcţie
Tip: 4 roţi directoare
Asistenţă hidraulică
Direcţie spate reglabilă
Parteneri&Sponsori
Eurodatacar
Renault Sport Technologies
Sodemo
Tork Engineering
Sursa: Dacia Romania
0 comentarii