Emanuel Gyenes, Marcel Butuza și cei doi
membri ai echipei de asistență tehnică Liviu Butuza și Romeo
Duicu vor pleca pe 27 decembrie către Mar del Plata (Argentina) pentru a lua
startul în cea de a 34-a ediție a raliului Dakar.
Românii la Dakar
Povestea participărilor românești în cel
mai dificil raliu din lume a debutat în 2005, când Romeo Dunca a concurat în
ediția ce a avut
startul în Barcelona și finișul în Dakar (Senegal). În 2006 Zsolt Szilveszter a
participat la Dakar, iar în 2007 la start au fost patru piloți cu licență din partea
Federației Române de Motociclism. Pe lângă Marcel Butuza și Mani
Gyenes, aflați la debutul în Dakar, în 2007 au mai concurat francezul
Francois Vulliet și campionul mondial de snowboard Martin Freinademetz. În
2008, când raliul a fost anulat după prima zi de verificări administrative și tehnice,
în Dakar au fost înscriși patru piloți români: Marcel Butuza, Mani Gyenes, Alex
Gârbacea și Romeo Duicu. Trei dintre eiși-au urmat
pasiunea pentru cel mai dificil raliu din lume și au
concurat în prima ediție din America Latină. Astfel, în 2009 din Buenos Aires
au luat startul în Dakar: Mani Gyenes, Marcel Butuza și Romeo
Duicu. Din princia unor accidentări, suferite în prima parte a raliului, Mani
Gyenes și Marcel Butuza au fost nevoiți să se
retragă. Romeo Duicu a devenit primul pilot român ce izbutește să
termine o ediție din America de Sud a Dakar-ului. În 2010 Vectra Racing
a fost nevoită să absenteze însă Martin Freinademetz, organizatorul Red Bull
Romaniacs, a concurat cu licență din partea Federației Române de Motociclism. A urmat Dakar
2011, ediție ce rămâne în istoria sportului cu motor din România
drept cea mai bună de până acum. Mani Gyenes a câștigat clasa Maraton (la această clasă,
printre altele, nu este permisă schimbarea motorului de-a lungul celor două
săptămâni de raliu) și a terminat pe locul 18 în clasamentul general al
raliului, în timp ce Marcel Butuza a ajuns la finișul raliului
pe locul 6 la clasa Maraton.
Dakar 2012 o mare provocare pentru Vectra
Racing
Chiar dacă au deja o bogată experiență în ceea ce
privește rally-raidul, atât Marcel Butuza cât și Mani
Gyenes având pe lângă participările în Dakar și clasări în
top 10 la o serie de ediții ale unor raliuri din Campionatul Mondial de
Rally-Raid, Dakar 2012 va fi pentru ei cel mai dificil de până acum. Dacă în
2011 au concurat cu deja bine cunoscutele motociclete KTM 690 Rally, pe care le
foloseau deja din toamna lui 2008, pe 1 ianuarie 2012 vor rula pentru prima
dată cu motocicletele KTM 450 Rally. Atât piloții Vectra Racing cât și ceilalți concurenți de la
categoria moto sunt nevoiți, în urma noului regulament impus de Amaury Sport
Organisation (organizatorul Dakar-ului), să concureze cu motociclete a căror
motoare nu au o capacitate cilindrică mai mare de 450 cmc. Dacă ceilalți concurenți din paleta
celor care constituie adversari pentru cei doi rideri români au deja câteva mi
de kilometri în șaua motoarelor de 450 cmc Mani și Marcel vor
urca pentru prima dată, în cadrul unui raliu, în șaua acestor
motociclete pe 1 ianuarie când vor porni în prima specială din Dakar 2012.
Dakar 2012 = Argentina, Chile, Peru
A patra ediție sud-americană a raliului Dakar va debuta
pe 1 ianuarie în Mar del Plata - Argentina și se va încheia pe 15 ianuarie în Lima.
Traseul care la categoria moto măsoară în total 8.363 km va străbate Pampasul,
va traversa Anziiși deșertul Atacama pentru ca la final cei mai norocoși să ajungă
în Lima – Peru.
Raliul va avea în 2012, 14 probe speciale a căror lungime
totală ajunge la 4.406 km, iar ziua de odihnă este programată pe 8 ianuarie în
Copiapo – Chile.
Întreaga aventură a echipei Vectra Racing o puteți urmări pe
pagina oficială de facebook a echipei: Vectra Racing.
Dacă doriți să le transmiteți un mesaj vă așteptăm marți, 27 decembrie, ora 17:00 pe aeroportul
Otopeni în terminalul Plecări.
Sursa: Media Relations Vectra Racing Team
0 comentarii