După primele șapte, din cele 14, etape programate în Dakar
2012, piloții Vectra Racing ocupă în clasamentul general locurile 21
– Mani Gyenes și 49 – Marcel Butuza. Pilotul brașovean este
însă liderul clasei Maraton, cea mai dificilă din raliu dacă luăm în calcul
faptul că de-a lungul celor aproximativ 9.000 de km nu este permisă schimbarea
motorului. Cea de a patra ediție a raliului Dakar în America Latină a debutat pe 1
ianuarie în Mar del Plata și după cinci speciale în Argentina, pe 6 ianuarie au fost
traversați munții Anzi pentru a fi parcurse etapele din Chile și Peru.
În cadrul echipei Vectra, primele speciale au fost de
acomodare cu noile motociclete KTM 450 RR, însă nu au fost deloc ușoare din
pricina prafului care scădea considerabil vizibilitatea și a
temperaturilor de 40 grade Celsius. Anzii au fost traversați pe 6
ianuarie, când din pricina ninsorilor punctul vamal din Paso de San Francisco
(4.700m altitudine) a fost deschis doar pentru caravana Dakar-ului.
Organizatorii au decis ca speciala de pe 6 ianuarie să fie anulată pentru că
zăpada a încetinit considerabil traversarea munților și concurenții nu mai aveau cum să ajungă la timp în
punctul de start al probei speciale – acesta se situa pe teritoriul statului
Chile. Aflați pe motociclete riderii au trecut într-o zi de la 15
grade Celsius în Fiambala (Argentina) la sub 0 grade Celsius în Pasul San
Francisco pentru a ajunge în Copiapo (Chile) la peste 30 de grade Celsius. Pe 7
ianuarie s-a concurat în prima din cele șase probe speciale din Atacama, cel mai arid
deșert din
lume. Pentru riderii Vectra Racing aceasta a fost o zi bună chiar dacă praful a
fost iarăși un factor decisiv în strategia adoptată pentru cei 419
km. Startul la categoria moto se dă în funcție de timpii obținuți în speciala precedentă fiind intercalate și quduri. Pe
porțiunile în
guste cu mult praf este extrem de riscant să depășești quaduri și în speciala Copiapo – Copiapo atât Mani cât
și Marcel au
trebuit să stea zeci de kilometri în spatele câtorva quaduri.
Pe 8 ianuarie este programată ziua de odihnă la Copiapo,
capitala regiuni Atacama din Chile. O zi în care piloții se pot
relaxa și face strategiile pentru a doua parte a raliului, iar
mecanicii schimbă diverse componente de pe motociclete pentru a le pregăti
pentru cei 3.795 km care mai sunt de parcurși până la finișul din Lima.
Marcel Butuza: ”Este totul în regulă până acum și mă bucur
că am ajuns cu bine la Copiapo. Greul însă acum urmează pentru că mai avem de
parcurs peste 2000 de km în Atacama, iar probele din Peru reprezintă o noutate
absolută”.
Mani Gyenes: ”Ziua de ieri a fost ușoară, însă
peste 140 de km, la început, am fost forțat să stau în spatele unor quaduri. Până să
îmi pot face cursa a trebuit să depășesc trei quaduri. Este foarte dificil din
pricina prafului pe care îl ridică și care îți obstrucționează vizibilitatea. M-am rătăcit în a
cinea probă specială cea de la Fiambala și cele 5 minute de abatere de la traseu m-au
costat poziții în clasamentul specialei și am fost
forțat să plec
în bucla de la Copiapo în spatele quadurilor. Acum ne relaxăm puțin în ziua
de odihnă și ne pregătim pentru abordarea celorlalte șapte probe
speciale rămase până la finiș. Cred că cel mai greu ne va fi în Peru pentru că nu am
mai concurat până acum în acea zonă”.
Cel mai frumos moment de până acum pentru Vectra Racing
la Dakar 2012 l-a reprezentat vizita unui grup de fani români. Aceștia au venit
în bivouacul din Copiapo, după ce i-au așteptat la finișul celei de a șaptea probe speciale.
Etapa 8-a Copiapo – Antofagasta,
Proba specială din etapa a opta măsoară 477 km și este cea
mai lungă din această ediție a raliului. Suprafața de rulare de mâine este una cu foarte multă
piatră, asta nu înseamnă însă că se va scăpa de problemele provocate de praf.
Clasament general Dakar 2012 după 7 din cele
14 PS.
1. Cyril Despres 18h12min38
2. Marc Coma + 7min48
3. Helder Rodrigues + 49min39
..............................................................
21. Mani Gyenes +2h45min12
..............................................................
49. Marcel Butuza +6h24min39
.............................................................
Notă: Mani Gyenes în această ediție a
Dakar-ului este înscris automat de către Amaury Sport Organisation
(organizatorul raliului) la categoria Elită. La această categorie sunt 40 de
piloți selecționați din rândul celor care s-au clasat în primii 20 la
ultimile ediții ale raliului. În 2011 Mani a câștigat clasa
Maraton și s-a situat pe 18 la general.
Sursa: Media Relations Vectra Racing Team
0 comentarii