Modelul de succes a fost lansat în 1972.
Primul autoturism Opel diesel cu 2,1 litri şi
60 cp.
Model exclusiv şi sport cu şase clindri
Commodore B.
Rüsselsheim.
Acum 40 de ani, Rekord era subiect de titlu pentru Opel. Cea mai recentă
generaţie a autovehiculului de clasă medie produs la Rüsselsheim a fost
prezentat presei în ianuarie 1972, fiind dotat cu tehnologie avansată, design
funcţional şi elegant şi fiind oferit în varietatea de modele deja obişnuită.
Pe lângă sedanul notchback sedan cu două sau patru uşi, clientul poate alege
dintre un coupe sportiv, un station wagon cu trei sau cinci portiere şi o
versiune van cu trei portiere.
Spectrul motoarelor disponibile includea 1,7 şi 1,9 litri
folosite deja la predecesorul său, cu 66, 83 sau 97 cp. În 1973, este adăugat
un motor diesel. Rekord 2100 D devine primul model Opel pentru pasageri echipat
cu un motor diesel: patru cilindri, 2,1 litri şi 60 cp.
În primăvara lui 1972, noua versiune a sportivului şi
exclusivistului model înfrăţit Commodore are lansarea de piaţă. A doua sa
generaţie este oferită doar cu caroserie sedan şi coupe, cu motorizări
puternice cu şase clindri. Varianta de bază de 2,5 litri livrează 115 cp, în
timp ce GS aduce 130 cp. În septembrie 1972, o versiune de top este adăugată:
Commodore GS/E echipat cu un motor de 2,8 litri cu injecţie de 160 cp. Dotat cu
motorul de la Diplomat şi Admiral, GS/E face trecerea de la segmentul mediu la
cel premium. La fel ca predecesorii lor, Rekord D şi Commodore B ajung la un
public larg: până la schimbarea de model din 1977, 1,2 milioane de unităţi
fuseseră vândute.
Noua generaţie
Rekord D trebuia să se ridice la nivelul unor aşteptări
foarte ridicate: predecesorul său, construit în 1966, a fost primul model Opel
în acest segment care a atins nivelul de un milion de unităţi, cu mai mult de
1,2 milioane comercializate. În plus, modelul Commodore A, poziţionat mai sus,
vânduse 150.000 de unităţi. După trei ani şi jumătate de cercetare şi
dezvoltare, noua generaţie Rekord a fost dezvăluită în 1972. Spre deosebire de
Record C şi caroseria sa de influenţă americană în formă de sticlă de Cola,
noul model reflectă trăsături de design europene. Linii clare şi funcţionale,
suprafeţele line, geamurile mari şi o talie joasă îi conferă un exterior
care nu se demodează.
"Forma sa europeană îşi îndeplineşte
promisiunea"
Ca şi în cazul predecesorului său, trei tipuri de
caroserie sunt disponibile: clasicul sedan notchback, cu două sau patru uşi,
coupeul sportiv şi o versiune station wagon, disponibilă cu trei sau cinci uşi.
Pentru comerţ şi instituţii, Opel oferă şi un van, un station wagon cu trei uşi
fără geamurile laterale din spate.
Siguranţa pasivă a jucat un rol cheie în specificaţii:
flancurile sunt reîntărite, iar capota oferă protecţie în cazul impactului
lateral şi la răsturnare. Noi zone de deformare protejează pasagerii la
impactul frontal. Şasiul îmbunătăţit cu suspensia faţă independentă şi
suspensia spate rigidă este bazat pe cel al predecesorului său. Sloganul
publicitar al momentului este "Forma sa europeană îşi îndeplineşte
promisiunea".
În septembrie 1972, Opel sărbătoreşte o premieră
mondială: primul model diesel pentru pasageri intră în producţie după mai bine
de 70 de ani de istorie auto Opel. Motorul diesel a fost folosit pentru prima
oară în iunie 1972 pentru modelul experimental Opel GT. Motorul turbo cu patru
cilindri cu 95 cp a adus modelului experimental GT 20 de recorduri
internaţionale şi mondiale. Motorul diesel al Rekord livrează 60 cp, consumă în
medie 8,7 litri de combustibil la 100 km şi atinge viteză maximă de 135 km/h.
Rekord 2100 D este imediat recunoscut datorită capotei curbate la mijloc.
Motoarele diesel sunt mai înalte decât echivalentelor lor pe benzină pentru ca
sunt dotate cu arbore cu came şi un cap cilindru modificat.
"Opel Commodore. O astfel de maşină nu
apare în fiecare an."
La puţin timp după lansarea Rekord D, din martie 1972,
Commodore B extinde în sus gama de modele. Ca membru al clasei medii, el face
trecerea de la Rekord la modelele premium, Admiral şi Diplomat. Forma
caroseriei este preluată de la Rekord. Totuşi, spre deosebire de Rekord,
Commodore B este echipat cu mai multe elemente luxoase şi este oferit doar cu
motoare cu şase cilindri. Varianta S de 2,5 litri furnizează 115 cp. Un nivel
mai sus, Commodore GS oferă 130 cp. Atunci când GS este dezvoltat ulterior,
vine echipat cu un motor de 2,8 litri, 142 cp cu două carbutatoare. În
septembrie 1972, vârful de lance al familiei Commodore este lansat: GS/E
de 160 cp. Injecţia sa electronică oferă motorului de 2,8 litri o
performanţă solidă. Coupeul atinge viteza maximă de 200 km/h, iar sedanul în patru
uşi de 195 km/h. Commodore GS/E are un spoiler frontal cu personalitate,
dezvoltat de Opel în tunel de vânt. La acel moment, Opel spunea: "GS/E
este atractiv pentru fanii modelor tour performante cărora le place să parcurgă
distanţe lungi la viteze medii mari şi necesită deci manevrabilitate optimă şi
confort.”
Commodore GS/E se impune şi în cursele auto de circuit şi
la raliu. În 1973, tânărul talent Walter Röhrl îşi face debutul la Raliul Monte
Carlo într-un Opel. Röhrl şi co-pilotul său Jochen Berger au un rezultat bun.
Totuşi, sunt dezavantajaţi de faptul că modelul Commodore GS/E Coupe tunat de
Irmscher a fost plasat în categoria modelelor exclusive pentru raliu.
Opel sărbătoreşte cele mai importante victorii ale
acestui duo în viaţa de zi cu zi. Cu un an înaintea schimbării de model, este
atins momentul magic al producţiei cu numărul un milion. La începutul lui
septembrie 1976, un Rekord sedan auriu devine modelul cu numărul un milion care
iese de pe linia de asamblare. Gata pentru aniversare, apare o ediţie limitată
a modelului special "Millionär" cu echiparea premium “Berlina” cu
motorul S de 2,0 litri şi 100 cp, disponibil din septembrie 1975. Când, în
septembrie 1977, ultimul model din gama generaţiilor Rekord este produs, deja
1.128.196 unităţi ale variantei D şi 140.827 de Commodore B fuseseră
comercializate.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii