Noua gamă de produse BMW M GmbH oferă clienţilor mai
multe modalităţi de a experimenta "Plăcerea de a conduce" punând încă
o dată accentul pe sportivitate. BMW M Performance se evidenţiază prin
motoarele deosebit de puternice, agilitate îmbunătăţită şi manevrabilitate
precisă, design încărcat de emoţie şi caracter practic pentru utilizare
cotidiană, dar şi eficienţă impresionantă pentru performanţele pe care le
oferă. Toate se bazează pe actualele modele BMW, iar BMW M GmbH îşi foloseşte întreaga
experienţă pentru modificările de tehnologie şi de design.
Premiera BMW M Performance anunţă crearea unei noi
categorii de automobile, una care evidenţiază într-o nouă formă potenţialul
sportiv al celor mai noi modele BMW. Noua gamă debutează cu patru modele care
vor avea în comun un motor nou dezvoltat, o versiune diesel cu şase cilindri în
linie. Trei turbocompresoare, puterea maximă ce atinge 280 kW/381 CP şi cuplul
motor de 740 Nm furnizează o lansare energică.
Fără rival în segment, noul motor oferă modelelor BMW
M550d xDrive Sedan, BMW M550d xDrive Touring, BMW X5 M50d şi BMW X6 M50d
performanţe impresionante, pe care competiţia nu le poate oferi nici cu
propulsoare de cilindree mai mare. Noua tehnologie M Performance TwinPower
Turbo aduce o creştere semnificativă a puterii şi a cuplului de-a lungul unei
plaje mari de turaţii. În acelaşi timp consumul de combustibil şi nivelul
emisiilor în ciclul de testare EU au rămas aproape neschimbate faţă de
versiunile de şase cilindri diesel de putere mai mică.
Motor unic, setări M.
Combinaţia continuu optimizată între plăcerea condusului
şi eficienţă oferă o dovadă nouă a experienţei remarcabile de dezvoltare pe
care BMW M GmbH o deţine în privinţa tehnologiei sistemului de propulsie.
Legătura unică între între propulsie, tehnologia şasiului şi design este cea ce
oferă caracterul unic BMW M Performance. Transmisia automată Sport cu opt
trepte şi sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive - optimizat
pentru fiecare model în parte - sunt reunite cu modificări precise ale
componentelor şasiului şi cu jante din aliaj uşor care sunt dezvoltate exclusiv
pentru BMW M Performance Automobiles pentru a furniza caracteristicile de
condus dominate de agilitate şi precizie. Proprietăţile de manevrabilitate,
controlate cu precizie, reflectă experienţa şi priceperea BMW M GmbH în
dezvoltarea maşinilor sport superperformante.
Stilul M familiar este exprimat şi prin designul care îşi
are originile în cerinţele aerodinamice ale condusului la limită. Interiorul
este construit pentru a păstra experienţa unui condus sportiv deliberat.
Premieră: motor diesel cu şase cilindri
dispuşi în linie cu trei turbocompresoare.
Lansarea pe piaţă a primei game BMW M Performance
reprezintă şi premiera celui mai puternic motor diesel montat vreodată
într-unul din modelele mărcii. Noul propulsor demonstrează modul în care BMW se
implică în dezvoltarea unor motoare diesel ultrasportive, dar şi extrem de
eficiente. Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie utilizează capacitatea de
2.993 cmc pentru a genera o putere maximă de 280 kW/381 CP, astfel că noul
agregat diesel are o putere specifică de 93,6 kW/127,3 CP per litru. La fel de
impresionant este cuplul maxim al motorului, 740 Nm, pe care conducătorul îl va
avea disponibil încă de la 2.000 rpm.
Un rol important în această creştere a puterii îl joacă
tehnologia M Performance TwinPower Turbo. În premieră, un motor BMW va fi
echipat cu trei turbocompresoare. Dimensiunea, aranjamentul şi strategia de
interconectare a turbinelor este concepută astfel încât să garanteze furnizarea
puterii maxime pe un interval larg al turaţiilor. Sistemul cuprinde două
turbocompresoare relativ mici şi unul mai mare, care îşi unesc forţele cu
precizie pentru a livra nivelul cerut de putere. În funcţie de situaţie,
momentul redus de inerţie al turbocompresoarelor mici este exploatat pentru a
furniza reacţii prompte, în timp ce conexiunea cu turbina mare este maximizată
pentru a genera cât mai multă presiune de supraalimentare la turaţii crescute.
Conceptul de supraalimentare în etape - inovator şi unic
la nivel global - reprezintă o metodă deosebit de eficientă de creştere a
puterii. În plus, eficienţa noului motor diesel este optimizată suplimentar
prin inovaţii care includ o nouă etapă de dezvoltare a tehnologiei de injecţie
directă common-rail, sistem ce dispune de piezoinjectoare care funcţionează la
o presiune maximă de 2.200 bar. Noul propulsor depăşeşte cel mai eficient
echilibru între putere şi consumul de combustibil pe care îl oferă oricare
motor de serie de acest gen.
BMW M550d xDrive: un nou punct de referinţă pentru plăcerea sportivă a condusului şi eficienţă în segmentul BMW Seria 5.
Proprietăţile unice ale noului motor diesel cu şase
cilindri dispuşi în linie joacă un rol important în redefinirea de către BMW M
Performance a relaţiei dintre plăcerea condusului şi economia de combustibil -
în acest fel, BMW M550d xDrive şi BMW M550d xDrive Touring ilustrează perfect
filozofia BMW EfficientDynamics, care combină performanţele crescute cu un
consum şi emisii CO2 foarte reduse. Interpretarea specifică M a
caracteristicilor gamei BMW Seria 5 alătură performanţa sportivă cu ergonomia
şi confortul exploatării zilnice.
BMW M550d xDrive Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,7 secunde, în timp ce BMW M550d xDrive Touring realizează acelaşi sprint în 4,9 secunde. Într-o manieră la fel de convingătoare, cele două modele demonstrează şi beneficiile de eficienţă ale tehnologiei diesel. În ciclul de testare EU, varianta Sedan înregistrează un consum de combustibil de numai 6,3 litri per 100 kilometri, iar cea Touring 6,4 l/100 km. Emisiile CO2 sunt de 165 grame per kilometru pentru BMW M550d xDrive Sedan, respectiv de 169 g/km pentru BMW M550d xDrive Touring. De asemenea, ambele modele îndeplinesc cerinţele specificate în standardul de emisii EU6.
Aflată în echiparea standard, transmisia automată Sport
cu opt trepte beneficiază de clapete de schimbare a vitezelor montate pe volan
şi de setări specifice modelului, ceea ce permite o schimbare şi mai rapidă a
rapoartelor şi ajută la exploatarea la cel mai înalt nivel a caracteristicilor
de performanţă ale motorului. Totodată, BMW xDrive îmbunătăţeşte dinamica de
virare a automobilului, precum şi tracţiunea şi stabilitatea direcţională.
Sistemul electronic de tracţiune integrală utilizează o strategie de control
personalizată pentru fiecare model. Aceasta permite ca orice tendinţă de
subvirare în situaţii de condus extrem de dinamic să fie contracarată prin
ajustarea repartizării puterii, fără ca sistemul DSC (Dynamic Stability Control
/ controlul dinamic al stabilităţii) - conectat la xDrive - să fie nevoit să
intervină. În acelaşi timp BMW M550d xDrive beneficiază de elementele
caroseriei care au fost optimizate aerodinamic (faţă şi spate), de oglinzile
retrovizoare Ferric Grey şi barele prizelor de aer, precum şi de jantele
exclusive din aliaj uşor, de 20 de ţoli (disponibile opţional).
BMW X5 M50d şi BMW X6 M50d: prezenţă
impresionantă ca eficienţă, dar şi ca acceleraţie.
Tehnologia remarcabilă a sistemului de propulsie şi a
şasiului, în combinaţie cu sistemul inteligent de tracţiune integrală xDrive,
permite modelelor BMW X5 (Sports Activity Vehicle) şi BMW X6 (Sports Activity
Coupe) să demonstreze un control remarcabil. Gama BMW M Performance, bazată pe
cele două modele BMW X, duce aceste trăsături de caracter la un nivel complet
nou. Datorită celui mai puternic motor diesel din gama de propulsoare BMW, combinat
cu transferul puterii, proprietăţile de manevrabilitate şi echilibrul
aerodinamic - toate optimizate - pentru care automobilele M sunt renumite, BMW
X5 M50d şi BMW X6 M50d stabilesc noi standarde în clasele lor în materie de
sportivitate, armonie conceptuală şi eficienţă.
Prin puterea maximă de 280 kW/381 CP şi vârful curbei de
cuplu de 740 Nm, motorul dezvoltat pentru BMW M Performance aduce cele două
modele BMW X la un nivel de performanţă pe care nici o altă maşină cu
motorizare diesel din segmentele lor nu îl atinge. BMW X5 M50d accelerează de
la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde, BMW X6 M50d în doar 5,3 secunde, în timp ce
consumul în ciclul de testare EU se situează la 7,5 litri per 100 kilometri
pentru Sports Activity Vehicle, respectiv la 7.7 l/100 km pentru Sports
Activity Coupé - puţin peste datele înregistrate de variantele diesel existente
ale celor două modele. Emisiile CO2 sunt de 199 grame per kilometru pentru BMW
X5 M50d şi de 204 g/km pentru BMW X6 M50d.
Transmisia automată Sport cu opt trepte, cu dinamică
îmbunătăţită a schimbării vitezelor, şi sistemul de tracţiune integrală xDrive,
au fost adaptate pentru a se potrivi fiecărui model în parte şi accentuează
reglajul tradiţional al automobilelor BMW (cu tracţiune spate), pentru o notă suplimentară
de sportivitate. Tehnologia şasiului, care şi ea a fost modificată prin
utilizarea experienţei BMW M GmbH, accentuează şi mai mult agilitatea
emblematică a modelelor BMW X, totul pentru calităţi sportive îmbunătăţite. BMW
X5 M50d şi BMW X6 M50d îşi subliniază tendinţele dinamice sub forma unor dotări
specifice de caroserie, care au rolul de a optimiza furnizarea aerului de
răcire pentru motor, cât şi proprietăţile aerodinamice ale maşinilor. Jantele M
din aliaj uşor, de 19 ţoli (BMW X6 M50d: 20 ţoli), sunt disponibile standard la
aceste modele. Jantele din aliaj uşor, de 20 ţoli, în Ferric Grey - dezvoltate
exclusiv pentru gama BMW M Performance Automobiles - pot fi comandate ca
opţiune. În plus, capacele Ferric Grey metalizat pentru oglinzile retrovizoare
şi barele prizelor de aer - o altă particularitate pentru BMW M Performance
Automobiles - oferă automobilelor un impact vizual unic.
BMW M Performance: utilizarea experienţei
remarcabile pentru sporirea plăcerii condusului - un concept încercat şi
testat.
Dezvoltarea maşinilor sport superperformante - cu
tehnologia personalizată a sistemului de propulsie şi a şasiului, cu design şi
dotări de interior remarcabile, dar şi butoane şi afişaje specifice pentru
model - reprezintă punctul central al afacerii BMW M GmbH. Aptitudinile
necesare pentru a îndeplini aceste cerinţe îşi au originile în decenii de
experienţă în conceperea maşinilor de curse, care iniţial a fost singura
preocupare a BMW Motorsport GmbH după înfiinţarea companiei în 1972. Totuşi, nu
a durat mult până când această pricepere a fost utilizată şi pentru a îndeplini
cerinţele conducătorilor cu pretenţii sportive, care doreau mai multă putere
din parte automobilelor de serie. Încă de la jumătatea anilor '70, primele
modele BMW Seria 5 au fost echipate cu tehnologii ale propulsiei şi şasiului,
modificate corespunzător.
În 1980, un model special BMW Seria 5 a fost prezentat în
premieră; BMW M535i beneficia de o creştere semnificativă a puterii (la 160
kW/218 CP) şi de modificări ale şasiului, frânelor, cutiei de viteze şi
diferenţialului spate. Tot pe baza celei de-a doua generaţii BMW Seria 5 a fost
dezvoltat şi BMW M535i, care a fost comercializat între 1984 şi 1987 - alături
de BMW M5, model lansat în 1985. Prin puterea suplimentară dezvoltată dinamic
ireproşabil şi prin identitatea stilistică remarcabilă - subliniată de
componentele caroseriei optimizate aerodinamic -, BMW M535i a furnizat o
plăcere a condusului specială, dar şi o utilitate cotidiană. A marcat lansarea
unui concept al cărui succes a fost garantat de armonia pe care BMW M GmbH a
realizat-o între sistemul de propulsie, şasiu şi design şi care acum a renăscut
sub o formă complet nouă, gama BMW M Performance.
Filosofia BMW M Performance: o nouă
dimensiune a plăcerii condusului.
Performanţele extraordinare, caracteristicile motorizării
- axate pe armonia perfectă între sistemul de propulsie, şasiu şi designul
optimizat aerodinamic -, precum şi eficienţa impresionantă scot în evidenţă
gama BMW M Performance.
Primele modele din această categorie - dezvoltate de BMW
M GmbH - extind gamele BMW Seria 5, BMW X5 şi BMW X6. Acestea sunt propulsate
de cel mai puternic motor diesel care s-a aflat vreodată în echiparea unui
automobil al mărcii şi dispun de o tehnologie a şasiului ce a fost adaptată
exact la caracteristicile de performanţă ale motorului. În plus, automobilele
sunt echipate cu transmisie automată Sport cu opt trepte şi cu o versiune a
sistemului inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive ce a fost optimizat
pentru accentuarea dinamicii. Elemente speciale de design subliniază
apartenenţa modelului la o categorie specială de automobile.
BMW M GmbH supervizează definiţia şi execuţia tuturor
dotărilor tehnice şi de design specifice modelului. Compania se poate baza pe
experienţa bogată în dezvoltarea de modele superperformante, adaptate din gama
BMW. Acest know-how a permis personalizarea sistemului de propulsie şi al
şasiului şi este susţinut de un limbaj de design propriu care se regăseşte în
conceperea pachetelor M Sport pentru fiecare model BMW.
Principiul de bază în dezvoltarea gamei BMW M Performance
Automobiles a fost crearea unui caracter autentic, în care creşterea puterii
motorului să fie transferată controlat în performanţe dinamice. Totodată, s-au
păstrat principalele calităţi cotidiene ale fiecărui model BMW în special în
materie de funcţionalitate şi confort al călătoriei. Proprietăţile de
manevrabilitate ale BMW M Performance Automobiles sunt definite printr-o
agilitate şi o precizie remarcabile. Toate modificările la arcuri şi
amortizoare, direcţie, sistem de frânare, sisteme de control al şasiului şi
tehnologie de tracţiune integrală sunt orientate spre caracteristicile
specifice de performanţă ale fiecărui automobil. La acestea se adaugă faptul că
ele îşi coordonează reacţiile pentru a furniza cea mai precisă manevrabilitate.
Chiar şi atunci când conducătorul atinge limitele dinamice ale automobilului,
sistemele de transfer al puterii, direcţia şi frânele oferă reacţii clare şi
previzibile la impulsurile sale.
Poziţionarea BMW M Performance se defineşte atât de
motorul aflat sub capotă, cât şi de setarea generală specifică modelelor M.
Motorul dezvoltat pentru BMW M550d xDrive, BMW X5 M50d şi BMW X6 M50d este cel
mai puternic propulsor diesel din actuala gamă a mărcii, iar modificările
şasiului realizate de BMW M GmbH sunt rezervate exclusiv pentru BMW M
Performance.
Continuarea unei tradiţii rafinate.
Originile BMW M GmbH se regăsesc în dezvoltarea şi
producerea maşinilor de curse şi nu a durat mult până când au avut succes - în
special în competiţiile de turisme. Potenţialul sportiv evident, care a fost
transferat în modelele BMW de serie, a făcut ca mulţi dintre clienţi să-şi
dorească mai multă putere. La numai câţiva ani după ce BMW Motorsport GmbH a
fost fondată, în 1972, primele modele BMW Seria 5 au primit modificările
necesare la motor, transferul puterii şi şasiu pentru a răspunde cerinţei
clienţilor. Apoi, în 1980, un nou model a fost adăugat gamei BMW Seria 5: BMW
M535i a fost propulsat de un motor de 3,5 litri, cu şase cilindri dispuşi în
linie, care dezvolta 160 kW/218 CP. Ulterior acesta a fost disponibil şi la BMW
Seria 6 şi BMW Seria 7. Pentru a obţine maximum din avantajul semnificativ de
putere, acest model a beneficiat şi de modificări precise la şasiu, frâne,
cutie de viteze şi diferenţial spate, precum şi pneuri şi jante speciale,
scaune sport şi volan îmbrăcat în piele. Eleroanele faţă şi spate, optimizate
aerodinamic, figurau şi ele pe lista de opţionale.
Un model BMW M535i a fost dezvoltat pe baza celei de-a
doua generaţii BMW Seria 5 şi a fost comercializat între 1984 şi 1987.
Prin puterea crescută şi elemente de design distinctive, M535i a dus
conducătorii la un nivel complet nou al plăcerii condusului şi a oferit o
utilitate cotidiană fără restricţii. Acest concept s-a bucurat de un succes de
durată pe parcursul mai multor ani, chiar şi după ce BMW M5 - un model sport
foarte performant - a fost lansat în 1985. Iar acum a renăscut într-o manieră
nouă şi contemporană, odată cu apariţia BMW M.
Sursa: BMW Romania
Un bmw din clasa M ramane visul meu.
RăspundețiȘtergere