Cu Seria 6 Gran Coupe, primul coupe cu 4 uşi din istoria mărcii, BMW extinde încă o dată portofoliul de modele prin unul dintre cele mai elegante şi exclusiviste modele pe care marca le-a creat vreodată. Noul Seria 6 Gran Coupe stabileşte referinţe noi în segment printr-o serie de tehnologii unice, de avangardă. Programat să fie prezentat pe cele mai importante pieţele din Europa, inclusiv România, la jumătatea anului viitor, noul model vine încă de la debut cu sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, cele mai noi motorizări, dar şi cu o serie extinsă de sisteme care îmbunătăţesc eficienţa, aşa cum este sistemul Auto Start-Stop, disponibil la toată gama de propulsoare. De asemenea, sunt oferite încă de la început şi opţiuni extinse de personalizare care includ o ofertă bogată BMW Individual şi pachetul M Sport. Preţul de pornire pentru România este de 67400 Euro fără TVA pentru modelul 640i Gran Coupe.

Combinaţia unică între plăcerea sportivă a condusului, designul elegant, ambianţa exclusivistă a interiorului, confortul călătoriei şi caracterul practic, este marca noului BMW Seria 6 Gran Coupé. Cu o lungime de 5007 milimetri şi un ampatament de 2968 milimetri, BMW Seria 6 Gran Coupe se remarcă printr-un spaţiu interior şi o ergonomie deosebit de remarcabile. Spaţiul generos este demonstrat şi de un al treilea loc în spate într-o configuraţie 4+1 locuri şi de volumul portbagajului de la 460 litri/ 1265 litri.

Noul model păstrează caracteristicile de design ale gamei BMW Seria 6: capota deosebit de lungă, grila faţă plonjată spre înainte, console scurte sau înălţimea redusă care contrastează cu lăţimea puternică a automobilului. Toate aceste elemente sunt potenţate de o serie de caracteristici distinctive ale noului model, precum lungimea crescută cu 213 mm, forma specială a spoiler-ului faţă sau a treia lampă de stop.

Interiorul exclusivist are conducătorul auto în prim plan, panoul de bord este asimetric şi orientat uşor către şofer. Panourile uşilor se intersectează perfect, oferind o conexiune armonioasă care începe la panoul de instrumente şi se încheie la portbagaj.

O serie de elemente tehnologice, precum farurile integrale LED, display-ul iDrive de tip flatscreen sau sistemul de sunet Bang & Olufsen întăresc forţa designului noului model atât la interior, cât şi la exterior.

Toate motoarele dispun de tehnologia BMW TwinPower Turbo: BMW 640i Gran Coupé (235kW/320 CP) - cu motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, turbocompresor twin-scroll, injecţie directă şi VALVETRONIC - şi BMW 640d Gran Coupé (230 kW/313 CP) - cu turbocompresor variabil secvenţial şi injecţie directă common-rail - disponibile de la lansare. Gama este completată de "nava-amiral" BMW 650i Gran Coupé, echipată cu noul motor cu opt cilindri (330 kW/450 CP), două turbocompresoare, injecţie directă şi VALVETRONIC.

Toate cele trei propulsoare sunt echipate standard cu transmisie sport automată cu opt trepte şi comutator Driving Experience Control care include modul ECO PRO.  Toate modelele dispun de o serie extinsă de funcţii care asigură o eficienţă crescută, precum sistemul Auto Start-Stop, recuperarea energiei la frânare sau gestionarea inteligentă a echipamentelor auxiliare electrice.

Tehnologia şasiului, una de avangardă, include standard Electric Power Steering (servodirecţie electrică) şi Dynamic Damper Control (DDC / control dinamic al amortizoarelor), în timp ce Integral Active Steering (direcţie activă integral) şi Adaptive Drive sunt disponibile opţional. Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive este disponibil încă de la lansare pentru BMW 650i Gran Coupé.

Construcţia ultrauşoară inteligentă preia elementele de la BMW Seria 6 Coupé şi BMW Seria 6 Cabriolet: uşi din aluminiu, cu geamuri laterale fără ramă, capotă din aluminiu, tehnologie a şasiului cu suspensii realizate în mare parte din aluminiu, panouri laterale faţă din termoplastic, capotă a portbagajului din fibră de sticlă.

Gama fără egal de dotări BMW ConnectedDrive include BMW Parking Assistant (sistem de parcare laterală automată), avertizare în caz de coliziune cu funcţie de frânare bazată pe cameră video (în combinaţie cu tempomat activ) şi cea mai nouă generaţie BMW Head-Up Display. Lista de opţiuni include sistem de sonorizare Bang & Olufsen High-End Surround, scaune Comfort şi scaune sport, scaune active, ventilare a scaunelor, piele Exclusive Nappa, aplicaţii ceramice, scaune spate încălzite şi control multizonal automat al climei. Încă de la lansare sunt disponibile pachetul M Sport şi elementele de personalizare BMW Individual, care vine în premieră cu o serie de culori şi inserţii din lemn noi.

Variante de motorizare:
BMW 650i Gran Coupé (BMW 650i xDrive Gran Coupé): motor V8 pe benzină, tehnologie BMW TwinPower Turbo cu două turbocompresoare şi injecţie directă pe benzină High Precision, VALVETRONIC. Capacitate: 4.395 cmc, putere: 330 kW/450 CP pe un interval al turaţiilor cuprins între 5.500 şi 6 000 rpm, cuplu maxim: 650 Nm pe un interval al turaţiilor cuprins între 2.000 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 4,6 secunde (4,5 secunde), viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 8,6-8,8 (9,2-9,4) litri per 100 kilometri, emisii CO2*: 199-206 g/km (215-219 g/km), standard de emisii: EU5.

BMW 640i Gran Coupé: motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, tehnologie BMW TwinPower Turbo cu turbocompresor twin-scroll, injecţie directă pe benzină High Precision şi VALVETRONIC. Capacitate: 2.979 cmc, putere: 235 kW/320 CP pe un interval al turaţiilor cuprins între 5.800 şi 6.000 rpm, cuplu maxim: 450 Nm pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.300 şi 4.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 5,4 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 7,7-7,9 litri per 100 kilometri, emisii CO2*: 179-183 g/km, standard de emisii: EU5.

BMW 640d Gran Coupé: motor diesel cu şase cilindri dispuşi în linie, tehnologie BMW TwinPower Turbo cu turbocompresor în două faze şi injecţie directă common-rail. Capacitate: 2.993 cmc, putere: 230 kW/313 CP la 4.400 rpm, cuplu maxim: 630 Nm pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.500 şi 2.500 rpm. Acceleraţie [0-100 km/h]: 5,4 secunde, viteză maximă: 250 km/h. Consum mediu de combustibil*: 5,5-5,7 litri per 100 kilometri, emisii CO2*: 146-149 g/km, standard de emisii: EU5.

* Date în conformitate cu ciclul de testare UE şi în funcţie de dimensiunile pneurilor; BMW 650i Gran Coupé: date provizorii.

BMW EfficientDynamics la BMW Seria 6 Gran Coupé: inovaţiile furnizează o plăcere a condusului cu caracter durabil.
•    Toate motoarele dispun de tehnologie BMW TwinPower Turbo.
•    Funcţia Auto Start-Stop disponibilă şi pentru motorul cu opt cilindri.
•    Modul ECO PRO: eficienţă optimizată la apăsarea unui buton.

Toate versiunile modelului BMW Seria 6 Gran Coupé oferă un echilibru deosebit de bun între performanţele sportive şi nivelul de consum, graţie utilizării la scară largă a celor mai noi tehnologii BMW EfficientDynamics.

Toate modele din gama BMW Seria 6 Gran Coupé sunt propulsate de motoare BMW TwinPower Turbo. Detaliile tehnice ale pachetului TwinPower Turbo, care furnizează eficienţă maximă şi reacţie optimă a puterii, diferă de la un automobil la altul. Acest pachet permite atât motoarelor pe benzină, cât şi versiunilor diesel să dezvolte un nivel de putere care, în mod normal, ar necesita o capacitate cilindrică mai mare, ceea ce s-ar traduce într-o masă mai mare şi un consum de combustibil superior. Toate motorizările oferite depăşesc, în premieră, bariera magică de 100 CP per litru.

Tehnologia BMW TwinPower Turbo: pentru fiecare motor, soluţia ideală pentru un nivel mai ridicat al eficienţei şi al plăcerii condusului.
BMW 650i Gran Coupé prezintă cele mai recente rezultate al activităţii continue de dezvoltare pe care BMW a dus-o în domeniul propulsoarelor: cea mai recentă generaţie a motorului V8 de 4,4 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo. Acum, pachetul BMW TwinPower Turbo pentru V8 include două turbocompresoare dispuse în deschiderea V dintre cele două rânduri de cilindri pentru un motor deosebit de compact, injecţie directă pe benzină High Precision şi gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC. Controlul variabil, fără întreruperi, al supapelor de admisie menţine pierderea de putere la un nivel minim, astfel încât fiecare picătură de combustibil este utilizată cu o eficienţă sporită. Comparativ cu precedentul motor, noul propulsor V8 dispune de o creştere a puterii de 10 procente, la 330 kW/450 CP, şi de o mărire a cuplului maxim cu 50 Nm, astfel că noul maxim este de 650 Nm. În paralel cu îmbunătăţirea puterii şi a reacţiei, VALVETRONIC reduce semnificativ şi consumul de combustibil şi nivelul de emisii.

Motorul de 3,0 litri de la BMW 640i Gran Coupé dispune de turbocompresor twin-scroll, ceea ce înseamnă că gazele de evacuare din fiecare rând de trei cilindri sunt încărcate prin două galerii separate în tubulatura de evacuare şi în turbină. Acest motor dispune şi de injecţie High Precision şi VALVETRONIC.

La modelul BMW 640d Gran Coupé, tehnologia BMW TwinPower Turbo pentru motorul diesel cu şase cilindri dispuşi în linie dispune de turbocompresor variabil în două faze - o versiune îmbunătăţită - şi injecţie directă common-rail modificată, cu piezoinjectoare care operează la presiune de până la 2.000 bar.

Transmisie automată cu opt trepte şi funcţie Auto Start-Stop.
O altă contribuţie importantă la sporirea eficienţei este realizată de transmisia sport automată cu opt trepte, aflată în echiparea standard, care este caracterizată de designul inovator al angrenajului, masa redusă şi eficienţa internă ridicată. Patinarea minimă a convertizorului de cuplu, pierderile reduse de frecare (din moment ce, în orice treaptă, în acelaşi timp nu sunt deschise simultan mai mult de două ambreiaje), rapoartele mai mari ale treptelor superioare şi logica transmisiei care favorizează operarea la turaţii scăzute contribuie la o reducere semnificativă a consumului.

Toate versiunile de motorizare - cu şase şi cu opt cilindri - ale modelului BMW Seria 6 Gran Coupé dispun standard şi de funcţia Auto Start-Stop, ceea ce previne rularea în gol prin oprirea automată a motorului atunci când automobilul staţionează temporar în trafic.

De asemenea, toate variantele de motorizare pot fi operate în modul ECO PRO, care este activat prin utilizarea comutatorului Driving Experience Control. Acesta modifică programul de gestiune a motorului, controlul acceleraţiei şi caracteristicile de schimbare ale transmisiei automate şi susţine un stil de condus la turaţii reduse pentru un consum optimizat. În plus, în acest mod, funcţiile operate electric - aerul condiţionat, scaunele încălzite şi oglinzile retrovizoare încălzite - sunt programate pentru eficientizarea consumului de energie.

Tot în echiparea standard se află şi Brake Energy Regeneration (Recuperarea energiei la frânare), al cărui sistem inteligent de gestiune a energiei asigură, pe cât se poate de mult, că energia pentru sistemele electrice ale automobilului este generată numai la frânare sau la utilizarea frânei de motor. Alte măsuri BMW EfficientDynamics includ gestionarea inteligentă a componentelor auxiliare, Electric Power Steering (servodirecţie electrică), compresor al aerului condiţionat ce poate fi dezactivat şi control activ al flapsurilor de aer pentru rezistenţă redusă. Totodată, construcţia ultrauşoară inteligentă reduce masa şi astfel îmbunătăţeşte consumul de combusitibil şi nivelul emisiilor.

Sursa: BMW Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii

  1. masina e deosebita.. dar cand aud de motorizari gen 4000 benzina parca incep sa ma ia durerile de cap :)

    RăspundețiȘtergere