Scaunele OPC organice dintr-un nou material
au o structură cu 45% mai uşoară.
Experienţă de conducere mai sportivă şi mai
dinamică ca niciodată.
Primul scaun din segmentul coupé-urilor
sportive compacte certificat de către experţii AGR în sănătatea spatelui.
Rüsselsheim. Noul Astra OPC, cel mai puternic model Astra
din toate timpurile, va fi echipat cu noi scaune tip scoică ultraperformante,
încorporând tehnologie de ultimă generaţie. Acestea sunt pregătite pentru
lansarea coupé-ului sportiv compact la Salonul Auto Internaţional de la Geneva,
pe data de 6 martie. Ambele scaune din faţă asigură o experienţă de conducere
sportivă şi dinamică prin introducerea unui material revoluţionar cu greutate
redusă, poziţiei de şedere mai joase şi unui nivel crescut de susţinere
laterală.
Inginerii Opel Performance Center (OPC) au utilizat
pentru structura scaunului performant o foaie organică, turnată prin injecţie
în forma scoicii, ceea ce a avut ca efect o reducere a greutăţii cu 45% faţă de
o structură obişnuită. Foaia este umplută cu un material compozit din poliamidă
şi fibră de sticlă. Noul material este în acelaşi timp uşor şi rezistent, iar
datorită rezistenţei sale, poate avea o grosime între unul şi doi milimetri.
„Opel este primul producător auto care foloseşte acest
material pentru a produce structura unui scaun auto”, declară Armin Rossmann,
coordonatorul echipei de proiectare scaune din cadrul OPC. „Cel mai puternic
Astra creat până în prezent trebuie să beneficieze de cea mai avansată
tehnologie în toate domeniile, inclusiv pentru scaune”.
Şoferul şi pasagerul din faţă se pot bucura acum de o
experienţă de conducere şi mai sportivă datorită poziţiei de şedere care este
mai joasă cu 17 mm decât cea a coupé-ului GTC Astra şi chiar cu 40 mm decât cea
a modelul Astra.
O poziţie de şedere mai joasă sporeşte percepţia
autovehiculului şi interacţiunea dintre şofer şi drum.
Noile scaune permit efectuarea a până la 18
reglaje diferite:
-Deplasarea întregului scaun înainte şi înapoi (2)
-Deplasarea întregului scaun în sus şi în jos (2)
-Deplasarea spătarului înainte şi înapoi (2)
-Reglarea unghiului pernei de şezut (2)
-Extensia pernei de şezut pe lungime (2)
-Reglarea suportului lombar în patru direcţii (4)
-Suport lateral reglabil integrat în spătar (2)
-Suport lateral reglabil integrat în perna de şezut (2)
Scaunele performante dispun de cea mai mare gamă de
setări disponibilă în segmentul coupé-urilor sportive compacte, oferind atât
şoferului cât şi copilotului un nivel ridicat de flexibilitate. În plus,
părţile laterale ale scaunelor performante sunt prevăzute cu perne reglabile
pneumatic. Acestea se potrivesc la orice formă a corpului şi oferă susţinere
laterală prin simpla apăsare a unui buton. Scaunele pot fi comandate în trei
combinaţii diferite de piele, material textil şi culori şi vor fi lansate odată
cu noua generaţie a modelului Astra OPC.
Opel este primul producător auto care oferă scaune
certificate de către experţii în sănătatea spatelui din cadrul organizaţiei
independente AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V”), începând cu modelul Signum din
anul 2003. AGR certifică numai scaunele care îndeplinesc standardele sale
înalte în materie de ergonomie. Pentru a primi certificarea AGR, scaunul
trebuie să îndeplinească o serie de zece criterii. Aceste criterii includ
suport pentru lordoză reglabil în patru direcţii, iar forma spătarului trebuie
să se adapteze perfect la curbura naturală a coloanei vertebrale. Noul Astra
OPC continuă această tradiţie şi oferă singurele scaune certificate AGR din
segmentul coupé-urilor sportive compacte.
Cel mai puternic Astra creat până în prezent
Fiind cel mai puternic model Astra din toate timpurile,
motorul de 2 litri cu sistem de injecţie directă din dotarea versiunii OPC
dezvoltă o putere maximă de 206 kW/280 cp şi generează un cuplu maxim de 400
Nm. Poate atinge viteza maximă de 250 km/h, fiind astfel cel mai rapid Astra
din istoria modelului. Autovehiculul dispune de un şasiu exclusivist de înaltă
performanţă cu diferenţial autoblocabil şi sistem de frânare Brembo.
Pentru a îndeplini criteriile stricte Opel în materie de
performanţă şi siguranţă, toate tehnologiile dezvoltate de OPC (Opel Performance Center)
sunt supuse unui program de testare ce totalizează 10.000 km parcurşi cu viteză
ridicată pe bucla de nord a circuitului Nürburgring, aşa numita „Nordschleife”.
10.000 de km parcurşi cu viteză ridicată pe Nordschleife solicită autovehicul
de 18 ori mai mult, reprezentând echivalentul a 180.000 de km parcurşi în
condiţii normale de utilizare.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii