Ford a început producţia modelului Ford Focus
cu motor EcoBoost de 1,0 litri la fabrica de la Saarlouis, Germania; acesta este
cel mai eficient model pe benzină, din punct de vedere al consumului de combustibil,
construit vreodată de Ford.
Noul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri şi 100
CP are un consum de top în clasa sa, de 4,8l/100km (58,9 mpg)* şi emisii CO2 de 109g/km. Modelul de 125 CP are un consum de
5l/100km (56,5mpg) cu emisii de CO2 de 114g/km.
Motorul de 1,0 litri EcoBoost va echipa în
2012 mai multe modele Ford, inclusiv C-MAX şi noul B-MAX.
BUCUREŞTI, Romania, februarie 2012 – Modelul Ford Focus
cu motor de 1,0 litri EcoBoost a ieşit de pe liniile de asamblare ale fabricii
din Saarlouis, Germania în această săptămână. Acesta stabileşte o nouă referinţă
întrucat este cel mai eficient model Ford construit vreodată, din punct de vedere
al consumului de combustibil.
Modelul Focus cu motor EcoBoost de 1,0 litri şi 100 CP
are un consum de combustibil de top în clasa
sa, de 4,8l/100km (58 mpg) şi emisii CO2 de 109g/km. Motorul cu turbocompresor şi injecţie
directă este, de asemenea, disponibil pe modelul Focus într-o versiune de 125 CP,
cu un consum de 5l/100km (56,5mpg) şi emisii CO2 de 114g/km.
Modelul Focus cu motor EcoBoost 1,0 litri înregistrează standarde
de performanţă similar modelelor echipate cu motoare diesel, datorită unui cuplu
motor constant de 170Nm între 1.400rpm şi 4.500rpm.
“Producţia primului model Focus cu motor EcoBoost de 1,0
litri reprezintă o realizare majoră pentru Ford,” a declarat Preşedintele şi CEO
Ford Europa, Stephen Odell. " În urmă cu câţiva ani, dezvoltarea unui motor
atât de mic şi eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, cu un
nivel bun de putere şi plăcut de condus într-o maşină de dimensiunea modelului
Focus, ar fi părut imposibilă."
Noul motor 1,0 litri EcoBoost este produs la fabrica de motoare
Ford din Köln, Germania. Ford a investit aici 134 milioane de euro (200 milioane
de dolari) pentru a dezvolta o linie specială high- tech la fabrica din Köln, în
vederea construirii acestui motor.Tot în acest an, producţia motorului va începe
şi la fabrica Ford de la Craiova, România. Capacitatea de producţie la nivel european
ar putea ajunge la 700.000 de motoare pe an.
Motorul EcoBoost de 1,0 litri ilustrează cât de mult Ford
şi întreaga industrie auto au reuşit să îmbunătăţească în mod continuu motorul
cu ardere internă, o tehnologie utilizată de peste un secol.
De exemplu, motorul de 2,9 litri care propulsa legendarul
Model T avea un consum de combustibil de 11,3l/100km oferind 20 CP – cifre care
erau impresionante la vremea lor.
Motorul primei generaţii de Ford Fiesta din 1976, cu o capacitate
cilindrică de 957cc, avea aproximativ aceeaşi cilindree ca motorul de 1,0 litri
EcoBoost. Cu toate acestea, EcoBoost are
64% mai multă putere şi un consum de combustibil cu 38% mai mic.
Motorul EcoBoost de 1,0 litri a fost dezvoltat de experţii
Ford din Europa, inclusiv ingineri de la Centrul Ford de Cercetare Europeană si
Inginerie Avansată din Aachen, Germania, dar şi de la Centrul Tehnic din Dunton,
Marea Britanie.
*Toate cifrele privind consumul şi emisiile de CO2 exprimate
în g/km sunt extrase din teste aprobate oficial în conformitate cu Directiva CE
93/116/EC. Cifrele privind consumul de combustibil sunt bazate pe Directiva UE privind
Consumul de Combustibil în Europa 80/1268/EEC şi diferă de rezultatele privind ciclurile
de consum de combustibil din alte regiuni ale lumii.
Sursa: Ford Romania
0 comentarii