Toyota Motor Europe (TME) a fost confirmat ca lider in industrie cu cel mai
scazut nivel de emisii de CO2, conform raportului pe 2010 publicat recent de catre Comisia Europeana si Agentia Europeana pentru
Mediu. Nivelul mediu de emisii CO2 pentru vehiculele comercializate de TME a fost
de 112.2g/km (atat pentru vehiculele Toyota cat si pentru cele Lexus) , cu mult
sub media industriei, care este de 140
g/km si cu 16 g/km sub standardul de 128.35 g/km impus TME de catre Comisie.
Aceste rezultate recente fac parte din strategia Comisiei
de a reduce emisiile de CO2. Fiind
primul document doveditor in acest sens, rezultatele pe 2010 si 2011 vor fi
folosite ca indicatori necesari
industriei auto pentru a determina distanta fata de obiectivul impus pentru
2012. Conform legislatiei in vigoare,
raportul pe 2010 ia in calcul 65% din
vehiculele cu cel mai mic nivel de emisii din flota comercializata de fiecare
producator.
Obiectivul TME de
128,35g/km a fost stabilit pe baza inmatricularilor de masini noi Toyota si
Lexus inregistrate pe parcursul anului 2010 in statele membre ale Uniunii
Europene. Conform metodelor de calcul prevazute pentru 2015, care iau in
considerare 100% din flota
comercializata, nivelul mediu de emisii pentru TME a fost de 129 g/km, cu doar 0.7 g/km peste obiectivul
companiei si deja sub obiectivul fixat de Comisia Europeana pentru industria
auto, anume de 130g/km, pentru 100% din flota comercializata.
Rezultatele recente confirma pozitia de lider ocupata de
Toyota in ceea ce priveste protectia mediului, dar valideaza si strategia pe
termen lung a companiei, privind mobilitatea sustenabila, concretizata prin
productia si vanzarea in masa a vehiculelor cu tehnologie hibrid integrala.
Lansat pentru prima data in 1997 in Japonia (si in 2000 in Europa), Toyota
Prius a fost primul vehicul hibrid produs in masa, devenit rapid un simbol in
industrie. In acest an, modelului Prius i se vor alatura Prius + si Prius
Plug-in Hybrid.
Vanzarile cumulate de vehicule hibrid Toyota si Lexus au depasit
3,5 milioane de unitati la nivel global in 2011, cifra ce va creste odata cu
extinderea gamei de vehicule hibrid. In Europa, peste 10% din vehiculele Toyota si Lexus
comercializate au fost vehicule hibrid. Pentru prima data, Toyota va introduce
tehnologia hibrid si in segmentul B, prin lansarea in acest an a noului Yaris
hybrid. De asemenea, noul model Lexus GS 450h, prezentat in premiera la Salonul
Auto de la Frankfurt, va fi disponibil tot
incepand cu acest an.
Toyota considera ca tehnologia hibrid reprezinta una din
cele mai eficiente si practice modalitati de a reduce nivelul de emisii, cu
rezultate semnificative pe termen scurt si mediu. Compania realizeaza
imbunatatiri continue prin reducerea greutatii bateriei si cresterea eficientei tehnologiei Hybrid
Synergy Drive.
Toyota dezvolta de asemenea alte tehnologii, marturie
stand conceptele prezentate la Salonul Auto de la Tokyo – conceptul
ultra-compact si usor FT-EV III, destinat calatoriilor scurte in oras si
sedanul ce functioneaza cu tehologia
bazata pe celula de hydrogen, FCV-R.
Sursa: Decizia Comisiei Europene care confirma aceste
rezultate poate fi gasita aici: http://eurlex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:343:0097:0104:EN:PDF
Sursa: Toyota Romania
0 comentarii