Detroit. Compania Chevrolet a prezentat astăzi în
cadrul ediţiei 2012 a Salonului Auto Internaţional Nord American două
prototipuri coupé care au rolul de a determina viitoarea generaţie de clienţi
să se implice și sugereze idei pentru un autovehicul la a cărui
proiectare pot participa şi ei.
„Chevrolet a oferit întotdeauna modele aspiraționale care
sunt accesibile pentru toate generaţiile” a declarat Mark Reuss, preşedintele
General Motors pentru America de Nord. „Aceste două prototipuri transpun această
viziune pentru o nouă generaţie de clienţi. Suntem interesaţi de opiniile celor
mai noi clienţi, ascultăm sfaturile lor şi găsim noi metode de a-i implica.”
Conform datelor recensământului din S.U.A., 80 de
milioane de consumatori se apropie de vârsta de 30 de ani. Aceştia reprezintă
40% din numărul total al clienţilor potenţiali ai pieţei auto, cu o putere de
cumpărare totală de 1 trilion de dolari (781 de miliarde de euro).
Anul trecut, reprezentanţii Chevrolet au stat de vorbă cu
potenţiali clienţi tineri de pe întreg teritoriul S.U.A. Bazându-se pe
feedback-ul lor, prototipurile Chevrolet explorează designul şi
funcţionalitatea pe care noii clienţi şi le doresc de la un autovehicul.
Primul prototip Chevrolet denumit Code 130R este un coupé cu patru locuri
cu un profil simplu şi drept. Fiind vopsit în roşu metalizat, o culoare nouă,
şi având jante mate anodizate auriu, Code 130R are un design ce moşteneşte
înclinarea spre performanţă a mărcii şi dispune de tracţiune pe puntea spate.
Având o parte frontală agresivă, aripile evazate tipice pentru Chevrolet, un
profil lateral drept şi emblema Chevrolet cu steagurile încrucişate, Code 130R
reflectă moştenirea în materie de performanţă a mărcii.
Proiectanţii modelului Code 130R au plănuit adaptarea motorului supraalimentat cu turbocompresor pentru funcţionarea în tandem cu tehnologia eAssist. Prin oprirea motorului atunci când autovehiculul staţionează, recuperarea energiei de frânare şi generarea lină a cuplului în timpul accelerării, acest prototip duce electrificarea industriei auto la un nivel superior şi îmbină performanţa unui motor supraalimentat cu economia de carburant.
Al doilea prototip Chevrolet, denumit Tru 140S, este un coupé sport cu
patru locuri „exotic şi accesibil”, cu tracţiune pe puntea faţă. Hatchback-ul
cu trei uşi a fost proiectat ca un autovehicul sport atractiv, dar accesibil ca
preţ. Prezentat în culoarea alb mat cu jante cromate Chevrolet, emblemele cu
steagurile încrucişate, Tru 140S este bazat pe aceeaşi platformă ca modelul Chevrolet
Cruze şi revoluţionarul autovehicul electric cu autonomie extinsă Chevrolet
Volt.
Prototipurile oferă caracteristici pe care clienţii mai
tineri le apreciază, precum:
-Funcţionalitatea unui model sedan sub forma unui coupé
performant ce oferă loc pentru patru persoane
-Confort interior şi conectivitate datorită spaţiilor de
depozitare inovatoare, WiFi, posibilității de conectare a smartphone-urilor prin
intermediul sistemului Chevrolet MyLink şi a afişajului pe parbriz
-Consum de 40 MPG datorită motorului 1.4L Turbo Ecotec ce
dezvoltă aproximativ 150 de cai putere
-Preţul posibil al modelului de serie se situează undeva
în jurul valorii de 20.000 de dolari
„Clienţii tineri ne spun că doresc un autovehicul
funcţional care să aibă aspectul unui coupé. Designul caroseriei ambelor
prototipuri s-a conformat acestei dorinţe,” a declarat Frank Saucedo,
directorul studioului Advanced Design al GM America de Nord, amplasat în Los Angeles,
locul în care au fost concepute cele două prototipuri.
Conectivitatea şi personalizarea oferită de interiorul
celor două prototipuri răspund cerinţelor noii generaţii de clienţi.
„Acest tip de client apreciază conectivitatea.
Permiţându-le să fie conectaţi integrând dispozitivele personale prin MyLink şi
WiFi, interiorul autovehiculului se transformă în propriul lor punct de
conectare,” a declarat Saucedo. „Interioarele există
deocamdată doar în format 2D. Acest lucru ne oferă flexibilitatea de a continua
discuţiile şi de a încuraja dialogul pe măsură ce continuăm să dezvoltăm aceste
prototipuri.”
Din Detroit, cele două prototipuri Chevrolet vor fi
transportate pentru a fi prezentate la saloanele auto importante, evenimente
lifestyle cheie, întâlniri cu clienţii, precum şi la alte expoziţii, precum
campusurile universitare. De asemenea, Chevrolet va aborda clienţii
utilizând instrumentele mediilor de socializare.
„Atragerea clienţilor care aparțin acestei
generaţii reprezintă o oportunitate extraordinară pentru o companie
auto”, a declarat John McFarland, manager senior al Chevrolet Global Marketing,
care conduce echipa care cercetează preferinţele tinerilor. „Ne dorim să
dezvoltăm relaţii autentice şi semnificative cu acest tip de clienţi, pe baza
dorinţelor lor. Vrem să aflăm ceea ce au de spus, să îi implicăm în
procesul de dezvoltare şi să le oferim ceea ce îşi doresc – nu ceea ce credem
noi că îşi doresc.”
Sursa: Chevrolet Romania
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii