Bucureşti - 11 ianuarie 2012 - Creşterea
modestă în industria auto la nivel global va continua în 2012, pe măsură ce
cererea în pieţele emergente se va tempera iar vânzările în majoritatea
pieţelor dezvoltate vor stagna.
Toate acestea anunţă o expansiune modestă a pieţei auto la nivel internaţional, de doar 3% pentru acest an.
5 puncte critice în sectorul auto în 2012:
Deşi perspectiva pe termen lung rămâne pozitivă, încetinirea creşterii pieţelor emergente va fi un motiv de îngrijorare pentru industria auto în 2012.
Aşteptările privind evoluţia celor mai importante pieţe auto din lume vizau o revenire la nivelul din 2007 până anul acesta. Cel mai probabil însă, pieţele auto dezvoltate din Europa vor înregistra în continuare vânzări modeste, ca urmare a crizei datoriilor suverane, în timp ce creşterea vânzărilor în Statele Unite rămâne deocamdată incertă.
Toate acestea anunţă o expansiune modestă a pieţei auto la nivel internaţional, de doar 3% pentru acest an.
5 puncte critice în sectorul auto în 2012:
Deşi perspectiva pe termen lung rămâne pozitivă, încetinirea creşterii pieţelor emergente va fi un motiv de îngrijorare pentru industria auto în 2012.
Aşteptările privind evoluţia celor mai importante pieţe auto din lume vizau o revenire la nivelul din 2007 până anul acesta. Cel mai probabil însă, pieţele auto dezvoltate din Europa vor înregistra în continuare vânzări modeste, ca urmare a crizei datoriilor suverane, în timp ce creşterea vânzărilor în Statele Unite rămâne deocamdată incertă.
Intensificarea competiţiei la nivel global între producătorii de piese auto OEM
va pune presiuni pe lanţul de aprovizionare din industria auto. Economiile
emergente, în special China, au devenit cele mai mari pieţe pentru o serie de
producători de piese cu operaţiuni globale. În consecinţă, aceşti producători
se confruntă cu situaţia în care trebuie să îşi apere cota de piaţă în ţările
de origine, concomitent cu nevoia de câştiga teren în pieţele emergente.
Industria auto îşi va reveni în 2012, după impactul celor două dezastre
naturale care au generat o penurie severă de piese în ultimele luni –
cutremurul din Japonia şi inundaţiile din Thailanda. Deşi au cauzat reduceri
importante ale stocurilor, aceste evenimente au oferit companiilor ocazia unică
de a evalua procesul de producţie şi de a stabili procese pentru a răspunde
unor astfel de provocări în aprovizionare pe viitor.
Incertitudinea privind preţurile materiei prime va continua să fie un motiv de
îngrijorare pentru furnizorii din sectorul auto şi în 2012. În acest context,
aceştia vor fi nevoiţi să analizeze diverse scenarii, de la structurarea unor
contracte de stabilire a preţurilor, până la strategii de aprovizionare în
comun (joint supply strategies)
4 tendinţe din 2011 care vor continua să aibă un impact semnificativ în 2012:
In contextul unui nivel estimat al vânzărilor stabil spre pozitiv, majoritatea
companiilor auto va urmări o creştere sustenabilă a profiturilor.
2. Tendinţa generală de a creşte transparenţa privind situaţia lanţului de aprovizionare
va continua în 2012.
Producătorii din industria auto vor continua să colaboreze pentru a dezvolta
motoare si vehicule cu emisii scăzute pentru a răspunde presiunilor
legislative. Cu toate acestea, cererea va rămâne în continuare scăzută.
Creşterea marginală a listărilor generată de activitatea companiilor chinezeşti
va continua în 2012. Deşi fuziunile & achiziţiile şi activitatea de private
equity au stagnat în 2011, există un apetit neaşteptat pentru tranzacţii în
industria auto în următorul an, aşa cum a relevant cel mai recent Capital
Confidence Barometer realizat de Ernst & Young în octombrie 2011.
Andra Caşu, Tax Senior Manager la Ernst & Young România, explică corelarea
acestor evoluţii cu profilul specific al industriei auto din România:
„Tendinţele care se conturează pe piaţa auto pentru 2012 la nivel global şi
regional se vor regăsi într-o anumită măsură pe plan local. În România însă,
evoluţia cererii şi a vânzărilor va fi nuanţată de cadrul legislativ intern,
care a marcat piaţa auto în mod semnificativ în ultimii ani. Este vorba despre
noua formulă a taxei auto care va descuraja puternic tranzacţiile cu maşini
second-hand înmatriculate înainte de 2007 şi despre gura de oxigen pe care o
reprezintă programul Rabla pe piaţa internă. Dacă 2011 a însemnat un an de
stabilizare a vânzărilor după picajul din perioada 2008-2010, anul acesta se
înscrie într-o anumită continuitate, cu evoluţii rezervate, dar pozitive şi
apetit pentru sustenabilitate.”
Sursa: Ernst & Young Romania
0 comentarii