WARREN, Michigan – General Motors anunţă astăzi îmbunătăţirile aduse
structurii autovehiculului şi sistemului de răcire a bateriei pentru Chevrolet
Volt, acestea având rolul de a preveni un incendiu de natură electrică la
baterie, la câteva zile sau săptămâni de
la producerea unei coliziuni grave.
Îmbunătăţirile vin în urma unei evaluări preliminare
a Administraţiei Naţionale a Siguranţei
Traficului pe Autostradă care a analizat autovehiculul post-accident, după
producerea unei coliziuni grave.
Pe data de 25 noiembrie 2011, Administraţia Naţională a
Siguranţei Traficului pe Autostradă a iniţiat o evaluare preliminară în urma
unui test de impact cu o baterie care a provocat un incendiu electric la şase
zile după coliziune. Testul a fost
realizat în vederea reproducerii scurgerilor de lichid de răcire care au avut
loc ca urmare a efectuării testului de impact complet în luna mai a anului
trecut ce a avut ca rezultat un incendiu electric la trei săptămâni după
incident.
Până la finele anului 2011, deţinătorii de autovehicule
Volt au parcurs aproape 20 de milioane de mile fără să înregistreze nici măcar
un incident similar rezultatelor înregistrate în cadrul testelor iniţiate de
Administraţia Naţională a Siguranţei Traficului pe Autostradă în luna mai sau
noiembrie.
„Modelul Volt a oferit întotdeauna o siguranţă sporită în
timpul conducerii. Acum, vom depune
eforturi suplimentare pentru a asigura liniştea sufletească a clienţilor noştri
în zilele şi săptămânile de după o
coliziune gravă”, a declarat Mary Barra, vicepreşedinte senior al
departamentului global de dezvoltare a produselor în cadrul GM.
GM va iniţia un program în domeniul satisfacției clienţilor pentru a proteja suplimentar
bateria Volt împotriva producerii unui incendiu electric ce ar putea surveni la
câteva zile sau săptămâni de la impactul lateral grav. Modificările vor consta în:
-consolidarea unei anumite părţi a structurii
de siguranţă a autovehiculului Volt pentru a spori nivelul de protecţie a
bateriei în eventualitatea producerii unei coliziuni laterale grave;
-montarea unui senzor în rezervorul sistemului de răcire
a bateriei pentru a monitoriza nivelurile lichidului de răcire;
-echiparea rezervorului sistemului de răcire a bateriei
cu un suport de siguranţă pentru a ajuta la prevenirea supraalimentării cu
lichid de răcire.
GM a efectuat patru teste de coliziune în perioada 9 şi
21 decembrie pentru a testa îmbunătăţirile aduse modelului Volt. Rezultatele au
fost cele scontate. Nu a existat nicio
intruziune în pachetul de baterii şi nicio o scurgere a lichidului de răcire în
nicunul din aceste teste.
„Aceste
îmbunătăţiri şi modificări vor răspunde preocupărilor legate de reacţia
bateriei după accidente deosebit de grave”, a declarat Barra. „Bateria Volt şi proprietăţile chimice ale
celulelor acesteia nu au suferit nicio schimbare ca urmare a acestor
iniţiative. Am testat sistemul bateriei modelului Volt pe parcursul a mai bine
de 285.000 de ore de funcţionare sau 25 de ani.
Suntem la fel de încrezători ca întotdeauna că designul celulelor se
numără printre cele mai sigure de pe piaţă.”
Cumpărătorii modelului Volt vor fi anunţaţi individual de
îndată ce modificările vor putea fi disponibile pentru autovehiculele lor. Îmbunătăţirile
sunt incluse în cadrul procesului de producție al modelului Volt, ce va fi reluat în această
lună.
Modificările şi îmbunătăţirile vor fi valabile pentru
toate modelele Volt, inclusiv pentru cele vândute în Europa. Programul european de evaluare a
autovehiculelor noi (EuroNCAP) i-a acordat modelului Chevrolet Volt 5 stele în
urma testelor de siguranţă.
„În prezent, ne-am îndreptat atenţia asupra unui singur
lucru: să facem ceea ce este mai bine pentru clienţii noştri”, a declarat Mark
Reuss, preşedintele GM America de Nord.
„Ne vom respecta angajamentul asumat de a ne asigura că toţi clienţii
noştri vor fi încântaţi de achiziţia lor.”
Tehnologiile de electrificare a
autovehiculelor sunt importante pentru viitorul industriei auto, motiv pentru
care GM îşi va însuşi în continuare rolul de lider pentru a ajuta Asociaţia
inginerilor auto să elaboreze standarde care vor ajuta firmele de tractare,
cimitirele auto şi centrele de reciclare în vederea manipulării adecvate a
componentelor electrice ale autovehiculelor.
GM va ajuta şi la elaborarea de materiale educative având ca temă noile
tehnologii.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii