După ce a terminat sezonul 2011 pe locul cinci în Formula
2, Mihai Marinescu a fost invitat să concureze în GP2, cu ocazia Marelui Premiu
de Formula 1 al Emiratelor Arabe Unite. Brașoveanul va pilota un monopost al echipei
Rapax, cea care în sezonul 2010 alături de Pastor Maldonado a câștigat titlul
mondial atât la piloți, cât și la constructori. Dovedind că are potențial în
ultimele evenimente din Formula 2, Mihai Marinescu a venit ca o alegere
firească pentru echipa italiană Rapax, acest Grand Prix de la Abu Dhabi fiind
cel mai important eveniment pentru piloții care aspiră sa ajungă în GP2. Mihai îl va
avea coechipier la Rapax pe spaniolul Dani Clos un pilot în vârstă de 23 de ani
care are deja o bogată experiență în GP2 Series.
Campionatul GP2 Series a fost fondat în 2005 de către
Bernie Ecclestone și a venit să înlocuiască binecunoscuta Formulă 3000. Ca și
predecesoarea sa GP2 este un eveniment suport pentru Grand Prix-urile de
Formula 1 desfășurându-se pe aceleași circuite și în aceleași weekenduri cu evenimentele din ”Marele
Circ”. Monoposturile din acest campionat au șasiu Dallara, propulsoare V8 produse de
Renault, iar furnizorul de pneuri este, ca și în cazul Formulei 1, Pirelli. Capacitatea
cilindrică a motorului este de 4 litri, acesta furnizează o putere de 620CP la
10.000 rpm, iar în performanță pură, monopostul accelerează de la 0 la 100 hm/h în mai
puțin de trei
secunde - viteza de top este de 320 km/h.
Majoritate piloților care activează în prezent în Formula 1
au ajuns în cel mai popular sport cu motor direct din GP2. Printre aceștia se
numără și: Lewis Hamilton (campion al Formulei 1 în 2008),
Nico Rosberg, Timo Glock, Heikki Kovalainen, Vitaly Petrov, Bruno Senna, Lucas
di Grassi. Grand Prix-ul de la Abu Dhabi a fost conceput ca o gală a GP2 care
oferă posibilitatea piloților eligibili pentru acest campionat să ia contact nu
doar cu monoposturile - cum se întâmplă în cazul testelor -, ci și cu
antrenamente libere, calificări și curse. Evenimentul va începe vineri 11 noiembrie,
când sunt programate antrenamentele libere și calificările, și va
continua sâmbătă 12 noiembrie cu prima cursă, urmând ca ultima cursă să se
desfășoare duminică 13 noiembrie chiar înaintea cursei de
Formula 1.
Mihai Marinescu: ”Weekendul viitor va fi unul al
premierelor pentru mine. Mă voi afla pentru prima dată pe circuitul Yas Marina
din Abu Dhabi, voi concura pentru prima dată în GP2 Series și mă voi
afla pentru prima dată într-un monopost atât de apropiat de cel din Formula 1.
Tocmai pentru că sunt atât de multe lucruri noi, obiectivul meu pentru acest
Grand Prix este o clasare în primii 15. Va fi cea mai mare provocare din
cariera mea, însă mă simt în formă și sunt foarte determinat să mă clasez în top
15 chiar dacă voi merge pentru prima dată pe circuitul Yas Marina. Mă bucur că
pot concura pentru Rapax, echipa care anul trecut a câștigat ambele
titluri, și că îl am coechipier pe Dani Clos. Ne știm de când
concuram amândoi în karting și ne înțelegem bine. Le mulțumesc tuturor celor care mi-au trimis mesaje
după încheierea sezonului de Formula 2 și sper să îmi poată urmări cursele de la Abu
Dhabi.”
Andrea Bergamini ( Manager Team Rapax): “Îl cunoaștem pe Mihai
de mai mult timp, l-am remarcat și urmărit, a concurat în campionate puternice
și a avut
performanțe bune. I-am adresat invitația de a concura în echipa noastra, în GP2,
pentru că suntem siguri de capacitatea sa de a face fața la acest
nivel. Este evident că nu îi va fi ușor, este cel mai puternic campionat din lume
în afara Formulei 1, dar beneficiază de tot sprijinul nostru.”
Sursa: PR Officer Mihai Marinescu
0 comentarii