MINI îşi continuă startul excelent în motorsport în 2012,
după victoria în Raliul Dakar obţinută de echipa privată X-raid Team. La
finalul celor cinci zile de concurs din Raliul Monte Carlo, echipajele MINI WRC
Team, Dani Sordo (Spania) - Carlos del Barrio (Spania) şi Pierre Campana
(Franţa) - Sabrina de Castelli (Franţa), au urcat pe rampa de sosire din zona
portului monegasc pe locurile al doilea, respectiv al şaptelea. Acesta a fost
doar al şaptelea raliu în care echipa a concurat în Campionatul Mondial de
raliuri de la debutul din 2011, echipajul spaniol urcând pentru a treia oară pe
podium.
Soarele a strălucit şi traseul a fost uscat pentru proba
specială Power Stage de închidere a raliului - în lungime de 5,16 kilometri,
între Ste Agnès şi Col de la Madone -, dar acest lucru nu a însemnat că a fost
un tronson uşor. Drumurile au fost virajate şi înguste şi toate echipajele
ştiau că va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, în timp ce Campana a
fost al zecelea, în ciuda faptului că modelul MINI John Cooper Works WRC a avut
probleme la servodirecţie. Proba specială a fost cea de-a 18-a a raliului, care
a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat şi o distanţă totală de 1.780,47
kilometri. Primii trei clasaţi s-au oprit în Place du Palais Princier, la
intrarea în Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a
trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfinţit
încheierea competiţiei.
Podiumul obţinut de echipajul Dani Sordo - Carlos del
Barrio este cu atât mai valoros, cu cât MINI a sărbătorit 45 de ani de la
ultimul succes repurtat în Raliul Monte Carlo. În 1967, finlandezul Rauno
Aaltonen şi navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat în competiţia
monegască, cei doi aflându-se în cockpitul legendarului Mini Cooper S, model
care mai câştigase în 1964 şi 1965.
Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:
"Sunt extrem de fericit că marca MINI s-a reîntors
în acest raliu legendar şi a înregistrat un rezultat impresionant nu doar prin
clasarea lui Dani pe podium, ci şi prin Pierre care a făcut o treabă foarte
bună pentru un pilot lipsit oarecum de experienţă. La fel de reconfortat a fost
pentru noi să vedem şi rezultatele pe care le-au obţinut şi alţi membri ai
familiei MINI Motorsport, privaţii reuşind câteva rezultate impresionante.
Fanii au fost la fel de entuziaşti ca întotdeauna şi au creat o atmosferă unică
de-a lungul întregului raliu. Ne-au primit cu căldură acolo unde MINI s-a
simţit mereu ca acasă şi suntem mândri că le-am putut oferi acest rezultat
bun."
Dave Wilcock, directorul echipei:
"Acesta a fost primul meu raliu în calitate de
director al echipei, aşa că obţinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI
WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu toţii suntem foarte
mulţumiţi. Toţi cei din echipă au ţinut pumnii pentru echipaje astfel încât
acestea să treacă de Power Stage fără a avea probleme. Dani a fost al patrulea
pe această specială, ceea ce a fost bine, deşi am sperat că vom putea obţine
ceva bonificaţii în clasamentul piloţilor - dar nu tot ceea ce îţi doreşti se
şi întâmplă. Suntem foarte fericiţi pentru rezultatul obţinut atât de Dani, cât
şi de Pierre, ambii făcând o treabă excelentă pentru echipă. Cu toţii am muncit
din greu pentru acest rezultat şi am meritat această recompensă."
Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):
"Nu am avut niciun fel de problemele în Power Stage.
Ieri (n.a. sâmbătă) a fost un pic cam «somnoros» pe probele speciale, aşa că am
pierdut ceva din avansul pe care îl aveam faţă de Petter, dar sunt mulţumit de
rezultat. Este unul deosebit atât pentru mine, cât şi pentru echipă. Cred că
decizia crucială a fost în privinţa alegerii pneurilor pe care le-am utilizat
în ziua a treia, când am întâlnit zăpadă pe traseul specialei 12. Petter
(Solberg) a pierdut timp în comparaţie cu mine pe acel tronson şi acest lucru a
fost foarte important, pentru că trebuie să fim corecţi şi să recunoaştem că nu
am fost mai prudenţi, iar el era rapid. Fără acea probă specială, situaţia ar
fi fost mult mai strânsă. Să termin pe locul al doilea pentru a doua oară,
pentru noua noastră echipă, este foarte, foarte bine."
Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC
#52):
"Mi-a plăcut foarte mult acest raliu. Este un
rezultat foarte bun pentru mine şi am reuşit ca evoluţia mea să crească de la o
zi la alta. Maşina este excelentă şi sunt foarte fericit de performanţă, care
este cel mai bun rezultat la meu în Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage
a avut un traseu îngust şi virajat, iar faptul că am avut acele probleme cu
servodirecţia maşinii a fost un ghinion. După cum vă puteţi da seama, acest
lucru a făcut un pic dificilă virarea maşinii."
Sezonul WRC 2012
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce
multe noutăţi. Reintroducea Raliului Monte Carlo în calendarul WRC a fost una
dintre cele mai importante premiere, alături de acestea:
Ordinea de start pe asfalt: În conformitate cu clasamentul campionatului pentru
prima secţiune, apoi în funcţie de clasamentul zilei anterioare, piloţii
prioritari P1 şi P2 fiind grupaţi împreună.
Ordinea de start pe macadam şi în Suedia: pilotul cu cel mai bun timp în "Qualifying
Stage" din sesiunea shakedown este primul care îşi alege poziţia de start
din prima secţiune şi aşa mai departe. În zilele următoare, piloţii prioritari
P1 şi P2 vor lua startul în ordine inversă a clasamentului zilei anterioare.
Procedura "Qualifying Stage" (QS): Între orele 8.00 şi 10.00, fiecare pilot
poate efectua două treceri necronometrate pentru recunoaşterea traseului. De la
ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singură trecere cronometrată pe traseu,
în ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleaşi reguli de asistenţă
tehnică precum restul raliului (opt mecanici, marcaţi cu banderolă pe braţ,
pentru cele două maşini). La finalul QS, maşini sunt duse în parcul închis (Parc
Fermé).
Rally 2: este
noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a
include sau nu această regulă, care permite revenirea în concurs a unui sportiv
care a abandonat. Rally 2 nu a funcţionat la Monte Carlo.
Motoare: De-a
lungul sezonului, o maşină poate folosi numai trei motoare.
Conexiuni: Fiecare
constructor trebuie să aleagă trei combinaţii de trei raliuri şi una de două
raliuri în care transmisia, subcadrul, braţele direcţiei şi turbocompresorul
sunt limitate.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii