Bucureşti, 1 noiembrie 2011 – Mazda3 este cel mai popular
model din gama constructorului japonez, cu aproape 3 milioane de unităţi
vândute global şi cel mai premiat, cu 125 de distincţii, dintre care se remarcă
poziţia de lider în topul de fiabilitate JD Power din Germania. Facelift-ul
aduce pentru generaţia actuală a compactei Mazda un nivel mai ridicat de
confort, o manevrabilitate crescută, dar şi o experienţă mai plăcută la condus.
Inginerii s-au concentrat pe rafinarea experienţei la volan prin armonizarea
comportamentului automobilului în linie dreaptă, în viraje sau la oprire,
concept supranumit Toitsu-kan. Mazda3 facelift este deja disponibilă în România
şi modelul poate fi achiziţionat până la sfârşitul anului cu un avantaj client
de 3.000 de euro, ce include reducerea de 2.000 de euro din preţul final şi
contravaloarea pachetului de lansare – jante de aliaj şi proiectoare de ceaţă .
În plus, modelul beneficiază de 5 ani garanţie în limita a 150.000 de
km. Prima noutate la exteriorul Mazda3 facelift este reprezentată de grila
frontală în cinci puncte, redesenată pentru un plus de dinamism. Colţurile
acesteia încorporează noi faruri de ceaţă rotunde şi o grilă frontală ce iese
în evidenţă mai mult decât la versiunea anterioară. Toate aceste schimbări
oferă un aspect mai agresiv şi mai atrăgător, îmbunătăţind totodată şi
performanţele aerodinamice, la care contribuie şi materialele mai rigide
folosite la proiectarea caroseriei. Modificările aduse, alături de creşterea cu
10% a suprafeţei plane de sub podeaua autovehiculului au permis reducerea şi
mai mult a coeficienţilor de aerodinamică, atât pentru versiunea sedan, cât şi
pentru hatchback.
Pentru a creşte nivelul de confort au fost aduse
îmbunătăţiri suspensiilor. Acest lucru, combinat cu o caroserie mai rigidă şi
amortizoare optimizate contribuie la răspunsul mai prompt oferit de volan şi la
o ţinută de drum mai bună la viteze ridicate. Spoilerul posterior pentru
versiunea hatchback este mai îngust decât la modelele anterioare iar elementele
reflectorizante au fost poziţionate mai aproape de panourile laterale, lucru
care face maşina să pară mai lată din spate. Alte noutăţi la exterior includ
noile jante de 17 inch şi o nouă culoare denumită Autumun Bronze Mica.
Îmbinarea designului şi funcţionalităţii continuă şi la
interiorul Mazda3 facelift. Designerii au înlocuit culoarea roşie
a ecranelor de pe bord cu o nuanţă de alb care face informaţiile mai vizibile.
În ceea ce priveşte materialele folosite în habitaclu, pentru toate modelele,
schimbătorul de viteze a fost îmbrăcat în piele, iar zonele centrale ale
scaunelor beneficiază de un nou design şi de noi nuanţe. Opţional, modelul
poate integra în consola centrală un sistem nou de navigaţie bazat pe
tehnologia TomTom® şi afişat pe un display generos cu touch screen de 5,8 inch.
Tot la capitolul tehnologie plusează şi echipamentele de conectivitate prin
Bluetooth®, noul indicator de schimbare a vitezelor şi sistemul audio Bose®,
dotări opţionale în funcţie de nivelul de echipare.
Mazda3 facelift poate fi furnizată cu una dintre cele 5
motorizări disponibile. Dintre acestea două motoare sunt diesel, de 1,6l şi 116
CP, respectiv de 2,2l care pot fi oferite în derivate de 150 CP sau 185 CP şi
sunt conectate la cutii de viteze manuale cu 6 trepte. Acestea prezintă
consumuri reduse, de până la 4,3 l/100 km. Motorizările pe benzină includ un
agregat de 1,6l şi 105 CP, unul de 2l DISI echipat cu sistemul i-stop şi cel
mai performant, care echipează versiunea MPS, de 2,3l Turbo şi 260 CP. Toate
motorizările respectă normele Euro V.
Elementele de siguranţă Mazda3 ce au obţinut scorul maxim
la testul de siguranţă Euro NCAP au fost păstrate şi îmbunătiţe pentru Mazda3
facelift. Pachetul standard de siguranţă activă include ABS, EBD, asistenţă la
frânare, TCS (sistemul de control al tracţiunii) şi DSC. La acestea se adaugă indicatorul
de frânare de urgenţă (ESS) care avertizează conducătorii din spate în cazul în
care se frânează brusc, sistemul RVM, destinat monitorizării părţii din spate a
autovehiculului, recent premiat la Salonul Auto de la Frankfurt de anul acesta
cu premiul Euro-NCAP pentru tehnologie, farurile bi-xenon adaptive şi senzorii
de parcare.
Siguranţa pasivă este oferită de cele şase airbag-uri
frontale, laterale şi cortină, de tetierele ce protejează gâtul în caz de
impact din spate, de pedalele deformabile şi de coloana de direcţie capabilă să
absoarbă energia în situaţia unei coliziuni.
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii