DETROIT – Compania General Motors a publicat primul său sustainability report (raport de
sustenabilitate) global, sporind încrederea în atingerea obiectivelor
sustenabilităţii integrate în planul său de afaceri.
„Sustenabilitatea este conceptul după care ne ghidăm, iar
susţinerea unei afaceri profitabile este cea mai mare responsabilitate a
noastră”, a declarat Dan Akerson, preşedintele şi directorul general al GM.
„Profiturile oferă posibilitatea reinvestirii în domeniul cercetării şi
dezvoltării, pentru a redefini caracteristicile esenţiale ale unui autovehicul,
în domeniul tehnologiei pentru reducerea consumului de carburant şi
pentru reducerea emisiilor poluante, în fabrici care să conserve mai bine resursele,
pentru sporirea nivelului de siguranţă al autovehiculelor, pentru a crea noi
locuri de muncă şi stabilitate şi pentru comunităţile în care trăim şi
muncim.”
Raportul prezintă detaliat, în patru secţiuni, progresul
în domeniul sustenabilităţii:
-Design (Design): Întărirea poziţiei
de lideri în domeniul cercetării şi dezvoltării tehnologiilor avansate, pentru
reducerea dependenţei de petrol, îmbunătăţirea consumului de carburant şi
reducerea emisiilor.
-Producţie (Build): Maximizarea
rentabilităţii fabricilor noastre în mod responsabil din punct de vedere social
şi al protecţiei mediului.
-Vânzări (Sell): Oferirea unei game
sustenabile de autovehicule pentru clienţii din toată lumea.
-Reinvestire (Reinvest): Asigurarea
viabilităţii economice a companiei, fiind un angajator preferat de potenţialii
angajaţi, şi sporirea calităţii vieţii în cadrul comunităţilor sale.
Conform raportului, modalitatea de dezvoltare a companiei
GM (grow its
business) se realizează conform nevoilor societăţii, şi anume
utilizând sursele de energie alternativă şi tehnologiile avansate care permit
reducerea dependenţei de petrol, îmbunătăţesc eficienţa carburantului (fuel efficiency),
reduc emisiile şi anticipează în mod curajos mobilitatea personală a secolului
21 (personal
mobility in the 21st century).
„Succesul GM depinde parţial de oferirea unor
autovehicule şi servicii care să ofere un răspuns la aceste provocări,
satisfăcând în acelaşi timp cerinţele clienţilor”, a declarat Akerson.
„Modelul Chevrolet Volt este un exemplu excelent în acest sens. În timpul unei
perioade în care am luptat pentru salvarea companiei şi am trecut printr-un
regres economic global, am reuşit totuşi să lansăm unul dintre cele mai
ecologice şi mai inovatoare autovehicule din istorie.”
Raportul consolidează angajamentul GM în dezvoltarea unei
culturi deschise şi bazate pe colaborare. Compania este adepta principiului
colaborării cu toate părţile implicate, de la factorii de decizie, cum ar fi
cei din Statele Unite ale Americii, alături de care a stabilit noi
standarde în privinţa consumului de carburant, la partenerii de afaceri
precum compania LG din Coreea de Sud, cu care colaborează intens pentru
dezvoltarea în domeniul autovehiculelor electrice (electric).
Realizările globale în domeniul sustenabilităţii în anii
2010 şi 2011includ:
-Produse recunoscute pentru tehnologii avansate,
eficienţa carburanţilor (advanced
technology, fuel efficiency)
şi pentru aspecte legate de sustenabilitate per ansamblu.
-Depăşirea obiectivului stabilit pentru jumătate din
operaţiunile globale de fabricare fără deşeuri (landfill-free)
până la sfârşitul anului 2010 prin reciclare, reutilizând sau transformând în
energie toate deşeurile rezultate în urma proceselor de producţie zilnice. Până
în prezent, 81 de fabrici au atins acest obiectiv.
-Reciclarea a (Recycling)
92% din deşeurile generate de toate fabricile companiei la nivel global.
-Reutilizarea barierelor oil-soaked booms folosite
pentru a contracara scurgerile de petrol de la platforma Deepwater Horizon în
anul 2010, pentru fabricarea deflectoarelor de aer pentru modelul Chevrolet
Volt.
-Instruirea unui număr de 8.700 de studenţi (Mentoring 8.700
students) în Statele Unite ale Americii în domeniul calităţii apei
şi al impactului activităţilor zilnice asupra rezervelor locale de apă.
-Obţinerea titlului de lider în domeniul patentelor
pentru tehnologii ecologice (clean-tech
patent leader) pentru anul 2010 acordat de Clean Energy Patent
Growth Index pentru autovehiculele cu celule de carburant, electrice hibride,
care funcţionează cu energie solară (fuel cells, hybrid electric, solar energy)
şi pentru îmbunătăţirile în domeniul tehnologiilor avansate (advanced
technology).
-Extinderea iniţiativei sale „Lanţul de aprovizionare cu
produse ecologice” (Greening Supply
Chain Initiative) pentru furnizorii suplimentari şi societăţile
mixte din China.
-Progresele înregistrate în domeniul conservării
rezervelor de apă (water
conservation), al utilizării energiei regenerabile (renewable energy) , precum
şi al protecţiei habitatelor sălbatice (wildlife habitat
preservation) la nivel global.
„Această companie a înregistrat multe realizări într-un
timp scurt, dar suntem conştienţi că ne aflăm doar la început”, a declarat
Akerson. „Trebuie să realizăm şi mai multe şi vom reuşi acest lucru. Aceasta
este provocarea pentru noua companie GM: asigurarea unei creşteri profitabile,
care ne va permite să îmbunătăţim produsele noastre, modul în care le fabricăm,
precum şi viaţa comunităţilor din zonele în care avem amplasate fabricile.”
De asemenea, GM anunţă în cadrul acestui raport
angajamentul său pentru respectarea unui nou set de obiective pentru
gestionarea activităţii în domeniul protecţiei mediului (environmental
stewardship goals) în decursul următoarei decade:
1. Reducerea consumului energetic al fabricilor cu 20%.
2. Utilizarea unei cantităţi de energie regenerabilă de
125 MW până în anul 2020.
3. Reducerea emisiilor cu conţinut de carbon ale
fabricilor cu 20%.
4. Reducerea emisiilor volatile de componente organice în
cadrul operaţiilor de vopsire cu 10% per kg, per autovehicul.
5. Protejarea calităţii apei şi reducerea consumului de
apă cu 15%.
6. Reducerea deşeurilor produse de fabrici cu 10%.
7. Promovarea fabricilor care funcţionează fără deşeuri
şi în acelaşi timp crearea unui număr de 100 de centre de producţie şi 25 de
centre de alt profil, fără deşeuri.
8. Promovarea şi antrenarea comunităţii în probleme
legate de energie şi de protecţia mediului înconjurător, prin realizarea unei
activităţi anuale în acest sens în fiecare fabrică.
9. Obţinerea certificării Wildlife Habitat (sau a unui
echivalent) pentru fiecare fabrică GM acolo unde este posibil, până în anul
2020.
De asemenea, raportul include un dialog (conversation)
cu Mike Robinson vicepreşedinte GM pentru sustenabilitate şi reglementări
globale, referitor la provocările industriei auto, schimbările climatice,
disponibilitatea tehnologiilor avansate şi la reglementările din domeniul
protecţiei mediului.
General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) și partenerii
săi produc autovehicule în 30 de țări, compania deținând o poziție de lider
pe cele mai mari și mai active piețe auto din lume. Mărcile GM includ Chevrolet și Cadillac,
precum și Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel,
Vauxhall și Wuling. Puteți găsi mai multe informații despre
companie și filialele sale, inclusiv OnStar, lider la nivel mondial
în domeniul siguranței auto și al serviciilor de securitate și informații la http://www.gm.com.
Sursa: GM Romania
0 comentarii