Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a modificat ordinul nr.14/2011 privind asigurarea obligatorie civilă, oferindu-le companiilor de asigurări un cadru legal pentru continuarea practicilor neconcurențiale de până acum.  Modificarea a avut ca ţintă vizibilă legalizarea procedurii de plată a companiilor de asigurări în relaţia cu distribuitorii auto, procedură aflată în contradicţie cu prevederile anterioare ale legii. Sunt modificate astfel prevederile art. 64 alin 1) prin eliminarea de la sfârșitul articolului a sintagmei ,,care a efectuat reparaţia”, fiind vorba aici despre unităţile de specialitate. Astfel, varianta în vigoare până la 29 noiembrie 2011 menționa ”După acceptarea ofertei de despăgubire, persoana prejudiciată va preciza modalitatea de plată: în numerar sau prin ordin de plată, în contul bancar personal ori în contul bancar al unității de specialitate care a efectuat reparația.” Sursa aici. De la sfârșitul lunii noiembrie, noua lege este ”După acceptarea ofertei de despăgubire, persoana prejudiciată va preciza modalitatea de plată: în numerar sau prin ordin de plată, în contul bancar personal ori în contul bancar al unității de specialitate.” Sursa aici.

“Considerăm această modificare drept o recunoaştere de către  CSA a faptului că societățile de asigurări s-au aflat în ilegalitate în ceea ce priveşte efectuarea plăţilor direct către distribuitori. Noul cadru legislativ este o umbrelă protectoare pentru companiile de asigurări, singurele care decid furnizorul şi calitatea pieselor de schimb montate pe autoturismele cetăţenilor.” a declarat dl. Haralambie Stanciu, Preşedintele Asociaţiei Distribuitorilor de Piese Auto din România.

Noua lege permite intervenţii majore, în piaţă, ale companiilor de asigurări în detrimentul consumatorilor şi service-urilor auto, care nu mai au niciun rol în procesul de selecţie a pieselor de schimb. Modificările aduse prevederilor menționate mai sus s-au realizat fără ca ADPAR sa fie invitată la masa discuţiilor, deşi Asociația reprezintă interesele distribuitorilor de piese auto pe piaţa de profil din România.  În ultimele luni ADPAR a înaintat numeroase sesizări către CSA şi Consiliul Concurentei privind deficienţele identificate în funcţionalitatea pieței (v. aici si aici). Cu toate că sesizările trimise către autorităţi trebuie analizate cu atenţie, CSA susține, fără a întreprinde nicio acțiune în cercetarea problemelor ridicate de ADPAR, că acțiunile asiguratorilor sunt de fapt, legale. Consiliul concurenței nu s-a pronunțat încă cu privire la sesizările ADPAR, studiind în continuare problema.

Despre ADPAR - www.adpar.ro
Compusă din experţi în industria distribuitorilor de piese şi a service-urilor auto - cu experienţă de mai bine de 15 ani pe piaţa de produse originale - Asociaţia Distribuitorilor de Piese Auto din România s-a înfiinţat în februarie 2010. Membrii asociaţiei sunt: AD Auto Total, Autonet Import, Augsburg International Impex, Elit România Pao, International Motors Group, Safety Car, Active AG Exim, Trost Auto Service Technik, Auto Solution, Unix Auto, Inter Cars Romania, Patrice International, IHR-Services, Intercar Services 3001, Prored, Proton Auto, Euroest Car, Italoparts, King Auto, Rokor Trading, Auto Group C.M.B, Conex Distribution SA, Prasco S.P.A, Schaeffler Automotive Aftermarket GmbH & Co KG. Începând cu data de 24 februarie 2011, ADPAR a devenit membru al Federaţiei Internaţionale a Distribuitorilor de Piese Auto Aftermarket – FIGIEFA (Fédération Internationale des Grossistes Importateurs et Exportateurs en Fournitures Automobiles).

Sursa: ADPAR Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii