Peugeot dezvăluie două concept car-uri la Geneva,
XY şi GTi, ce reflectă cele două expresii ale tendinţei ascendente a Mărcii în segmentul supermini.
Aceste concept car-uri marchează saltul dintre generaţii, evidenţiat deja de modelul
208. Conceptul XY se adresează locuitorilor din mediul urban care preferă unicitatea şi rafinamentul, în timp ce
conceptul GTi re-inventează o legendă.
Conceptele XY şi GTi propun culori exclusiviste şi sofisticate şi noi moduri de a
lucra cu materialele.
Introdusă la 208 şi deosebit de carismatică, partea frontală
se bucură de semnătura luminoasă a luminilor
rafinate cu funcţii Full-LED şi a celor de ghidare de ultimă
generaţie. O apariţie impresionantă, vizibilă atât pe timp de zi cât şi de noapte!
Folosind aceeaşi
tehnologie Full-Led, indicatorii direcţionali faţă înconjoară
becurile de fază lungă dând impresia că aceste
prototipuri au iris. Lămpile interne au formă rectangulară, iar la becurile de fază lungă, linia fluidă crează impresia de pupilă
felină… o expresie tehnologică extrem de îndrăgită de către Marcă!
Precizia continuă cu perfecta
integrare a ornamentelor în caroserie: extensii ale aripilor şi praguri ce definesc trenul de rulare.
Conceptul XY urban şic
Echipat cu un propulsor de 1.6 e-HDi
ce dezvoltă 84 kW (115 Cp) asociat unei cutii de
viteze manuale în 6 trepte, Concept car-ul XY transportă ocupanţii
într-o ambianţă rafinată, cu o semnătură
roşu aprins, ce înfrumuseţează atât caroseria cât şi habitaclul.
Vopsit în umbre ‘Pulsion’, conceptul XY pare să se schimbe constant, în funcţie de distanţa şi poziţia
de la care este privit. Capacitatea de transformare este rezultatul unei metode unice, bazată pe aplicarea cu precizie
a 16 straturi de vopsea şi lac.
Habitaclul este scos în evidenţă de accentele
de piele
de culoare roşu
aprins, naturală, cu cusături
asortate: planşă de
bord, cotieră,
inele
volan, laterale şi manetă
schimbător, dungi pe inserţiile scaunelor, covoraşe cu aspect
de mătase... Plafonul
panoramic vitrat este îmbrăcat în piele neagră.
La volan, şoferul se
aşează pe un scaun îmbrăcat în piele gri sidefat, cu spătarul cu aspect plisat. Acest efect
în relief este obţinut cu ajutorul
a cinci inele din
metal, care strâng şi încreţesc materialul. Deosebita atenţie acordată
materialelor continuă cu volanul exclusivist
îmbrăcat în piele, cu dungi minuscule roşu aprins şi inserţii cromate în partea de
jos. Scăldat în lumina naturală
oferită de plafonul panoramic vitrat, cu lumină
de ambianţă albă, nivelurile
de finisaj ale interiorului conferă un aspect
impresionant şi exclusivist.
Compartimentul pasageri nu este doar rafinat, ergonomia sa
face ca şoferul să fie în perfectă armonie
cu maşina.
Fără să fie nevoit
să-şi
ia privirea de la drum,
descoperă un panou de bord ridicat, cu ceasuri
pe fond argintiu cu contur cu led-uri albe.
Cu vârful degetelor sau cu ajutorul comenzilor de pe volan
conducătorul auto poate folosi un ecran digital vast pentru a asculta muzica favorită
transferată de pe telefonul pe care este stocată
sau pur şi simplu pentru
a-şi
aleage traseul… Magnific!
Cu jante de 18”, ce combină spiţele ‘dual-effect’, Conceptul
XY îşi reflectă caracterul deosebit la exterior graţie culorii
Pulsion şi diferitelor detalii. Ornamente cromate înfrumuseţează conturul plafonului panoramic vitrat, al ferestrelor
şi panourilor portierelor, în timp ce partea
de jos a grilei este finisată cu piele argintie
cu cusătură dublă. În plus, grila este înfrumuseţată
cu trei bare
orizontale cromate, ce se prelungesc peste lonjeronul de culoare neagră.
Conceptul GTi: Re-inventarea unei legende
Primele senzaţii sunt vizuale; sunt dezvăluite de îndată ce descoperiţi Concept car- ul GTi. Vopsea
izbitoare roşu aprins,
intensă şi foarte puternică, cu reflexii
negre înfrumuseţează întreagă caroserie.
Apropiindu-vă mai mult, capota şi pavilionul îşi dezvăluie secretul: materialul
cu motiv şah combină diversele nuanţe de vopsea şi lac!
Inspirat direct de steagul cunoscut de toţi entuziaştii motorsport-ului, acest motiv înfrumuseţează
de asemenea protecţia metalică a grilei,
bara de jos care îşi reflectă cu mândrie originile, afişând steagul Franţei.
Lonjeronul şi partea
de
jos a spoilerului spate vopsite
cu negru lucios sunt accentuate printr-un contrast remarcabil.
Inserţii roşii în exteriorul şi interiorul concept
car-ului
GTi. Jantele
pe
18”, strălucitoare şi perfect conturate
sunt de asemenea înfrumuseţate cu roşu, la
fel ca şi sistemul de evacuare dublu cromat şi literele Mărcii inscripţionate pe grilă... fără să uităm de logo-ul concept car-ului
Gti din aluminiu strălucitor, amintind de ilustrul său predecesor: legendarul 205
GTi.
În habitaclu, cusăturile şi logo-ul
central de pe volanul
din piele au un design sportiv, lateralele manetei de viteză,
cusăturile duble ale scaunelor şi conturul ceasurilor tehnologice de bord, totul crează o ambianţă clar sportivă.
Aşezat pe un scaun
creat din mai multe
materiale- Piele Nappa pe secţiunea exterioară, secţiune centrală cu ţesătură
textilă cu motiv tartan în relief, tetieră din piele- şoferul ţine în mâini un volan cu o secţiune inferioară plată, inscripţionat
cu logo-ul concept car-ului GTi pe inelul
din aluminium. În plus, marginea volanului este îmbrăcată în material perforat de
culoare roşie, cu tema şah.
Pentru a se încadra în această atmosferă sportivă, tabloul
de bord este îmbrăcat în piele Alcantara cu cusături gri,
în timp ce pavilionul este complet negru, iar pedala de frână este din aluminiu. Nu în ultimul rând, linia
tabloului de bord şi difuzoarele de aer combină roşul şi
negrul într-un degradé subtil, în timp ce motivul şahului înfrumuseţează barele din aluminiu
ale portierelor.
Concept car-ul GTi poate fi echipat cu un singur propulsor,
acela de la RCZ THP 200. Asociat unei cutii manuale în 6 trepte, propulsorul de 1.6l THP pune şoferul la volanul unei maşini
ce oferă senzaţii nemaiîntâlnite până acum,
reînnoite graţie îmbunătăţirii semnificative a intrumentelor şi comenzilor.
Graţie volanului mic, şoferul
se identifică cu vehiculul,
fiind
întotdeauna pe traiectoria
corectă, fără a fi nevoit să-şi ia privirea de la drum. De fapt, informaţia este afişată pe linia
sa vizuală, de către panoul de instrumente cu taste
pe fond argintiu şi gradaţii foarte precise.
Este de ajuns o singură privire!
Beneficiind din plin de aspectul
compact şi luminozitate,
ţinuta de drum este excelentă şi precisă. Aceasta este rezultatul unui şasiu cu
ampatamentul mărit cu 36 mm în faţă şi în
spate, precum şi spoilerul sport ce reflectă formele pavilionului, exercitând forţa de apăsare
necesară. Pentru o distanţă de frânare optimă,
Conceptul GTi este echipat cu patru discuri,
cu diametru de 302mm
în partea din faţă şi 249mm în partea din
spate, prinse cu prezoane de culoare roşie.
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii