Chevrolet câştigă pentru a doua oară
consecutiv titlurile WTCC pentru piloţi şi producători.
Yvan Muller a câştigat cel de-al treilea său titlu de
campion în cadrul Campionatului Mondial de Turisme, poziţionându-se cu doar
trei puncte înaintea colegului său de la Chevrolet, Rob Huff, după 24 de runde.
Până la ultima cursă, Huff a făcut tot ce i-a stat în
putinţă pentru a recupera diferenţa de 20 de puncte pe care o avea înaintea
ultimei runde a sezonului, desfăşurată la Macau. Cu toate acestea, nici măcar
cele două victorii pe care le-a obţinut în acest weekend – prin care a devenit
pilotul cu cele mai multe curse câştigate în Campionatul Mondial de Turisme pe
circuitul Guia, cu cinci succese – nu au fost suficiente.
După ce a exercitat o presiune puternică asupra lui Huff
în timpul primei curse, de pe poziţia secundă, Muller şi-a păstrat calmul, evitând
riscurile şi înregistrând două poziţii pe podium care i-au adus titlul.
Aceasta a reprezentat o încununare pentru compania
Chevrolet, la finele unui sezon care a fost dominat într-o foarte mare măsură
de marca aparţinând grupului GM şi de autovehiculele Cruze pregătite admirabil
şi testate de către RML. Cifrele spun totul: 21 de victorii în 24 de
curse, 19 cele mai rapide tururi de pistă din 24, 256 de tururi pe prima
poziţie dintr-un total de 347.
CURSA 1 - HUFF REDUCE DIEFRENŢA LA 13 PUNCTE
Rob Huff a câştigat prima cursă la Macau, ţinându-l la
distanţă pe colegul său şi liderul clasamentului, Yvan Muller, în timpul unei
curse ce a fost întreruptă de două ori de intervenţiile safety car-ului. Prin
urmare, pilotul britanic a redus diferenţa faţă de Muller la 13 puncte,
păstrându-şi şansele de a ajunge campion mondial în cea de-a doua cursă. Pe
parcursul întregii curse, Muller a pus presiune pe Huff, schimbând banda la
fiecare punct de frânare în încercarea de a-l face pe Huff să greşească.
În ciuda acestui fapt, Huff şi-a păstrat calmul şi concentrarea, evitând să-i
lase loc pentru depăşire.
CURSA 2 - HUFF CÂŞTIGĂ, MULLER ESTE CAMPION
Rob Huff a înregistrat o a doua victorie, dar a pierdut
titlul mondial în faţa lui Yvan Muller la doar trei puncte distanţă faţă
de acesta. Pilotul britanic a făcut tot ce i-a stat în putinţă pentru a
recupera diferenţa de 13 puncte şi a reuşit chiar să-i depăşească pe Michel
Nikyær şi Tom Coronel (care au avut un început fantastic plecând din al doilea
rând de pe grila de start) şi să câştige cursa. Cu toate acestea, Muller a
făcut o cursă controlată, fără să rişte prea mult.
Pe parcursul a şase tururi, două dintre acestea în
spatele unui safety car, Huff şi Muller aveau acelaşi punctaj şi acelaşi număr
de victorii (câte opt); şi totuşi, francezul ar fi devenit campion datorită
numărului de poziţionări pe locul al doilea (opt faţă de şase). În cele din
urmă, Muller a tranşat situaţia în favoarea sa trecând pe locul al treilea,
înaintea lui Nikyær.
Acesta din urmă a câştigat din nou cursa de la Yokohama,
învingându-l pe Mehdi Bennani care a obţinut cel mai bun rezultat al său –
locul şase – la Campionatul Mondial de Turisme, în timp ce Joe Rosa-Merszei
şi-a asigurat cea de-a doua victorie în cadrul Trofeului Jay-Ten.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii