În 2011, Dacia a vândut 343 233 de vehicule, foarte
aproape de nivelul record înregistrat în anul 2010. Duster a devenit noul vârf
de lance al gamei Dacia, ajungând să reprezinte 47% din vânzările totale ale
mărcii. Dacia în România
Pe o piaţă în scădere cu 8,3 %, Dacia a vândut 30 867 de
vehicule, atingând o cotă de piaţă de 28,9 %. Aproape jumătate din totalul
vânzărilor (15 019 unităţi) au fost realizate prin intermediul programului de
reînnoire a parcului auto naţional.
Vânzările de flote au avut o contribuţie importantă la
rezultatul Dacia – aproape 40% din totalul înmatriculărilor, în special ca
urmare a livrărilor către marile conturi (societăţi româneşti şi
internaţionale) care au atins un nou nivel record – peste 4 200 de unităţi.
Datorită unui raport prestaţii/spaţiu interior/preţ fără
echivalent în lumea vehiculelor 4x4, Dacia Duster s-a impus rapid pe piaţa
românească. Cu 7 252 de înmatriculări, Duster este al doilea model cel mai
vândut din România, după Logan, şi lider de necontestat al segmentului 4X4.
Versiunea vârf de gamă, Laureate, a fost preferată de 95% din clienţi. Duster
se bucură de un succes remarcabil la export, unde au fost vândute până acum
aproape 230 000 de unităţi.
Dincolo de competiţia comercială, Dacia Duster a dovedit
că poate aborda fără complexe şi provocările din lumea sportului auto,
indiferent cât de dificile ar fi. Avându-l la volan pe cunoscutul pilot francez
Jean-Philippe Dayraut, vehiculul Duster No Limit, echipat cu un motor de 850
CP, de provenienţă Nissan, a obţinut locul al treilea în cadrul ultimei ediţii
a celebrei competiţii Pikes Peak International Hill Climb din Statele Unite.
Performanţa pe pieţele externe
Vânzările Dacia în afara României au înregistrat în 2011
un nou record, cu peste 312 000 de unităţi comercializate. Marca şi-a
consolidat succesul pe piaţa europeană unde au fost înmatriculate 240 470 de
vehicule.
Franţa rămâne prima piaţă de export pentru Dacia, cu
peste 94 000 de unităţi, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 3,5 %. Dacia
ocupă locul al 5-lea pe piaţa vânzărilor către persoane fizice. Potrivit
aceluiaşi criteriu, Duster figurează pe locul al şaselea în clasamentul
modelelor preferate de clienţii francezi, cu 53 148 de înmatriculări.
Germania ocupă a doua poziţie în topul exporturilor
Dacia, cu 43 452 de unităţi vândute, în creştere cu 7,8% faţă de anul
2010. O creştere importantă a vânzărilor Dacia (+15 %) a fost înregistrată
şi în Italia, unde în 2011 au fost comercializate 26 838 de unităţi. Alte
pieţe externe importante pentru Dacia anul trecut au fost Maroc (22 356
unităţi), Turcia (21 339 unităţi) şi Algeria (19 242 unităţi).
Vânzări Dacia pe modele în România în 2011
Model Unităţi
Sandero (inclusiv versiunea Stepway) 2 519
Logan berlină 15 830
Logan MCV 2 741
Duster 7 252
Logan VAN 1 634
Logan Pick Up 896
Total 30 867
Top 10 destinaţii export în 2011
Ţară Unităţi
1 Franţa 94 278
2 Germania 43 452
3 Italia 26 838
4 Turcia 21 339
5 Algeria 19 242
6 Spania 15 641
7 Belgia 14 700
8 Polonia 7 382
9 Elveţia 6 051
10 Austria 5 697
Sursa: Dacia Romania
0 comentarii