Clasa compactă Mercedes-Benz intră într-o
nouă eră
Agilitate: spaţiu şi dinamism din abundenţă.
Eficienţă: o platformă tehnică complet nouă
cu motorizări noi şi transmsie automată cu dublu-ambreiaj.
Siguranţă: sistemul de avertizare asupra
coliziunilor pe bază de radar este oferit standard, iar sistemul PRE -SAFE ®
este disponibil opţional în premieră.
Senzaţional: valoarea coeficientului
aerodinamic reprezintă noul etalon al clasei compacte.
Bucureşti – Noua Clasă B de la Mercedes-Benz a fost
lansată oficial în România. Mult mai agilă şi mai eficientă şi totuşi la fel de
confortabilă şi spaţioasă ca întotdeauna, noua Clasă B este un autoturism
complet. Înălţimea mai mică a caroseriei şi poziţia de conducere mai înaltă indică faptul că noua Clasă B este
un Sports Tourer foarte dinamic şi plăcut la condus.
Noua Clasă B reprezintă un nou început pentru segmentul
compact Mercedes-Benz atât în ceea ce priveşte designul, cât şi tehnologia
folosită pentru aceste modele. Pentru noua Clasă compactă B sunt disponibile
patru motorizări noi pe benzină şi diesel, cu injecţie directă şi
supraalimentare cu turbină, o transmisie automată cu dublu-ambreiaj precum şi
una manuală. Şoferul este de acum ajutat de noi sisteme de asistenţă, oferite
în premieră pentru acest segment.
Noua Clasă B consumă cu
până la 21% mai puţin decât predecesorul său
Consumul de carburant al noii Clase B este cu până la 21%
mai mic decât cel al fostei generaţii. Toate noile propulsoare au fost
dezvoltate in-house de către Mercedes-Benz. Ambele versiuni diesel (B 180 CDI BlueEFFICIENCY şi B 200 CDI
BlueEFFICIENCY) au acum un consum mediu de 4,4 litri pentru 100 de km parcurşi
faţă de 5,2 litri, valoarea de consum a predecesorilor. B 180 CDI BlueEFFICIENCY obţine o valoare a emisiilor de
CO2 de 115 g/km cu transmisia automată, o îmbunătăţire cu 21% a performanţelor
predecesorului său. În ciuda performanţelor dinamice mult mai bune, versiunile
pe benzină B 180 BlueEFFICIENCY şi B 200 BlueEFFICIENCY consumă acum în medie
5.9 litri pentru 100 km parcurşi. Emisiile de CO2 sunt acum mai bune cu 12% (137 g şi respectiv
138 g CO2/km).
Designul exterior: spaţiu uriaş ascuns de
forme foarte atractive
Noua Clasă B este un Sports Tourer Mercedes-Benz
autentic, oferind spaţiu foarte mare la interior şi performanţe dinamice
impresionante, demne de un model compact hatchback. Liniile originale ale
designului exterior indică aceste lucruri din orice unghi al maşinii. Părţile
frontale şi cea posterioară beneficiază de un design care subliniază lăţimea
maşinii - grila motorului este foarte lată şi proeminentă, iar farurile se
prelungesc pe lateralele maşinii, la fel ca în partea din spate unde stopurile
din două bucăţi unesc hayon-ul de lateralele maşinii. Luneta este prelungită
mult spre lateralele maşinii iar hayonul oferă o deschidere amplă către un
portbagaj cu marginea de încărcare joasă. Privită din lateral, noua Clasa B
impresionează prin fluiditatea designului, pasajele roţilor proeminente şi
linia plafonului care coboară uşor spre spate.
Aerodinamică exemplară: valoare senzaţională
pentru coeficientul aerodinamic
Coeficientul aerodinamic al noii Clase B este
impresionant - cd = 0.26, această valoare ducând modelul Mercedes-Benz în topul
segmentului său. Chiar mai mult decât atât, pachetul tehnologic ce va fi
disponibil la scurt timp după lansare – ECO
Technology vine cu modificări care scad coeficientul şi mai mult, la o valoare de 0,24.
Un nou concept: înălţime mai mică a
caroseriei, dar spaţiu interior mai mare
Aspiraţiile dinamice înalte ale noii Clase B sunt
exprimate perfect de noul design exterior cu o înălţime a caroseriei acum
redusă la 1.557 milimetri. Noul model are o gardă la sol mai mică cu cinci centimetri,
iar înălţimea scaunelor faţă de drum a fost scăzută cu 86 mm. Însă ca răspuns
la feedback-ul primit din partea clienţilor, poziţia de conducere a rămas mai
înaltă. Totuşi, spaţiul la nivelul capului a fost crescut, ajungând acum la
1.047 mm (fără acoperiş panoramic) pentru pasagerii din faţă. Poziţia de şedere
mai dreaptă, plus coborârea podelei interioare a maşinii, a determinat crearea
unui spaţiu la nivelul genunchilor de 976 mm, ceea ce reprezintă o referinţă în
segment.
Noua Clasă B este disponibilă opţional cu sistemul
EASY-VARIO-PLUS ce permite
reorganizarea simplă şi rapidă a interiorului pentru a facilita transportul
obiectelor voluminoase. Sistemul permite culisarea longitudinală a scaunelor
din spate pe o cursă de 140 milimetri şi astfel volumul portbagajului poate
varia între 486 şi 666 litri. Scaunul pasagerului din dreapta poate fi culisat
spre faţă pentru încărcarea obiectelor foarte lungi.
Designul interior: calitate superioară şi
startul unei noi ere Mercedes-Benz
Interiorul noii Clase B redefineşte standardele
segmentului compact. El este caracterizat de materiale de calitate foarte bună,
finisaje ireproşabile cu o mare atenţie pentru detalii şi un design foarte
modern. Opţional, planşa de bord poate fi îmbrăcată complet în piele ARTICO
cusută cu fir gros în culoare contrastantă. Personalizarea este posibilă
datorită celor patru pachete de dotări disponibile – Chrome, Sports, Exclusive şi
Night.
Piesa centrală de design este display-ul central,
disponibil în două dimensiuni – 147 şi 178 mm diagonală. El pare să plutească
deasupra celor trei guri de ventilaţie centrale, iar finisarea sa este foarte
modernă şi atractivă pentru atenţia oricărui ocupant al maşinii.
Volanul beneficiază de un design nou şi indiferent de
echipare sau de model, el are o inserţie cromată în spiţa centrală. Tabloul de
bord este format din patru ceasuri rotunde, analogice cu acele aşezate în
dreptul orei 6 în poziţia de repaos. Scaunele au cusături în culoare
contrastantă. Toate aceste detalii subliniază caracterul sportiv al
interiorului.
Partea tehnică: proiectată
pentru atingerea maximului posibil de eficienţă
Toate motorizările Clasei B sunt noi, la fel şi transmisia
manuală şi cea automată. Toate
transmisiile şi motorizările au fost dezvoltate in-house de către
Mercedes-Benz şi sunt produse la uzinele Untertürkheim şi Hedelfingen din
Stuttgart, Rastatt/Baden, Gaggenau/Baden şi Kölleda/Thuringia. Sistemul ECO start/stop este prezent standard pe toate
configuraţiile motor/transmisie.
Noile motorizări pe benzină în patru cilindri,
supraalimentate cu turbină sunt primele propulsoare din noua generaţie de
motoare cu cilindree mică dezvoltate de Mercedes-Benz (botezate intern M270).
Ele sunt echipate cu a treia generaţie a sistemului de injecţie directă
Mercedes-Benz, folosită pentru prima oară pentru clasa compactă Mercedes şi
pentru motoare mai mici de V8 şi V6. Noile motoare au fost proiectate special
pentru a putea fi montate atât transversal cât şi longitudinal. În noua Clasă B
ele sunt momentan disponibile în versiuni 1.6 cu 122 CP – B 180 sau 156 CP sub
indicativul B 200. Cuplul maxim pentru fiecare versiune în parte este de 200
respectiv 250 Nm de la 1.250 rpm.
Noul motor diesel este de fapt o modificare a
propulsorului OM651 montat pe Clasele C şi S. Cilindreea a fost scăzută la 1.8
litri, iar în Clasa B acest motor a fost montat prima oară transversal. B 180 CDI dezvoltă 109 CP şi 250 Nm de la 1.400 Nm iar B
200 CDI are 136 CP şi 300 Nm de la
1.600 rpm.
Odată cu lansarea noii Clase B, Mercedes-Benz introduce o altă premieră
absolută. Aceasta este primul model al mărcii care va putea fi echipat cu noua transmisie
automată cu şapte trepte şi dublu ambreiaj 7G-DCT. Noua transmisie este foarte
compactă ca dimensiuni, foarte versatilă, fiind montată pe numeroase
configuraţii de motor, este echipată cu pompă de ulei electrică şi suportă
funcţia de start/stop. 7G-DCT schimbă treptele rapid, lin şi combină confortul
unei transmisii convenţionale automate cu eficienţa transmisiilor manuale.
Noua transmisie manuală cu şase trepte pentru Clasa B
este de asemenea o noutate şi este foarte apropiată tehnic de 7G-DCT. Ea
permite schimbări foarte line şi uşoare de trepte şi are o masă proprie mică.
Şasiul şi suspensiile: sportivitate şi
rafinament pentru cel mai compact Sports Tourer al familiei
“Fascinant de agilă” - astfel au definit piloţii noştri
de teste noua Clasă B în timpul dezvoltării şasiului şi suspensiilor. Noul
model este mult mai dinamic decât predecesorul său datorită centrului de
greutate poziţionat mai jos, noii punţi spate cu suspensii independente cu
patru braţe şi datorită sistemului ESP ®
Electronic Stability Programme îmbunătăţit. Pentru o şi mai mare agilitate este
disponibilă opţional o suspensie sport. Aceasta are un nivel mai coborât cu 20
de mm, amortizoarele sunt sport, iar sistemul de direcţie Direct-Steer este
standard.
Direcţie: mecanică, asistată electric
Direcţia electro-mecanică a noii Clase B a fost
reproiectată pentru mai multă uşurinţă şi precizie în exploatare. Un sistem
Direct-Steer este oferit standard împreună cu pachetul sport. Sistemul de
direcţie asistată electric îmbunătăţeşte decisiv eficienţa consumului de
energie deoarece funcţia de asistenţă electrică foloseşte energie doar când
şoferul virează propriu-zis.
Un nou sistem de asistenţă şi frânare de
urgenţă pentru evitarea coliziunilor din spate
În premieră absolută în segmentul compact, Clasa B poate
fi echipată cu un sistem de asistenţă/avertizare asupra coliziunilor iminente,
pe bază de radar. Maşina are în echiparea standard acest sistem, împreună cu
sistemul adaptiv de frânare Brake Assist. Sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST
oferă atenţionare vizuală şi acustică şi pregăteşte sistemul de frânare pentru
performanţă maximă în cazul în care maşina se îndreaptă periculos spre un alt
autovehicul. Acest sistem are un impact semnificativ pentru reducerea
accidentelor.
Iar asta nu este totul. Listă completă de sisteme de
siguranţă disponibile la modelele mai mari este acum preluată pentru Clasa B:
-Asistent pentru fază lungă adaptivă (Adaptive Highbeam
Assist)
-Asistent pentru unghiul mort (Blind Spot Assist) şi
asistent pentru menţinerea pe banda de rulare (Lane Keeping Assist)
-ATTENTION ASSIST (standard)
-Asistent pentru limite de viteză (Speed Limit Assist)
-Asistent activ la parcare (Active Parking Assist)
-Funcţie HOLD a sistemului
de frânare
-Asistent la plecarea din plan înclinat (Hill Start Assist)
-LINGUATRONIC
-Cameră pentru mers cu spatele
Premieră: Sistemul PRE -SAFE ® este acum disponibil în clasa compactă
Sistemul PRE -SAFE ® este acum disponibil în exclusivitate în
clasa compactă pentru noua Clasă B. Iar acesta este un pas uriaş pentru
răspândirea acestui sistem exclusivist, lansat pe Clasa S în 2002. PRE -SAFE ®
pretensionează centurile, închide automat geamurile şi trapa şi repoziţionează
scaunul pasagerului din dreapta în cea mai favorabilă poziţie în caz de impact.
Pentru ocupanţii din spate sunt oferite standard centuri pretensionate
reglabile pe înălţime, iar airbagurile laterale sunt opţionale. Recunoaşterea
automată a scaunului de copil şi scaunele de copii integrate sunt disponibile
de asemenea. Şoferul şi pasagerul sunt protejaţi de noi airbaguri laterale,
care acoperă întreaga parte laterală a corpurilor. Airbagurile cortină pentru
cap sunt standard.
COMAND Online – sistemul multimedia cu
acces Internet
Noua Clasă B oferă acces la Internet în maşină, sistemul
de comandă vocală LINGUATRONIC, două sisteme de navigaţie disponibile la
preţuri diferite şi un sistem de control ergonomic, foarte intuitiv. Sistemul
poate fi operat din controllerul rotativ, amplasat în faţa cotierei dintre
scaune, la fel ca la celelalte modele ale gamei Mercedes-Benz. Folosind COMAND
Online, clienţii pot accesa pagini de Internet sau pot folosi aplicaţii
preinstalate cum ar fi
"Weather".
Viitorul este aici: conceptul modular
"ENERGY SPACE"
Conceptul modular "ENERGY SPACE" dezvăluie
faptul că noua Clasă B este gata să primească sisteme de propulsie cu energii
alternative. Anumite componente ale podelei pot fi modificate pentru ca maşina
să fie echipată, de exemplu, cu un motor electric, iar spatiul de sub bancheta
din spate poate fi modificat pentru a putea adăposti bateriile unui sistem de
propulsie hibridă sau electrică.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii