Motor nou 2.0 CDTI BiTurbo cu sistem unic cu
intercooler, tracţiune pe puntea faţă sau tracţiune integral.
Distribuţie agilă, promptă şi fluidă a
puterii de 143 kW/195 cp şi un cuplu de 400 Nm.
Consum redus de carburant şi un nivel scăzut
al emisiilor până la 4,9l/100 km, respectiv 129 g de CO2/km.
Toate modelele Insignia cu tracţiune
integrală sunt echipate acum cu şasiu SuperSport cu suspensie de înaltă
performanţă.
Noile sisteme de asistenţă pentru şofer
bazate pe tehnologia radar asigură un plus de siguranţă.
Rüsselsheim. Opel continuă să îmbunătăţească şi să
perfecţioneze vârful de lance al companiei, Opel Insignia, care a înregistrat
un succes răsunător. Începând din ianuarie 2012, Opel va completa oferta de
motoare diesel cu o nouă variantă de motorizare BiTurbo dinamică şi extrem de
eficientă. Unitatea de propulsie CDTI de 2 litri dezvoltă o putere de 143 kW/195
cp şi generează un cuplu de 400 Nm, iar consumul de carburant începe de la 4,9
litri la 100 de kilometri (şi un nivel al emisiilor de 129 g de CO2/km).
Prin urmare, Insignia BiTurbo este unul dintre cele mai eficiente autovehicule
de dimensiuni medii în ceea ce priveşte consumul de carburant.
Elementul principal al motorului common rail cu patru
cilindri este sistemul cu două turbocompresoare secvenţiale şi două stadii de
supraalimentare. Până în prezent, această tehnologie se regăsea exclusiv la câteva
mărci mai scumpe. Totuşi, datorită Opel, aceasta va fi acum accesibilă unui
număr mai mare de clienţi. Cumpărătorii au posibilitatea de a combina noua
motorizare cu tracţiunea pe puntea faţă sau tracţiunea integrală (AWD). Modelul
Insignia 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil în toate variantele de
caroserie.
Odată cu venirea noului an, vor exista mai multe inovaţii
în gama de modele Opel Insignia. Fiecare variantă cu tracţiune integrală poate
fi acum comandată cu un şasiu SuperSport prevăzut cu suspensie faţă cu braţe de
înaltă performanţă (HiPerStrut), preluată de la modelul Insignia OPC (Opel
Performance Center). Acest fapt conferă dinamicii de conducere un caracter şi
mai incisiv. În plus, noile sisteme de asistenţă pentru şofer pe bază de
tehnologie radar sporesc nivelul de siguranţă activă al modelului Insignia.
Tehnologia inteligentă BiTurbo sporeşte
performanţa şi reduce consumul de carburant
Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI cu o putere de 143 kW/195 cp
şi un cuplu de 400 Nm este proiectat pentru a furniza o performanţă deosebit de
agilă, promptă şi fluidă în momentul accelerării. Insignia BiTurbo accelerează
de la 0 la 100 km/h în doar 8,7 secunde şi atinge o viteză maximă de 230 km/h.
Cu toate acestea, consumul de carburant şi emisiile de CO2 rămân la un
nivel scăzut. Versiunile notchback cu tracţiune pe puntea faţă înregistrează un
consum de carburant de doar 4,9 litri la 100 de kilometri (şi un nivel al
emisiilor de CO2 de 129 g/km). Toate variantele cu transmisie manuală sunt
echipate cu sistemul Start/Stop, modelul Insignia devenind astfel unul dintre
cele mai eficiente autovehicule de dimensiuni medii în ceea ce priveşte
consumul de carburant.
„În această clasă de putere şi cuplu, motoarele diesel cu
şase cilindri şi cilindree de 3 litri reprezintă alegerea obişnuită. Datorită
tehnologiei noastre BiTurbo, motoarele de dimensiuni mai mici dezvoltă o putere
și mai mare
şi facilitează diminuarea consumului de carburant şi a nivelului de emisii cu
30%”, a declarat Volker Scharf, inginer-şef pentru modelul Insignia. „Acesta
este un exemplu foarte bun de „reducere a cilindreei” efectuată de Opel.”
Supraalimentarea secvenţială elimină
întârzierea turbinei
În cadrul sistemului inovator BiTurbo al modelului
Insignia, cele două turbocompresoare de dimensiuni diferite acţionează fie
individual, fie ca un ansamblu. Între competitorii săi, Opel este singurul
producător de autovehicule de dimensiuni medii care oferă acest sistem
sofisticat cu două turbocompresoare secvenţiale integrat într-un motor diesel.
Turbocompresorul mai mic asigură o accelerare extrem de rapidă la turaţii mai
scăzute ale motorului. Aceasta înseamnă că pedala de acceleraţie răspunde
imediat, întârzierea inoportună a turbinei fiind eliminată. Începând cu o turație de 1500
rpm, şoferul poate obține imediat un cuplu de 350 Nm – valoarea medie pentru
autovehiculele diesel puternice din clasa medie.
În gama de turaţii medii, ambele turbocompresoare
funcţionează împreună, iar turbocompresorul mai mare comprimă în prealabil
aerul admis înainte ca acesta să fie complet comprimat în turbocompresorul mai
mic. O supapă de derivaţie este controlată în mod continuu pentru a transmite o
parte din gazele de eşapament către turbocompresorul mai mare. În consecinţă,
şoferul va continua să beneficieze de o acceleraţie puternică.
La turaţii mai mari (începând de la aproximativ 3000
rpm), toate gazele sunt transmise direct către turbocompresorul mai mare,
menţinând o distribuţie uniformă a puterii la viteze mai ridicate.
Obiectivul principal în dezvoltarea motorului 2.0 CDTI
BiTurbo a fost asigurarea rapidă a unei presiuni de supraalimentare în gama de
turaţii scăzute, conferind în acelaşi timp pedalei de accelerație o
sensibilitate sporită în gama de turaţii medii. La turaţii mici, un
intercooler suplimentar, de dimensiuni mici, răceşte cu ajutorul apei
aerul admis în motor şi este legat direct la turbocompresorul mai mic,
asigurând trecerea rapidă a volumului redus de aer către camera de combustie.
În gama de turaţii medii, turbocompresorul mai mare şi mai puternic intervine
din ce în ce mai mult în proces. Fluxul său de aer mai mare este răcit prin
intermediul intercoolerului convenţional, de dimensiuni mai mari. Opel este
prima marcă de autovehicule care utilizează un asemenea „sistem de răcire
dublu”.
Opel a optimizat motoarele sale prin antrenarea
tehnologiei inovatoare Cleantech, care controlează procesul de ardere printr-un
circuit electronic cu buclă închisă. Senzorii integraţi în bujiile
incandescente măsoară presiunea de 130.000 de ori pe minut, asigurând în
permanenţă funcţionarea motorului în parametrii săi optimi şi, de asemenea,
facilitând un consum de carburant şi emisii minime. Cea de-a treia generaţie a
sistemului de injecţie directă Common Rail, care funcţionează la presiuni de
până la 2.000 bar, transmite carburantul către duzele ultra-precise activate
piezoelectric care asigură opt injecţii per ciclu de funcționare.
Acest lucru asigură un proces de ardere extrem de precis, nivelul zgomotului şi
al emisiilor fiind minimizat.
Cu noul motor 2.0 CDTI BiTurbo, cel mai performant din
ofertă, gama de modele Opel Insignia prezintă acum patru motoare turbo diesel
cu injecţie directă common rail, ce dezvoltă o putere cuprinsă între 81 kW/110
cp şi 143 kW/195 cp.
O ofertă inegalabilă în segmentul autovehiculelor
de dimensiuni medii
În timp ce varianta îmbunătăţită an model 2011 din
septembrie a gamei Insignia a avut ca principal obiectiv scăderea consumului de
carburant pentru cele mai bine vândute modele ale sale (noul motor pe benzină
1.4 Turbo ecoFLEX cu un nivel de emisii de doar 134 g de CO2/km şi noua
versiune a motorului 2.0 CDTI ecoFLEX de 118 kW/160 cp şi emisii de doar 115 g
de CO2), noile funcţii lansate la începutul anului 2012 îi conferă modelului
vârf de lance al mărcii Opel calităţi şi tehnologii premium.
Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil pentru toate variantele de
caroserie Insignia – hatchback cu 4 uşi, sedan cu 5 uşi şi Sports Tourer
station wagon. Clienţii pot opta, de asemenea, pentru o transmisie manuală sau
automată cu 6 trepte de viteză, precum şi pentru tracţiune pe puntea faţă sau
tracţiune integrală (cu diferenţial autoblocabil electronic pe puntea spate).
Dinamica de conducere poate fi îmbunătăţită suplimentar
prin intermediul şasiului mecatronic adaptiv FlexRide, dotare opţională.
Această varietate de opţiuni este inegalabilă în segmentul autovehiculelor de
dimensiuni medii.
Şasiul SuperSport cu suspensie de înaltă
performanţă disponibil pentru toate variantele Insignia cu tracţiune integrală
Şasiul SuperSport disponibil opţional reprezintă o altă
inovaţie semnificativă destinată tuturor variantelor Insignia cu tracţiune
integrală. Această tehnologie, destinată iniţial celei mai performante variante
sport, modelul OPC (Opel Performance Center), este acum disponibilă pentru un
număr mai mare de clienţi. Pachetul este alcătuit din sistemul mecatronic
FlexRide, completat de un sistem de amortizare adaptivă acţionat electronic, un
sistem de frânare Brembo de înaltă performanţă şi suspensia HiPerStrut
(suspensie de înaltă performanţă) pe puntea faţă, prezentă iniţial la varianta
Insignia OPC de 325 cp, care optimizează manevrabilitatea şi precizia
sistemului de direcţie.
Noile sisteme de asistenţă pentru şofer
bazate pe tehnologie radar asigură un plus de siguranţă
Nu doar funcţiile de sporire a performanţei au fost
optimizate: siguranţa activă a fost, de asemenea, sporită ca urmare a
integrării unui nou sistem de senzori radar, amplasat în spatele grilei
radiatorului. Cumpărătorii modelului Insignia pot opta acum pentru un Tempomat
Adaptiv (ACC) cu senzori radar. Acest sistem nou menţine viteza selectată
în timpul deplasării cu viteză de croazieră, dar reglează automat viteza în
funcţie de condiţiile din trafic pentru a garanta respectarea unei distanţe de
siguranță presetate faţă de autovehiculul din faţă. Împreună
cu sistemul de senzori radar sunt disponibile mai multe funcţii: Funcția de
indicare a distanţei de urmărire (FDI) informează şoferul prin semnale
vizuale în legătură cu distanţa faţă de autovehiculul din faţă, Sistemul
de avertizare privind coliziunea frontală (FCA) emite un semnal sonor şi
vizual pentru a avertiza şoferul privind o coliziune iminentă cu autovehiculul
din faţă şi Sistemul de frânare de urgenţă în caz de coliziune iminentă
(CIB) care decelerează automat autovehiculul în cazul în care este
detectat pericolul de coliziune.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii