Eficienţă remarcabilă: A treia generaţie a
Clasei M este, în medie, cu 25% mai economică decât modelul pe care îl
înlocuieşte.
ML 250 BlueTEC: cea mai economică versiune
din istoria Clasei M consumă 6 litri pentru 100 km parcurşi şi emite doar 158 g
CO2/km, având o autonomie de până la 1.500 km cu un singur plin de rezervor.
Dinamică on & off-road: noile sisteme de
tracţiune integrală, de suspensie şi de asistenţă fac din noua Clasă M cel mai
plăcut de condus şi dinamic SUV din istoria Mercedes.
Bucureşti – Noua Clasă M de la Mercedes-Benz a fost
lansată oficial în România. Chiar dacă noul model este mult mai avansat
tehnologic, mai eficient din punctul de vedere al consumului şi mult mai
performant, preţurile noii Clase M sunt foarte apropiate de cele ale generaţiei
precedente.
Pentru a marca lansarea pe piaţă a noii generaţii a
SUV-ului, care până acum a fost comercializat în peste 1,2 milioane de
exemplare, timp de opt luni de la lansarea pe piaţă, noua Clasă M va fi
disponibilă cu pachetul special Edition 1. Acesta include pachetul optic AMG pentru exterior şi un interior impresionant.
Primele modele comandate deja în România vor fi livrate către clienţi începând
cu această lună .
Noile motorizări diesel BlueTEC precum şi noua generaţie
a motoarelor pe benzină BlueDIRECT asigură o economie de combustibil
excepţională precum şi o mai mare protecţie a mediului înconjurător. În ceea ce
priveşte motorizările diesel, ele sunt disponibile acum exclusiv în versiuni
BlueTEC, există un nou motor de bază mai mic şi mai economic dar şi un nou
propulsor de top V6 CDI .
Motorul V6 al fostei versiuni ML 300 CDI BlueEFFICIENCY 4MATIC a fost înlocuit cu
propulsorul diesel în patru cilindri de 2.2 litri folosit deja pe Clasa S, de
exemplu. Consumul mediu anunţat pentru ML 250 BlueTEC 4MATIC este de 6 litri
pentru 100 km parcurşi, cu 28% mai mic decât cel al modelului precedent.
Noul motor diesel de
top, ML 350 BlueTEC 4MATIC este
mai performant dar şi mai economic. Acesta consumă cu 24% mai puţin combustibil
decât modelul precedent, ajungând acum la o valoare de 6.8 litri pentru 100 km
parcurşi.
Datorită tehnologiei AdBlue®, toate motoarele diesel ale noii Clase M
îndeplinesc deja standardele Euro 6, în vigoare din 2014.
Motorul pe benzină ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY este
echipat cu noul sistem de injecţie directă Mercedes-Benz, fiind mai puternic,
mai performant dar şi mai economic. Conform schemei de testare NEDC, noua Clasă M consumă în medie
8.5 litri pentru 100 km parcurşi. Acest motor îndeplineşte standardele Euro 5.
Campion de cursă lungă: autonomie foarte mare
pentru fiecare motor în parte
Autonomia care
poate fi atinsă cu fiecare versiune a noii Clase M este impresionantă.
Versiunea ML 250 BlueTEC 4MATIC echipată cu rezervorul standard de 70 de litri
poate atinge 1.170 km cu un singur plin de combustibil. Dacă maşina este
echipată cu rezervorul optional de 93 de litri, Clasa M poate atinge chiar şi
1.500 km fără a alimenta.
Valorile de consum excepţionale sunt obţinute cu ajutorul
tehnologiei BlueEFFICIENCY care reuneşte mai multe măsuri tehnice adoptate
special pentru scăderea consumului de carburant. Funcţia ECO start/stop este standard, iar cutia 7G-TRONIC PLUS a fost setată special pentru a ajuta la
obţinerea unor valori de consum foarte bune. Desigur, şi coeficientul
aerodinamic foarte bun de 0.32 ajută decisiv la obţinerea acestor valori de
consum.
Chiar şi versiunea standard a Clasei M oferă un nivel foarte
ridicat de confort, manevrabilitate cu tentă sportivă pe şosea şi
caracteristici senzaţionale în off-road. Şoferul este asistat de direcţia
servo-asistată electric, Clasa M fiind maşina cu cea
mai mica rază de bracare din segmentul său. Condusul în off-road devine o joacă
autoturismele fiind echipate cu tracţiunea integrală permanentă 4MATIC împreună
cu 4ETS, sistemul de control electronic al tracţiunii şi un butonul special de
off-road care activează un stil de conducere adaptat acestui tip de drum. Sistemul
de asistare la plecarea din plan înclinat ca şi DSR - Downhill Speed Regulation
ajută la urcarea şi la coborârea pantelor,
fiind oferite standard.
Pachetul opţional ON&OFFROAD îi oferă şoferului şase
moduri de conducere pentru îmbunătăţirea confortului, manevrabilităţii,
siguranţei şi performanţelor pe diverse suprafeţe de rulare. Şoferul poate
selecta un mod automat, două moduri speciale de off-road şi trei pentru
on-road, folosind comutatorul rotativ de pe consola centrală. Pachetul include
un scut pentru motor, reductor, un diferenţial central blocabil şi o suspensie
AIRMATIC îmbunătăţită care permite obţinerea unei gărzi la sol de 285 mm pentru
depăşirea de vaduri adânci de 60 de centimetri.
Barele stabilizatoare active sunt oferite în premieră pe
Clasa M prin intermediul sistemului ACTIVE CURVE SYSTEM ce poate fi comandat
ori împreună cu suspensia AIRMATIC cu amortizoarele ADS controlate electronic
ori cu pachetul ON&OFFROAD. Acest
sistem utilizează barele stabilizatoare active de pe
punţile faţă şi spate pentru a
elimina ruliul în viraje. Acest sistem îmbunătăţeşte manevrabilitatea, creşte
plăcerea condusului şi sporeşte dinamica maşinii. De asemenea, siguranţa la
rularea cu viteze ridicate este sporită prin rigidizarea punţilor, acţiune ce
creşte stabilitatea maşinii. Desigur, în off-road acest sistem îmbunătăţeşte
capacităţile de trecere ale maşinii prin locuri dificile.
Confortul este totul: atenţia pentru detalii
face diferenţa
Pentru a spori confortul de care se bucură pasagerii noii
Clase M, inginerii au acordat o atenţie deosebită secţiunii de proiectare botezată – NVH
(Noise, Vibration, Harshness). Astfel, noua Clasă M este o maşină foarte
plăcută pentru pasageri şi mai ales pentru şofer, în timpul călătoriilor lungi.
Creşterea confortului prin scăderea zgomotelor şi vibraţiilor are ca bază
caroseria foarte rigidă a Clasei M. Au fost aduse de asemenea îmbunătăţiri
trenului de rulare şi şasiului. Izolarea fonică exemplară se datorează studierii aerodinamicii şi
folosirii inteligente a izolaţiei fonice de cea mai nouă generaţie.
Real Life Safety: siguranţă la cel mai înalt
nivel
Conform cu filozofia de marcă Mercedes-Benz, noua Clasă M
este tributară conceptului Real Life
Safety care foloseşte la dezvoltarea tuturor sistemelor de siguranţă
informaţiile colectate din accidente reale. Sistemul de protecţie a pasagerilor
este construit având la bază un habitaclu robust cu zone de deformare a
caroseriei pentru partea din faţă şi cea din spate. Pe noua Clasă M pot fi
montate până la nouă airbaguri, activate de către sistemul de control central
în funcţie de dinamica accidentului. Din punctul de vedere al sistemelor de
siguranţă activă, Clasa M este echipată în standard cu Brake Assist (BAS ), iar opţional se poate comanda BAS PLUS .
Pentru protecţia pietonilor, Active Bonnet – capota motorului activă, este
standard.
Majoritatea sistemelor de asistenţă şi siguranţă au fost
preluate de la Clasele E şi S. Dotarea
standard include ATTENTION ASSIST, PRE ‑SAFE ®, un sistem de monitorizare a pierderii
presiunii din pneuri, lămpi de frână adaptive şi Brake Assist (BAS ). Asistentul pentru menţinerea pe banda de
rulare (Active Lane Keeping Assist) şi Asistentul pentru unghiul mort (Active
Blind Spot Assist) sunt sisteme disponibile opţional.
Impresionant prin detalii: designul
Este clar că noua generaţie a SUV-ului premium
Mercedes-Benz face parte din familia Clasei M atunci când priveşti designul
original şi unic al montantului C. Partea frontală a maşinii este dominată de
grila de mari dimensiuni ce încorporează sigla mărcii, de asemenea de mari
dimensiuni. Privită din lateral, noua Clasă M impresionează atât cu montantul
C, caracteristica definitorie a modelului, cât şi cu linia plafonului ce
coboară spre spate, sporind imaginea dinamică a maşinii. Partea din spate a
maşinii este dominată de stopurile cu design LED care se prelungesc de pe hayon
pe aripi şi de spoilerul spate care integrează o nouă caracteristică de design
botezată “wing design”, o bandă cromată cu rol de prag de încărcare. Din
punctul de vedere al jantelor sunt disponibile modele de 17 inch optimizate
aerodinamic sau modele cu diametrul de 20 de inch şi design elegant. Opţional
sunt disponibile şi jante AMG cu
diametrul de 21 de inch.
Noul concept de design interior combină experienţa de SUV
autentic cu un sentiment de bunăstare pe care îl poate oferi doar o limuzină
Mercedes-Benz. Nu doar designul şi dotările pot face diferenţa în segmentul lui
M. Noua Clasă M este mai mare la interior decât predecesorul său oferind cu 34
mm mai mult spaţiu la nivelul coatelor în faţă şi cu 25 mm mai mult spaţiu în
spate.
Scaunele din interiorul noului M au fost proiectate
pentru a oferi în acelaşi timp confort maxim la călătoriile lungi dar şi
susţinere laterală exemplară pe viraje. Toate setările pe care le poate comanda
şoferul sunt implementate electric. Noua Clasă M are caracateristici noi care
sporesc ergonomia şi confortul – spătarul banchetei din spate poate fi înclinat
sub mai multe unghiuri, iar capacitatea maximă de încărcare este de 2010 litri
cu bancheta din spate rabatată complet, un record absolut al segmentului.
Noua Clasă M vine echipată standard cu sistemul Audio 20
CD care include un radio cu tuner dublu, un display central color de 14,7 cm
diagonală, un CD player compatibil MP3/WMA/AAC
şi interfaţă USB . Funcţia
Bluetooth este şi ea inclusă în acest pachet. O altă dotare disponibilă este sistemul
de navigaţie entry-level Becker® MAP
PILOT, amplasat în torpedo şi utilizat prin intermediul sistemului Audio 20.
Sistemul multimedia de top este în continuare COMAND Online cu un display cu
rezoluţie înaltă şi diagonală de 17.8 cm. Pentru prima oară în Clasa M,
clienţii vor putea accesa Internetul folosind acest sistem. Opţional, COMAND
Online poate fi echipat şi cu o magazie de DVD -uri
cu 6 discuri. COMAND Online include şi sistemul de asistenţă pentru limitări de
viteză (Speed Limit Assist) care recunoaşte semnele de circulaţie referitoare
la limite de viteză şi le afişează în tabloul de bord.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii