Bucureşti
- 14 decembrie 2011 - Românii preferă în continuare autoturismele
fabricate de către producătorii germani. Atât maşinile noi cât şi cele second
hand sunt plasate pe primele 3 locuri în topul achiziţiilor viitoare, conform
studiului anual realizat de platforma online Auto.ro şi compania de cercetare
de piaţă Daedalus Millward Brown.
Volkswagen este de departe autoturismul preferat al românilor, 36.8% dintre
respondenţii studiului indicând această marcă drept principala opţiune de
achiziţie. Tot o marcă germană ocupă şi locul al doilea în topul intenţiei de
cumpărare, 23% dintre cei care doresc o maşină nouă sau second-hand în perioada
imediat următoare aleg Opel. Pe locul al treilea se situează marca BMW cu
18.7%.
În urma studiului s-a constatat că maşinile germane se află ş în topul
deţinătorilor de maşini second hand. Majoritatea sunt produse după anul 2000 şi
parcurg peste 10.000 km anual. O altă concluzie a studiului este că tinerii
caută cu precădere autoturisme second hand în mediul online şi târguri auto, în
timp ce persoanele mai în vârstă apelează la parcurile auto şi anunţurile în
ziar.
“Analiza Pieţei Auto 2011” este al treilea raport anual dezvoltat de Auto.ro în
parteneriat cu Daedalus Millward Brown. Studiul a fost realizat în perioada
mai-octombrie 2011, pe un eşantion reprezentativ din punct de vedere demografic
de 26.525 respondenţi cu vârsta de peste 18 ani. Metoda de cercetare folosită a
fost sondajul online.
În urma rezultatelor obţinute, s-a constatat că intenţia de cumpărare în
perioada analizată vis-a-vis de anul 2010 a înregistrat o creştere
semnificativă de 15% în cazul autoturismelor second hand, în timp ce intenţia
de cumpărare a unei maşini noi a înregistrat o scădere de 10% faţă de anul
precedent. Modalitatea de tranzacţionare preferată este cea prin intermediul
internetului, respectiv a site-urilor specializate, preţul şi starea tehnică
fiind principalii factori în luarea deciziei de cumpărare.
În urma analizării datelor furnizate de AutoIndex, instrument de măsurare a
pieţei auto second hand, reiese că preţul mediu al unui autoturism rulat a
înregistrat o scădere de 9.6% în perioada ianuarie - noiembrie 2011, scădere
normala pe fondul crizei economice care a afectat şi în anul 2011 piaţa auto
naţională.
"Prin intermediul acestui studiu ne-am propus să prezentăm o imagine
relevantă asupra pieţei auto din România, a obiceiurilor şi intenţiilor
românilor pentru perioada următoare. Ţinând cont şi de rezultatele studiului,
Auto.ro implementează în mod constant instrumente care să faciliteze atât
procesul de tranzacţionare, cât şi serviciile conexe din zona auto”, a declarat
Bogdan Axinia, General Manager Auto.ro.
„Colaborarea dintre Auto.ro şi Daedalus Millward Brown a ajuns la a treia
ediţie şi are ca scop analiza pieţei auto româneşti. Utilizând metodologia de
cercetare CAWI, Daedalus Millward Brown a realizat culegerea datelor, analiza
acestora, precum şi o parte din prezentarea analizei de piaţă pe baza
chestionarelor completate de vizitatorii site-ului Auto.ro", a mai
precizat Laurenţiu Serghie, Partener al firmei Daedalus Millward Brown.
Sursa: Netbridge Development SRL
0 comentarii