În 2011, vânzările la nivel mondial au
crescut cu 15,3% la 879.200 autovehicule.
Livrările cresc în toate regiunile şi pentru
toate gamele de modele.
Cotă de piaţă crescută în toate regiunile de
vânzare – Cota de piaţă la nivel mondial: 1,4%.
Capacitatea de producţie se extinde pentru a
face faţă creşterilor ulterioare.
Mladá Boleslav, ianuarie 2012 – ŠKODA continuă traseul de succes, înregistrând un nou
record de vânzări în anul financiar 2011. Vânzările mărcii au crescut cu 15,3%,
la un nou record al tuturor timpurilor, de 879.200 de autovehicule. Livrările
către clienţi au crescut în 2011 cu circa 116.000 de unităţi, ceea ce se
traduce printr-o creştere la peste 1,4% din cota de piaţă mondială (2010:
aproape de 1,3%).
Între ianuarie şi decembrie 2011, ŠKODA a comercializat,
la nivel mondial, 879.200 de autovehicule (2010: 762.200). În timp ce piaţa
mondială a crescut cu 5,1% (aproape 62 de milioane de autovehicule), ŠKODA a
depăşit ritmul industriei de profil, avansând cu 15,3%. Marca a făcut progrese
semnificative în China, India şi Rusia. În multe alte pieţe individuale, din
Europa, ca şi din restul lumii, ŠKODA a atins un nou record anual.
De asemenea, ŠKODA a reuşit să-şi crească livrările pe
toate pieţele din lume. De exemplu, în Europa Centrală şi de Est, livrările au
crescut la 231.600 de unităţi (2010: 194.800, +18,9%), iar în regiunea
Asia/Pacific la 256.100 de autovehicule (2010: 203.300 +26%) în anul financiar
2011. “În 2011, ŠKODA a vândut mai multe autovehicule ca niciodată,” declară
Jürgen Stackmann, membru în consiliul de administraţie ŠKODA, responsabil pentru
vânzări şi marketing, adăugând: “Am înregistrat creşteri în fiecare regiune şi
ne-am consolidat poziţia pe pieţe.”
“Acesta a fost anul în care am implementat, pentru prima
dată, strategia de creştere 2018 şi am făcut acest lucru într-un mod
impresionant,” declară Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, CEO ŠKODA. “În mod clar
am câştigat viteză şi am obţinut noi recorduri de vânzări. De asemenea, ne-am
îmbunătăţit foarte mult capacitatea de producţie, vânzările şi prezenţa pe pieţele
internaţionale şi am câştigat, încă o dată, teren, atât pe piaţa proprie cât şi
în pieţele aflate în curs de dezvoltare din Europa.”
879.200 de autovehicule livrate, la nivel mondial, în
anul financiar 2011, marchează un record al tuturor timpurilor şi se traduce
printr-o cotă de piaţă totală de 1,4%. Următorul ţel pentru ŠKODA este definit
în mod clar: până în 2018, vânzările la nivel mondial trebuie să crească la cel
puţin 1,5 milioane de unităţi, anual. “Compania a pus, în 2011, baze excelente,
pentru a reuşi acest lucru. În 2012 vom continua să extindem semnificativ gama
de modele ŠKODA şi să consolidăm activităţile noastre, atât în Europa cât şi pe
celelalte pieţe internaţionale,” declară Prof. Vahland.
Pieţe cu creştere dinamică
În anul financiar 2011, ŠKODA a obţinut un nou record şi
în Rusia: 74.100 de automobile vândute (2010: 45.600), ceea ce echivalează cu o
creştere de 62,5%.
În China, vânzările au continuat să arate că marca se
situează pe o pantă ascendentă, crescând, în anul financiar 2011, cu 21,9%, la
220.100 de unităţi.
Rapid, introdus în India în luna noiembrie, a avut un
start bun pe piaţă şi a fost ales imediat maşina de familie a anului, în
această ţară. Piaţa din India, un stâlp important pentru strategia de creştere
a mărcii, a demonstrat o dezvoltare foarte pozitivă pe tot parcursul anului financiar
2011, vânzările ŠKODA crescând cu 49,9%, la peste 30.000 de unităţi.
Extinderea capacităţilor – atât pe piaţa de
provenienţă cât şi în străinătate
ŠKODA se extinde şi investeşte în modele noi, în pieţe şi
capacităţi. Parte integrantă din acest proces, fabrica principală din Mladá
Boleslav va fi extinsă considerabil în 2012. La terminarea acestei extinderi,
pe lângă popularele Fabia şi Octavia, uzina va produce şi un al treilea model.
În paralel, capacităţile de producţie pentru Octavia, la această uzină, vor creşte
de la 800 la 1.200 de autovehicule pe zi. De la finele lui 2012, uzina Vrchlabí
a companiei ŠKODA, situată în Republica Cehă, va începe producţie transmisiilor
DSG cu dublu ambreiaj pentru mărcile din Grupul VW: Volkswagen, SEAT şi Audi.
La uzina din Rusia a Grupului VW, situată în Nizhny
Novgorod, VW Group Russia va fabrica modelul ŠKODA Yeti, împreună cu partenerul
rus GAZ. Iar în China, ambele joint venture VW Group vor investi, până în 2016,
circa 14 miliarde de euro, în noi uzine şi produse. În prezent, în China sunt
fabricate ŠKODA Fabia, Octavia şi Superb, iar Yeti va fi adăugat în 2013.
Aceste investiţii vor pava calea pentru creşterea companiei din anii următori.
“Suntem foarte încrezători în ceea ce priveşte
dezvoltarea pozitivă din viitor. De aceea investim şi mai mult în fabricile
noastre, atât pe piaţa de provenienţă cât şi în străinătate, dar investim
totodată şi în extinderea organizaţiilor noastre de vânzări în toate regiunile.
Şi, desigur, vrem să ne întrecem competitorii,” explică Stackmann, membru în
consiliul de administraţie ŠKODA, responsabil pentru vânzări şi marketing.
Ofensiva modelelor este în desfăşurare
Modelul subcompact Citigo si modelul compact din India,
Rapid, au fost lansate cu succes, la finalul anului 2011, fiind primele modele
din ofensiva modelelor ŠKODA. Pentru Škoda, Citigo reprezintă o deschidere
către segmentul subcompact, aflat într-o dezvoltare rapidă – în 2011, lansarea
a avut loc doar în Republica Cehă, mai multe ţări urmând din 2012. Rapid este şi
un element crucial în strategia de creştere a mărcii, însemnând prezenţa ŠKODA
pe cel mai mare segment de piaţă din India.
Livrările către clienţi în 2011 (Modele
ŠKODA, în comparaţie cu 2010):
Octavia (372.900 autovehicule/plus 16,9%)
Fabia (266.800 autovehicule /plus 16,5%)
Superb (116.700 autovehicule /plus 18,1%)
Yeti (70.300 autovehicule /plus 33,7%)
Roomster (36.000 autovehicule /plus 11,4%)
Rapid/India (1.700 autovehicule)
Citigo/Republica Cehă (peste 500 autovehicule)
Sursa: Skoda Romania
Se pare ca din ce in ce mai multi constructori auto anunta vanzari in crestere, contrar asteptarilor noastre :)
RăspundețiȘtergere