Editia a 80-a a Raliului Monte Carlo s-a terminat cu
victoria echipajului Sébastien Loeb/ Daniel Elena, aceasta fiind a sasea
victorie in Principat. Echipajul Citroën Total a reusit sa se impuna si in
Power Stage, ceea ce inseamna inca un bonus de trei puncte. La prima cursa cu
un DS3 WRC, Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au terminat pe locul 4 si au
adunat doua puncte suplimentare pentru performanta din Power Stage. In urma
acestui rezultat, echipa Citroën Total s-a instalat pe prima pozitie in
clasamentul constructorilor.
Desfasurata pe specialele din zona Ardèche, prima zi a
Raliului Monte Carlo a fost una clasica. Sébastien Loeb si Daniel Elena au avut
o zi excelenta si au castigat trei dintre cele patru probe speciale programate.
In aceste conditii, Loeb, de opt ori campion mondial, a terminat prima zi in
fruntea clasamentului general. Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au avut o zi
dificila, la debutul lor in competitii cu modelul DS3 WRC si au terminat prima
zi pe locul 6 in clasamentul general.
Ziua a doua a decurs la fel. Cu cinci victorii in cele
sase probe speciale programate, Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au marit
avansul la peste un minut si jumatate fata de rivalii lor. Si echipajul Mikko
Hirvonen/Jarmo Lehtinen a avut o zi mai buna, finlandezii urcand de pe locul 6
pana pe pozitia a patra in ierarhia raliului.
In ziua a treia a Raliului Monte Carlo, pilotii s-au
deplasat din Valence spre Monaco. In regiunea Vercors, echipajele Citroën Total
au reusit sa obtina performante impresionante dupa o alegere inspirata a
pneurilor. Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au marit avansul, in fruntea
clasamentului general, la peste doua minute, iar Mikko Hirvonen si Jarmo s-au
apropiat de locul 3 in clasamentul general, dupa ce au reusit sa castige pentru
prima data o proba speciala cu modelul DS3 WRC.
Ziua a patra, desfasurata pe specialele din jurul
orasului Monaco, nu a adus nicio schimbare in clasamentul general. Sébastien
Loeb si Daniel Elena si-au asigurat un avans confortabil inaintea ultimei
speciale a raliului, lunga de doar 5,16 km, iar Mikko Hirvonen si Jarmo
Lehtinen sunt foarte aproape sa obtina primele puncte pentru echipa Citroën
Racing.
Dupa patru zile lungi, ultima zi din Raliul Monte Carlo a
fost, fara indoiala, cea mai scurta din istoria Campionatului Mondial de
Raliuri: speciala Ste Agnès – Col de la Madone, lunga de 5,15 kilometri, a fost
parcursa in sub 3 minute si 30 secunde de pilotii de top cu modele WRC. La
final, Sébastien Loeb si Daniel Elena au fost cei mai rapizi pe aceasta proba,
ceea ce inseamna trei puncte suplimentare un lupta pentru titlul mondial.
„Am decis sa fortez pentru ca aceste puncte pot face
diferenta in lupta pentru titlu. Sunt foarte fericit ca am castigat acest raliu
care inseamna mult pentru mine. Au fost foarte multi suporteri pe marginea
probelor si am vrut sa castig pentru ei. Diferenta fata de locul secund este
mare, dar nu pot sa spun ca a fost o victorie usoara. Ne-am confruntat cu tot
felul de situatii dificile si am obtinut acest avans datorita unei strategii
mai bune in ceea ce priveste alegerea pneurilor. Pentru acest lucru as vrea sa
le multumesc celor din echipa tehnica Citroën Racing si celor de la Michelin.
Pentru prima oara, dupa foarte mult timp, am putut alege, in WRC, intre cinci
tipuri diferite de pneuri si am reusit sa facem intotdeauna cele mai bune
alegeri. Modelul DS3 WRC a mers impecabil. M-am simtit confortabil inca de la
inceput si mi-am intrat repede in ritm. Este modul perfect pentru startul in
noul sezon competitional”, a spus Sébastien Loeb.
Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen au terminat pe locul
secund in Power Stage si pe locul patru in clasamentul general in prima cursa
pentru echipa Citroën Total. „Nu a fost usor cel mai usor raliu pentru noi cu o
masina noua, dar sunt multumit cu acest rezultat. Cele doua zile in care
probele au fost acoperite cu zapada au fost cele mai dificile. Pe asfalt m-am
simtit mai bine si am reusit sa obtin timpi foarte buni pe probe. Am mers mai
prudent si am incercat sa nu facem greseli. Obiectivul nostru a fost sa adunam
puncte si exact asa am facut. De abia astept acum sa concuram in Suedia”, a
spus Mikko Hirvonen.
Yves Matton, aflat la prima cursa de cand a fost numit
directorul Citroën Racing, a fost foarte multumit de performanta intregii
echipe: „Este important sa incepem sezonul intr-o nota pozitiva si ce poate fi
mai bine decat sa castigam legendarul Raliu Monte Carlo. Unul dintre factorii
cheie in obtinerea victoriei a fost alegerea pneurilor, iar inginerii nostri au
simulat toate variantele posibile. Asa am putut face cele mai bune alegeri.
Sébastien a fost impresionant prin modul in care a gestionat aceasta cursa. A
avut rabdare si nu a atacat decat atunci cand conditiile i-au permis. Mikko a
facut exact ceea ce i-am cerut si a terminat raliul pe o pozitie buna. A
abordat totul pas cu pas, dar faptul ca a castigat deja primele probe speciale
arata ca s-a obisnuit cu masina. Totul a fost perfect la Monte Carlo.”
„Este un rezultat fantastic. Am fost impresionat, inca o
data, de intreaga echipa. Este foarte placut sa vezi ca toata lumea isi face
treaba intr-un mod foarte relaxat. Sunt multumit ca Mikko si Jarmo s-au
integrat foarte bine in echipa. Echipa Citroën Racing a pornit cu dreptul
in lupta pentru castigarea celor doua tilturi mondiale”, a spus si Frédéric
Banzet, CEO al marcii Citroën.
Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën in
Campionatul Mondial de Raliuri este Raliul Suediei programat in perioada 9 – 12
februarie 2012.
CLASAMENT GENERAL RALIUL MONTE CARLO 2012
1 Loeb / Elena Citroën - Citroën DS3 WRC 4:32:39.9
2 Sordo / del Barrio - Mini Cooper JCW WRC +2:45.5
3 Solberg / Patterson - Ford Fiesta RS WRC +3:14.2
4 Hirvonen / Lehtinen - Citroën DS3 WRC +4:06.8
5 Novikov / Giraudaet - Ford Fiesta RS WRC +6:03.4
6 Delecour / Savignoni - Ford Fiesta RS WRC +7:47.9
7 Campana / de Castelli - Mini Cooper JCW WRC +8:31.4
8 Tanak / Sikk - Ford Fiesta RS WRC +10:34.6
9 Prokop / Hruza - Ford Fiesta RS WRC +16:10.7
10 Araujo / Ramalho - Mini Cooper JCW WRC +16:16.6
Sursa: Citroen Romania
0 comentarii