Scaunele OPC organice dintr-un nou material au o structură cu 45% mai uşoară.
Experienţă de conducere mai sportivă şi mai dinamică ca niciodată.
Primul scaun din segmentul coupé-urilor sportive compacte certificat de către experţii AGR în sănătatea spatelui.

Rüsselsheim. Noul Astra OPC, cel mai puternic model Astra din toate timpurile, va fi echipat cu noi scaune tip scoică ultraperformante, încorporând tehnologie de ultimă generaţie. Acestea sunt pregătite pentru lansarea coupé-ului sportiv compact la Salonul Auto Internaţional de la Geneva, pe data de 6 martie. Ambele scaune din faţă asigură o experienţă de conducere sportivă şi dinamică prin introducerea unui material revoluţionar cu greutate redusă, poziţiei de şedere mai joase şi unui nivel crescut de susţinere laterală.   
Inginerii Opel Performance Center (OPC) au utilizat pentru structura scaunului performant o foaie organică, turnată prin injecţie în forma scoicii, ceea ce a avut ca efect o reducere a greutăţii cu 45% faţă de o structură obişnuită. Foaia este umplută cu un material compozit din poliamidă şi fibră de sticlă. Noul material este în acelaşi timp uşor şi rezistent, iar datorită rezistenţei sale, poate avea o grosime între unul şi doi milimetri.

„Opel este primul producător auto care foloseşte acest material pentru a produce structura unui scaun auto”, declară Armin Rossmann, coordonatorul echipei de proiectare scaune din cadrul OPC. „Cel mai puternic Astra creat până în prezent trebuie să beneficieze de cea mai avansată tehnologie în toate domeniile, inclusiv pentru scaune”.

Şoferul şi pasagerul din faţă se pot bucura acum de o experienţă de conducere şi mai sportivă datorită poziţiei de şedere care este mai joasă cu 17 mm decât cea a coupé-ului GTC Astra şi chiar cu 40 mm decât cea a modelul Astra.  

O poziţie de şedere mai joasă sporeşte percepţia autovehiculului şi interacţiunea dintre şofer şi drum.

Noile scaune permit efectuarea a până la 18 reglaje diferite:
-Deplasarea întregului scaun înainte şi înapoi (2)
-Deplasarea întregului scaun în sus şi în jos (2)
-Deplasarea spătarului înainte şi înapoi (2)
-Reglarea unghiului pernei de şezut (2)
-Extensia pernei de şezut pe lungime (2)
-Reglarea suportului lombar în patru direcţii (4)
-Suport lateral reglabil integrat în spătar (2)
-Suport lateral reglabil integrat în perna de şezut (2)

Scaunele performante dispun de cea mai mare gamă de setări disponibilă în segmentul coupé-urilor sportive compacte, oferind atât şoferului cât şi copilotului un nivel ridicat de flexibilitate. În plus, părţile laterale ale scaunelor performante sunt prevăzute cu perne reglabile pneumatic. Acestea se potrivesc la orice formă a corpului şi oferă susţinere laterală prin simpla apăsare a unui buton. Scaunele pot fi comandate în trei combinaţii diferite de piele, material textil şi culori şi vor fi lansate odată cu noua generaţie a modelului Astra OPC.

Opel este primul producător auto care oferă scaune certificate de către experţii în sănătatea spatelui din cadrul organizaţiei independente AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V”), începând cu modelul Signum din anul 2003. AGR certifică numai scaunele care îndeplinesc standardele sale înalte în materie de ergonomie. Pentru a primi certificarea AGR, scaunul trebuie să îndeplinească o serie de zece criterii. Aceste criterii includ suport pentru lordoză reglabil în patru direcţii, iar forma spătarului trebuie să se adapteze perfect la curbura naturală a coloanei vertebrale. Noul Astra OPC continuă această tradiţie şi oferă singurele scaune certificate AGR din segmentul coupé-urilor sportive compacte.

Cel mai puternic Astra creat până în prezent
Fiind cel mai puternic model Astra din toate timpurile, motorul de 2 litri cu sistem de injecţie directă din dotarea versiunii OPC dezvoltă o putere maximă de 206 kW/280 cp şi generează un cuplu maxim de 400 Nm. Poate atinge viteza maximă de 250 km/h, fiind astfel cel mai rapid Astra din istoria modelului. Autovehiculul dispune de un şasiu exclusivist de înaltă performanţă cu diferenţial autoblocabil şi sistem de frânare Brembo.

Pentru a îndeplini criteriile stricte Opel în materie de performanţă şi siguranţă, toate tehnologiile dezvoltate de OPC (Opel Performance Center) sunt supuse unui program de testare ce totalizează 10.000 km parcurşi cu viteză ridicată pe bucla de nord a circuitului Nürburgring, aşa numita „Nordschleife”. 10.000 de km parcurşi cu viteză ridicată pe Nordschleife solicită autovehicul de 18 ori mai mult, reprezentând echivalentul a 180.000 de km parcurşi în condiţii normale de utilizare.

Sursa: Opel Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii