Motor nou 2.0 BiTurbo CDTI cu sistem unic cu
intercooler, tracţiune pe puntea faţă sau tracţiune integral.
Distribuţie agilă, promptă şi fluidă a
puterii de 143 kW/195 cp şi un cuplu de 400 Nm.
Consum redus de carburant, începând de la
4,9l/100 km (129 g de CO2/km).
Toate modelele Insignia cu tracţiune
integrală sunt echipate acum cu şasiu SuperSport cu suspensie de înaltă
performanţă.
Noile sisteme de asistenţă pentru şofer
bazate pe tehnologia radar asigură un plus de siguranţă.
Rüsselsheim.
Opel continuă să îmbunătăţească şi să perfecţioneze vârful de lance al
companiei, Opel Insignia, care a înregistrat un succes răsunător. Pregătit
pentru noul an, Opel va completa oferta de motoare diesel cu o nouă variantă de
motorizare BiTurbo dinamică şi extrem de eficientă. Unitatea de propulsie CDTI
de 2 litri dezvoltă o putere de 143 kW/195 cp şi generează un cuplu de 400 Nm;
sedanul cu patru uşi şi tracşiune pe faţă şi transmisie manuală consumă doar 4,9
litri la 100 de kilometri (şi un nivel al emisiilor de 129 g de CO2/km). Prin
urmare, Insignia 2.0 BiTurbo CDTI este unul dintre cele mai eficiente
autovehicule de dimensiuni medii în ceea ce priveşte consumul de carburant.
Începând cu primăvara lui 2012, toate variantele cu tracţiune integrală pot fi
comandate cu şasiul SuperSport ce include suspensia faţă a Insignia OPC (Opel
Performance Center), iar sistemul HiPerStrouts creşte şi mai mult dinamismul
condusului. Mai mult, siguranţa activă a Insignia este crescută prin sisteme de
asistenţă.
Modelul de vârf al Opel
De la debutul său, în 2008, Insignia a câştigat în jur de
50 de premii naţionale şi internaţionale, inclusiv prestigiosul Car of The Year
Award 2009. Preţuirea arătată de către experţi este reflectată şi în cererea
puternică din partea clienţilor: modelul de top al Opel a reuşit vânzări de
aproape jumătate de milion. În 2011, Insignia a cunoscut rate de creştere
puternice în pieţe cheie (inclusiv Marea Brianie, Rusia şi Turcia). În
Germania, sedanul cu 5 uşi hatchback este liderul nedisputat al segmentului său
în materie de vânzări. Opel se poate lăuda cu cel mai economic motor pe benzină
din segmentul mediu, cu propulsorul de 103kW/140 cp al Insignia 1.4 Turbo
ecoFLEX (5,7 litri/100 km, 134 g/km CO2). Ultimele avansări tehnologice sunt
baza succesului continuu al modelului de top de la Rüsselsheim.
Tehnologie Diesel BiTurbo Inteligentă
Elementul principal al motorului common rail cu patru
cilindri este sistemul cu două turbocompresoare secvenţiale şi două stadii de
supraalimentare. Până în prezent, această tehnologie se regăsea exclusiv la
câteva mărci mai scumpe. Totuşi, datorită Opel, aceasta va fi acum accesibilă
unui număr mai mare de clienţi. Cumpărătorii au posibilitatea de a combina noua
motorizare cu tracţiunea pe puntea faţă sau tracţiunea integrală (AWD). Modelul
Insignia 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil în toate variantele de
caroserie.
Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI cu o putere de 143 kW/195 cp
şi un cuplu de 400 Nm este proiectat pentru a furniza o performanţă deosebit de
agilă, promptă şi fluidă în momentul accelerării. Insignia sedan cu tracţiune
faţă şi transmisie manuală cu şase trepte accelerează de la 0 la 100 km/h în
doar 8,7 secunde şi atinge o viteză maximă de 230 km/h. La doar 4,9 litri la
100 de kilometri, consumul de carburant şi emisiile CO2 (129 k/km) rămân
la un nivel scăzut. Toate variantele cu transmisie manuală sunt echipate cu
sistemul Start/Stop, modelul Insignia devenind astfel unul dintre cele mai
eficiente autovehicule de dimensiuni medii în ceea ce priveşte consumul de
carburant.
„În această clasă de putere şi cuplu, motoarele diesel cu
şase cilindri şi cilindree de 3 litri reprezintă alegerea obişnuită. Datorită
tehnologiei noastre BiTurbo, motoarele de dimensiuni mai mici dezvoltă o putere
și mai mare
şi facilitează diminuarea consumului de carburant şi a nivelului de emisii cu
30%”, a declarat Volker Scharf, inginer-şef pentru modelul Insignia. „Acesta
este un exemplu foarte bun de „reducere a cilindreei” efectuată de Opel.”
Supraalimentarea secvenţială asigură livrarea
fără probleme a puterii
În cadrul sistemului inovator BiTurbo al modelului
Insignia, cele două turbocompresoare de dimensiuni diferite acţionează fie
individual, fie ca un ansamblu. Între competitorii săi, Opel este singurul
producător de autovehicule de dimensiuni medii care oferă acest sistem
sofisticat cu două turbocompresoare secvenţiale integrat într-un motor diesel.
Turbocompresorul mai mic asigură o accelerare extrem de rapidă la turaţii mai scăzute
ale motorului. Aceasta înseamnă că pedala de acceleraţie răspunde
imediat, întârzierea inoportună a turbinei fiind eliminată. Începând cu o turație de 1250
rpm, şoferul poate obține imediat un cuplu de 320 Nm, iar maximum de 400 Nm
este atins la 1750 rpm.
În gama de turaţii medii, ambele turbocompresoare
funcţionează împreună, iar turbocompresorul mai mare comprimă în prealabil
aerul admis înainte ca acesta să fie complet comprimat în turbocompresorul mai
mic. O supapă de derivaţie este controlată în mod continuu pentru a transmite o
parte din gazele de eşapament către turbocompresorul mai mare. În consecinţă,
şoferul va continua să beneficieze de o acceleraţie puternică. La turaţii
mai mari (începând de la aproximativ 2500 - 3000 rpm), toate gazele sunt
transmise direct către turbocompresorul mai mare, menţinând o distribuţie
uniformă a puterii la viteză mai ridicată.
Obiectivul principal în dezvoltarea motorului 2.0 BiTurbo
CDTI a fost asigurarea rapidă a unei presiuni de supraalimentare în gama de turaţii
scăzute, conferind în acelaşi timp pedalei de accelerație o
sensibilitate sporită în gama de turaţii medii. Intercoolerul de dimensiuni
mici răceşte aerul admis în motor cu ajutorul apei, după ce a trecut prin
turbocompresorul mai mic. În gama de turaţii medii, turbocompresorul mai mare
şi mai puternic intervine din ce în ce mai mult în proces. Fluxul său de aer
mai mare este răcit prin intermediul intercoolerului convenţional, de
dimensiuni mai mari. Opel este prima marcă de autovehicule care utilizează un
asemenea „sistem de răcire dublu”.
Opel a optimizat motoarele sale prin antrenarea
tehnologiei inovatoare Cleantech, care controlează procesul de ardere printr-un
circuit electronic cu buclă închisă. Senzorii integraţi în bujiile
incandescente măsoară presiunea de 100.000 de ori pe minut, asigurând în
permanenţă funcţionarea motorului în parametrii săi optimi şi, de asemenea,
facilitând un consum de carburant şi emisii minime. Cea de-a treia generaţie a
sistemului de injecţie directă Common Rail, care funcţionează la presiuni de
până la 2.000 bar, transmite carburantul către duzele ultra-precise activate
piezoelectric care asigură opt injecţii per ciclu de funcționare.
Acest lucru asigură un proces de ardere extrem de precis, nivelul zgomotului şi
al emisiilor fiind minimizat.
Cu noul motor 2.0 BiTurbo CDTI, cel mai performant din
ofertă, gama de modele Opel Insignia prezintă acum patru motoare turbo diesel
cu injecţie directă common rail, ce dezvoltă o putere cuprinsă între 81 kW/110
cp şi 143 kW/195 cp.
O ofertă inegalabilă în segmentul
autovehiculelor de dimensiuni medii
În timp ce varianta îmbunătăţită an model 2011 din
septembrie a gamei Insignia a avut ca principal obiectiv scăderea consumului de
carburant pentru cele mai bine vândute modele ale sale (noul motor pe benzină
1.4 Turbo ecoFLEX cu un nivel de emisii de doar 134 g de CO2/km şi noua
versiune a motorului 2.0 CDTI ecoFLEX de 118 kW/160 cp şi emisii de doar 115 g
de CO2), noile funcţii lansate la începutul anului 2012 îi conferă modelului
vârf de lance al mărcii Opel calităţi şi tehnologii premium.
Noul motor 2.0 BiTurbo CDTI este disponibil pentru toate variantele de
caroserie Insignia – hatchback cu 4 uşi, sedan cu 5 uşi şi Sports Tourer
station wagon. Clienţii pot opta, de asemenea, pentru o transmisie manuală sau
automată cu 6 trepte de viteză, precum şi pentru tracţiune pe puntea faţă sau
tracţiune integrală (cu diferenţial autoblocabil electronic pe puntea spate).
Dinamica de conducere poate fi îmbunătăţită suplimentar
prin intermediul şasiului mecatronic adaptiv FlexRide, dotare opţională.
Această varietate de opţiuni este inegalabilă în segmentul autovehiculelor de
dimensiuni medii.
Şasiul SuperSport cu suspensie de înaltă
performanţă disponibil pentru toate variantele Insignia cu tracţiune integrală
Şasiul SuperSport disponibil opţional reprezintă o altă
inovaţie semnificativă destinată tuturor variantelor Insignia cu tracţiune
integrală. Această tehnologie, destinată iniţial celei mai performante variante
sport, modelul OPC (Opel Performance Center), este acum disponibilă pentru un
număr mai mare de clienţi. Pachetul este alcătuit din sistemul
mecatronic FlexRide, completat de un sistem de amortizare adaptivă acţionat
electronic, un sistem de frânare Brembo de înaltă performanţă şi suspensia
HiPerStrut (suspensie de înaltă performanţă) pe puntea faţă, prezentă iniţial
la varianta Insignia OPC de 239 kW/325 cp, care optimizează manevrabilitatea şi
precizia sistemului de direcţie.
Noile sisteme de asistenţă pentru şofer bazate
pe tehnologie radar asigură un plus de siguranţă
Nu doar funcţiile de sporire a performanţei au fost
optimizate: siguranţa activă a fost, de asemenea, sporită ca urmare a
integrării unui nou sistem de senzori radar, amplasat în spatele grilei
radiatorului. Cumpărătorii modelului Insignia pot opta acum pentru unTempomat
Adaptiv (ACC) cu senzori radar. Acest sistem nou menţine viteza selectată
în timpul deplasării cu viteză de croazieră, dar reglează automat viteza în
funcţie de condiţiile din trafic pentru a garanta respectarea unei distanţe de
siguranță presetate faţă de autovehiculul din
faţă. Împreună cu sistemul de senzori radar sunt
disponibile mai multe funcţii: Funcția de indicare a distanţei de urmărire (FDI) informează
şoferul prin semnale vizuale în legătură cu distanţa faţă de autovehiculul din
faţă, Sistemul de avertizare privind coliziunea frontală (FCA) emite
un semnal sonor şi vizual pentru a avertiza şoferul privind o coliziune
iminentă cu autovehiculul din faţă şi Sistemul de frânare de urgenţă în
caz de coliziune iminentă (CIB) care decelerează automat autovehiculul în
cazul în care este detectat pericolul de coliziune.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii