Mihai Marinescu nu a mai putut termina a doua cursă de
GP2 de la Abu Dhabi după ce din pricina unei pene lente a ieșit în decor.
Pilotul brașovean a încheiat prima cursă din Grand Prix-ul Emiratelor
Arabe Unite pe locul 17 confirmându-și potențialul, deși în acest weekend a urcat pentru prima dată
într-un monopost de GP2 care, așa cum afirma, din punct de vedere al managementului este
ca și o mașină de Formula
1. Invitat de echipa Rapax, cea care în 2010 câștiga în GP2 atât titlul la piloți cât și la
constructori, Mihai Marinescu a luat pulsul acestui campionat și a avut
prilejul să piloteze cea mai apropiată mașină de cea de Formula 1. Din păcate, finalul
weekendului a fost unul cu ghinion, deși Mihai le-a dovedit celor din GP2 că locul
lui este în acest campionat încă din antrenamentele libere. Ultima cursă
programată pe circuitul Yas Marina a fost una în care românul a fost târât
într-un incident de cursă încă din primul tur fiind forțat să piardă
poziții importante în pluton. În timpul incidentului, roata
stânga spate a monopostului pilotat de Mihai a fost atinsă cedând în turul 10
din pricina unei pene lente. Blocându-se roata Mihai a scăpat monopostul de sub
control la o viteză de 260 km/h și a ieșit în decor.
În pofida acestui incident la finalul weekendului de la
Abu Dhabi, Mihai Marinescu a concluzionat:
”Mă bucur foarte tare că am putut să pilotez un monopost
de GP2. Este un pas extrem de important în cariera mea mai ales acum după ce am
confirmat că locul meu este în acest campionat. M-am simțit
confortabil în mașină încă de când m-am urcat în ea pentru reglarea
scaunului și m-a surprins sistemul de frânare și
aerodinamica. Această mașină are o forță de apăsare incredibilă comparativ cu
monoposturile pe care le-am pilotat până acum. A fost foarte greu însă să învățăm, într-un
weekend de cursă, o mașină al cărei management este ca cel al monopostului de
Formula 1. Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit pentru a putea
participa la Marele Premiu al Emiratelor Arabe Unite în finala sezonului de
GP2”.
Despre GP2 Series
Campionatul GP2 Series a fost fondat în 2005 de către
Bernie Ecclestone și a venit să înlocuiască binecunoscuta Formulă 3000. Ca și predecesoarea
sa GP2 este un eveniment suport pentru Grand Prix-urile de Formula 1 desfășurându-se pe
aceleași circuite și în aceleași weekenduri cu evenimentele din ”Marele
Circ”. Monoposturile din acest campionat au șasiu Dallara, propulsoare V8 produse de
Renault, iar furnizorul de pneuri este, ca și în cazul Formulei 1, Pirelli. Capacitatea
cilindrică a motorului este de 4 litri, acesta furnizează o putere de 620CP la
10.000 rpm, iar în performanță pură, monopostul accelerează de la 0 la 100 hm/h în mai
puțin de trei
secunde - viteza de top este de 320 km/h.
Majoritatea piloților care activează în prezent în Formula 1
au ajuns în cel mai popular sport cu motor direct din GP2. Printre aceștia se
numără și: Lewis Hamilton (campion al Formulei 1 în 2008),
Nico Rosberg, Timo Glock, Heikki Kovalainen, Vitaly Petrov, Bruno Senna, Lucas
di Grassi. Grand Prix-ul de la Abu Dhabi a fost conceput ca o gală a GP2 care
oferă posibilitatea piloților eligibili pentru acest campionat să ia contact nu
doar cu monoposturile - cum se întâmplă în cazul testelor -, ci și cu
antrenamente libere, calificări și curse. Evenimentul va începe vineri 11
noiembrie, când sunt programate antrenamentele libere și
calificările, și va continua sâmbătă 12 noiembrie cu prima cursă, urmând
ca ultima cursă să se desfășoare duminică 13 noiembrie chiar înaintea cursei de
Formula 1.
Sursa: PR Officer Mihai Marinescu
0 comentarii