München. BMW Group a încheiat anul 2011 cu cel mai bun
rezultat al vânzărilor din istorie. La nivel mondial, vânzările BMW, MINI şi
Rolls-Royce au crescut cu 14,2% faţă de anul trecut, astfel că au ajuns la 1
668 982 automobile (anul anterior 1 461 166). Astfel, compania şi-a consolidat
poziţia de lider al segmentului premium. În decembrie, vânzările au fost cu
11,9% mai mari decât în aceeaşi lună a anului anterior, totalul fiind de 158
125 automobile (2010: 141 358). "2011 a fost un an excelent pentru BMW Group.
Ne-am îndeplinit cu uşurinţă obiectivul privind vânzările, acela de peste 1,6
milioane de automobile, iar modelele noastre continuă să înregistreze o cerere
ridicată pretutindeni în lume", a spus Ian Robertson, membru al
Consiliului Director al BMW AG şi director de vânzări şi marketing, în cadrul
Salonului Internaţional Auto de la Detroit. "Privind în viitor, dorim să
ne menţinem acest trend ascendent, cu vânzări care să se repartizeze echilibrat
între continente, şi intenţionăm să fim - şi în 2012 - constructorul auto
premium cu cele mai mari vânzări la nivel mondial. Creşterea va fi impulsionată
şi de noul BMW Seria 3, care luna viitoare va fi lansat în întreaga lume.
Acesta este cel mai bun BMW Seria 3 Sedan pe care l-am produs vreodată şi suntem
încrezători că va continua această poveste de succes a modelului. Datorită
schimbării de gamă BMW Seria 3, ne aşteptăm să înregistrăm o creştere în cea
de-a doua jumătate a anului."
Marca BMW: noile modele au ajutat vânzările.
BMW Seria 5 lider categoric al segmentului
Cu un total de 1 380 384 automobile, marca BMW a
înregistrat o creştere de 12,8% în 2011, cel mai bun nivel al vânzărilor din
istoria sa (anul anterior: 1 224 280). În decembrie au fost livrate 128 182
maşini – un plus de 10,9% (2010: 115 570). Liderul categoric în ceea ce
priveşte creşterea a fost noul BMW X3. Cu 117 944 unităţi comercializate, acest
model cu un succes deosebit a avut o creştere de nu mai puţin de 156,4% (anul
anterior: 46 004 unităţi) în 2011. BMW X1 a continuat să înregistreze un salt
foarte bun şi în 2011, cu un total de 126 429 automobile vândute (+26,4%; anul
anterior: 99 990). BMW Seria 5 şi-a consolidat poziţia de lider al segmentului
cu un total de 310 050 maşini livrate clienţilor în 2011 (+46,3%; 2010: 211
968).
BMW Seria 7 a continuat să aibă o evoluţie ascendentă,
înregistrându-se 68 774 automobile vândute în cursul anului trecut (+4,5%;
2010: 65 814). Şi reacţia clienţilor la lansarea noului BMW Seria 1 a fost una
extrem de pozitivă. Vânzările versiunii cu cinci uşi au crescut cu 42,6% în
decembrie, la un total de 12 507 unităţi (anul anterior: 8 769).
Marca MINI: nou record al vânzărilor
Şi marca MINI poate fi mândră de ceea ce a reuşit anul
trecut: cel mai bun an din istorie. Vânzările totale au urcat la un nivel
record în 2011 – 285 060 automobile (+21,7%; anul anterior: 234 175). Marca a
încheiat în forţă anul, numai în luna decembrie fiind vândute 29 467 maşini
(+16,2%; 2010: 25 359). Rezultatul pozitiv înregistrat de marcă la nivelul
întregului an a fost impulsionat de MINI Countryman, care a totalizat 89 036
livrări în primul său an complet în care a fost disponibil. Un alt moment
important este aşteptat în 2012 prin noile modele care vor completa gama MINI:
MINI Coupé şi MINI Roadster. SUA rămâne cea mai importantă piaţă pentru MINI,
cu 57 511 automobile vândute în cursul anului anterior, urmată de Marea
Britanie, cu 50 428 unităţi comercializate.
Rolls-Royce Motor Cars: vânzări-record în
istoria de 107 ani a companiei
Cu un total de 3538 automobile, Rolls-Royce Motor Cars a
înregistrat în 2011 cele mai bune vânzări din istoria sa şi o creştere de 30,5%
faţă de nivelul din 2010 (2711 maşini). Precedentul record de 3347 automobile a
fost stabilit în 1978. Anul trecut, toate regiunile au înregistrat creşteri
semnificative ale vânzărilor, toate acestea situându-se la cel mai înalt nivel
din istorie.
Pieţe: creştere echilibrată pe mapamond
În 2011 BMW Group a avut creşteri ale vânzărilor în toate
regiunile şi pe aproape toate pieţele. În Europa, regiunea cu cele mai ridicate
vânzări în cadrul BMW Group, volumul comercializat a crescut cu 8,5%, atingând
un total de 857.792 unităţi (anul anterior: 790 751). Compania a avut o
creştere constantă în Asia, cu 373 613 maşini vândute (+31,1%; anul anterior:
285 003). În America totalul maşinilor livrate către clienţi în cursul anului
trecut a fost de 379 332, o creştere de 15,3% (2010: 328.860). SUA a fost cea
mai importantă marcă pentru în 2011, cu un total de 305 418 automobile
vândute (+14,9% / anul anterior: 265 757). O altă premieră importantă - 2011BMW
a fost alegerea numărul unu pe piaţa premium din SUA, cu 247 907 maşini livrate
către clienţi.
În Germania compania a încheiat anul pe un trend excelent
- numărul automobilelor BMW Group nou înregistrate în decembrie a crescut cu
16%, la un total de 27 377 unităţi (anul anterior: 23 601). Cu un total de 297
483 maşini noi înmatriculate în 2011 - (+11,5% / 2010: 266 768) -, compania a
fost liderul segmentului auto premium din Germania. În 2011, înmatriculările
mărcii BMW au ajuns la 257 132 unităţi (+9,3% / anul anterior: 235 299). În
total, numai în luna decembrie au fost înmatriculate 23 507 automobile BMW noi
(+12,4% / 2010: 20 910). Şi marca MINI a înregistrat o lună excelentă cu o
creştere de 43,8%, totalul fiind de 3870 automobile (anul anterior: 2691).
Creşterea dinamică a vânzărilor din China continuă să aibă aceeaşi tendinţă şi
la finalul anului 2011 - 232586 automobile BMW Group au fost vândute anul
trecut pe piaţa auto care ocupă locul al treilea ca importanţă. Acest rezultat
reprezintă o creştere de 37,6% (anul anterior: 168 998).
BMW Motorrad a avut cele mai bune vânzări din
istorie
Cu un total de 104 286 motociclete (anul anterior: 98.047
/ +6,4%) vândute în 2011, BMW Motorrad a livrat mai multe unităţi decât în
oricare dintre cei aproape 90 de ani de istorie. În fiecare lună a anului s-au
înregistrat creşteri comparativ cu aceeaşi lună din 2010. În decembrie, 4232
motociclete au fost livrate la nivel mondial, ceea ce reflectă o creştere de
12,4% faţă de aceeaşi lună a anului anterior. Rezultatul întregului an a
depăşit cu 1,8% precedentul maxim, înregistrat în 2007 (102.467 unităţi). BMW
Motorrad şi-a mărit cota de piaţă cu peste 12 procente la modelele cu
capacitatea de peste 500 centimetri cubi şi a dublat-o de-a lungul ultimilor
patru ani. Husqvarna a livrat 9.286 motociclete în 2011 (-23%; anul anterior:
12066). Decembrie a înregistrat 1.330 livrări (-26,1%; 1800 unităţi).
Sursa: BMW Romania
0 comentarii