Noul Peugeot 208 va fi disponibil în primăvara lui 2012.
Un model urban, de segment B, fabricat încă din momentul lansării în două
versiuni de caroserie, cu 3, respectiv 5 uşi. Peugeot a adoptat cele mai ambițioase
specificații ale segmentului B European pentru a creea un
autoturism capabil să marcheze un salt spectaculos peste generații. Conștient că un
simplu face-lift nu mai este suficient, Peugeot nu a ezitat să rescrie cartea
regulilor și să reinventeze principii pe care au fost realizate
modele de referință precum 205, 206 și 207. Aceste principii au fost re-generate și astfel a
apărut noul Peugeot 208, un model care se adresează unei mari diversități de
clienţi, proveniți dintr-o piață exigentă, cu cereri în permanentă
schimbare. ”Cred ca va exista un “înainte” şi un “după“ 208. Această maşină
marchează cu adevărat o nouă etapă, un moment definitoriu pentru Peugeot”,
precizează Alain Tranzer, Director Proiect 208.
„ Cu 208, Peugeot schimbă era”, precizează Vincent
Rambaud, Director General Automobiles Peugeot..
„208 este o nouă ilustrare a proiectului lansat acum doi
ani, care se declară a fi o nouă etapă în drumul Peugeot spre şi mai multă
modernitate. – Xavier Peugeot, Director Marketing / Comunicare Peugeot.
„Cu 208, Peugeot a receeat un nou simbol”. – Laurent
Blanchet, Director Gamă Produse Peugeot.
Peugeot 208 întruchipează principiile agilităţii şi
eficienţei. Soluțiile tehnice aplicate îl fac un vehicul mult mai uşor
decât predecesorul (-110 kg în medie comparativ cu 207 şi nu mai puţin de -173
kg pentru o gamă care începe de la 975 kg), aerodinamic şi foarte compact (-7
cm în lungime şi -1 cm în lăţime). Aceste beneficii sunt accentuate de spaţiul
pentru ocupanţi mult mai mare, +5 cm în zona genunchilor pentru pasagerii din spate
şi un plus de 15 dm³ în volum, ca o dovadă a performanţei arhitecturale
optimizate. “În comparaţie cu 207, ne-am dorit o maşină mai mică în exterior şi
mai mare în interior” afirmă Cristophe Clochard, Director Consolidare 208
Regenerarea stilistică
Peugeot 208 dă o nouă formă şi rafinează noile coduri
stilistice ale mărcii. Grila flotantă, semnătura blocurilor optice frontale,
luminile spate în formă de bumerang – fiecare detaliu este desenat în raport
pefect cu echilibrul maşinii, structurat pe o „coloană vertebrală”, care este
şi mai vizibilă pe plafon. Sculptat, atletic, pur şi în același timp
sofisticat, 208 proiectează Marca spre o nouă şi atractivă modernitate,
sugerând senzualitate, energie şi delicateţe. Cele două caroserii au avut parte
de tratamente complet separate, diferențele fiind cele mai evidente în cazul
“aripilor” spate ale versiunii în trei uşi, detaliul respectiv rememorând unul
dintre fraţii mai batrâni. ”Puterea lui 208 se află în stilul său: este o
adevărată minge de energie. Are potenţialul de a mulţumi pe oricine, fără să
fie un compromis, la fel ca o piesă muzicală care atinge sufletul uman,
indiferent de cultură”, declară Gilles Vidal, Director Stil Peugeot.
”Un grup mic, foarte unit, cu aceeaşi viziune a direcţiei
pe care am adoptat-o. Asta ne-a inspirat, ne-a dat putere şi energie pentru a
reuşi în realizarea tuturor ideilor nostre.” declară Pierre Authier, Manager
Stil 208.
Regenerarea ergonomică
Interiorul continuă promisiunea inovaţiei, aşa cum face
şi designul exterior. O adevărată delimitare de ceea ce a existat înainte,
dincolo de constrângerile tehnice cunoscute şi referinţele culturale,
instrumentele de bord şi butoanele au fost complet regândite pentru a deveni
intuitive şi clare. Toate acestea sunt poziţionate în jurul unui volan mic,
unui panou de bord de tip head-up display şi unui touch-screen de dimensiuni
generoase. Acest ansamblu se conectzează cu ocupanţii săi şi contribuie la
latura practică, siguranţa, calitatea şi puritatea designului interior, precum
şi la senzaţiile în timpul condusului.
„Decizia de a regândi complet bordul, de la începutul
proiectului, pentru modelul destinat a fi cel mai vândut al Mărcii, a însemnat
asumarea unui risc uriaş. Împreună, am dat dovadă de o îndrăzneală excepţională
prin implementarea lor pe 208.” Jérôme Micheron, Manager Proiect 208.
“Cu sistemul head-up display întâlnit mai întâi pe 3008,
care proiectează informaţia pe un ecran, am introdus o nouă abordare:
utilitatea lui este unanim acceptată, iar succesul a fost imediat. Modelul 208
merge mult mai departe. Ideea volanului mic combinat cu bordul head-up avea un
potenţial uriaş. Când am testat primele prototipuri, toată lumea a fost
impresionată; a fost pur şi simplu natural, uşor, clar.....” afirmă
Marion David, Manager Produs Proiect 208.
Regenerarea mediului
Ajungând la o medie de emisii poluante reduse cu 34 g/km
CO² față de 207, noul 208 devine lider în segmentul său. Cea mai
recentă generaţie de motoare şi folosirea tehnologiei micro-hibrid e-HDi pe
toate versiunile se adaugă la îmbunătăţirile vehiculului în termeni de reducere
a masei şi creştere a calității aerodinamice.
Cu 5 modele, dintre care 4 sunt echipate cu noua
generaţie Stop & Start (e-HDi), gama diesel porneşte de la emisii de 87
g/km, oferind un consum de carburant de 3,4 l/100 km şi niciodată nu depăşeşte
99 g/km. Noul 208 introduce o nouă generație de motoare cu benzină în 3 cilindri, de
1.0 l şi 1.2 l VTi, care sunt foarte eficiente, cu emisii de CO² începând de la
99 g/km şi un consum de 3,4 l/100 km.
Şi 208 nu se opreşte aici. Cu 25% “materiale verzi”
(reciclate sau de origine naturală), care alcătuiesc masa de polimeri, el intră
într-o nouă eră în termeni de eco-design. Ca premieră mondială, bara de
protecţie spate şi ansamblul de ventilaţie sunt produse complet din materiale
100% ecologice. Doar bara va conduce la o economie anuală de 1600 tone
combustibil în procesul de producţie.
Regenerarea experienţei la condus
Noul 208 reînnoieşte experienţa la condus, o cheie a
originilor mărcii Peugeot:
-Datorită volanului compact care oferă o nouă ergonomie,
şoferul experimentează o cu totul nouă dinamică în timpul condusului
-Datorită unor noi nivele ale confortului şi ţinutei de
drum, rezultatul experienţei istorice a mărcii referitor la suspensie şi
beneficiile dimensiunilor reduse şi al masei mici a maşinii
„Noul bord contribuie enorm la senzaţiile la condus. Când
intri în interiorul lui 208, vrei imediat să conduci şi să beneficiezi de
calitate.” Gaëtan Demoulin, Manager Performanţă Vehicul.
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii