Bucureşti, 28 noiembrie 2011 – Mazda Motor
Corporation a dezvoltat primul sistem de frânare regenerativă din lume,
destinat unui automobil, care foloseşte un capacitor. Acest sistem
revoluţionar, denumit de Mazda “i-ELOOP” (intelligent Energy Loop), va fi
introdus pe modelele de serie ale constructorului începând cu anul 2012. În
condiţiile de condus de zi cu zi, cu accelerări şi frânări dese, “i-ELOOP”
îmbunătăţeşte consumul de combustibil cu aproximativ 10%. Frânele
regenerative de la Mazda sunt unice pentru că folosesc un capacitor, o
componentă electrică ce poate stoca temporar o cantitate mare de energie
electrică. Comparativ cu bateriile, capacitoarele pot fi încărcate şi
descărcate rapid şi în plus sunt rezistente la un număr mare de cicluri de încărcare-descărcare.
“i-ELOOP” transformă eficient energia cinetică a automobilului în energie
electrică, în timp ce acesta frânează şi foloseşte curentul stocat în capacitor
pentru a alimenta sistemele de climatizare, audio şi alte componente electrice.
Sistemul de frânare regenerativă Mazda
“i-ELOOP”
Sistemul de frânare regenerativă creşte în notorietate ca
tehnologie destinată economisirii combustibilului. în general, acest sistem
foloseşte un motor electric sau un alternator pentru a genera electricitate pe
măsură ce vehiculul decelerează, recuperând astfel o parte din energia cinetică
a vehiculului. Sistemele de frânare regenerativă din vehiculele hibride
folosesc în general un motor electric de mari dimensiuni şi o baterie
dedicată. Mazda a studiat procesele de accelerare şi decelerare ale
automobilului şi a dezvoltat un sistem foarte eficient care recuperează rapid o
cantitate mare de electricitate de fiecare dată când vehiculul decelerează.
Spre deosebire de hibride, sistemul Mazda nu necesită un motor electric şi o
baterie dedicate.
“i-ELOOP” integrează un alternator cu tensiune variabilă
de 12-25V, un capacitor electric cu două straturi şi rezistenţă redusă şi un
convertor curent continuu/curent continuu. “i-ELOOP” începe să recupereze
energia cinetică din momentul în care şoferul ridică piciorul de pe pedala de
acceleraţie şi vehiculul începe să decelereze. Alternatorul generează
electricitate până la 25V pentru o eficienţă maximă, înainte să îl trimită
către capacitor (EDCL) pentru stocare. Capacitorul, care a fost dezvoltat
pentru a fi utilizat într-un autovehicul, poate fi încărcat la nivel maxim în
decurs de câteva secunde. Convertorul transformă energia electrică din 25V în
12V, înainte ca aceasta să fie distribuită direct componentelor electrice ale
vehiculului. Sistemul încarcă, de asemenea, bateria automobilului, dacă este
necesar. “i-ELOOP” intervine ori de câte ori maşina decelerează,
eliminând astfel situaţia în care motorul consumă combustibil în plus pentru a
produce electricitate. În consecinţă, în condiţii de trafic intens, consumul de
combustibil este îmbunătăţit cu aproximativ 10%. Numele “i-ELOOP” este o
adaptare a expresiei “Intelligent Energy Loop” (circuit inteligent de energie)
şi reprezintă intenţia Mazda de a eficientiza fluxul de energie într-o manieră
inteligentă.
“i-ELOOP” funcţionează de asemenea împreună cu sistemul
unic Mazda “i-stop” care extinde perioada în care maşina este oprită automat în
trafic.
Mazda lucrează în direcţia maximizării eficienţei
automobilelor cu motoare cu combustie internă prin intermediul tehnologiei
revoluţionare SKYACTIV. Combinând-o cu i-stop,
i-ELOOP şi alte elemente electrice care îmbunătăţesc consumul de
combustibil prin eliminarea consumului inutil, Mazda depune eforturi pentru a
livra vehicule cu performanţe de mediu excelente şi care generează senzaţia
Zoom-Zoom tuturor clienţilor. Sistemul “i-ELOOP” îşi va face debutul
mondial la Salonul Auto de la Tokio, înglobat în modelul concept TAKERI, un
model de clasă medie de generaţie viitoare, care integrează tehnologia SKYACTIV
şi limbajul de design KODO – sufletul mişcării.
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii