CX-5 va fi echipat cu cele mai uşoare
spoilere din lume.
Bucureşti, 10 februarie 2012 – Mazda Motor Corporation a dezvoltat în colaborare cu Japan Polypropylene Corporation, un material pe bază de răşină pentru componente, care are aceeaşi rigiditate ca şi reperele confecţionate din materiale convenţionale, dar o greutate semnificativ mai redusă. Prin folosirea acestui material inovator, piesele construite sunt mai subţiri, astfel utilizându-se cu mult mai puţine resurse în procesul de fabricaţie. Dacă noua răşină este utilizată atât la spoilerul frontal, cât şi la cel posterior, se obţine o reducere a greutăţii totale cu aproximativ 20%. În procesul de construcţie, grosimea redusă duce şi la scurtarea timpului de răcire pentru etapa de injecţie, iar prin folosirea tehnologiei asistate de computer (CAE) s-a optimizat şi canitatea de material. În consecinţă, timpul de turnare, anterior de 60 de secunde, a fost înjumătăţit, permiţând şi reducerea energiei consumate în procesul tehnologic.
Bucureşti, 10 februarie 2012 – Mazda Motor Corporation a dezvoltat în colaborare cu Japan Polypropylene Corporation, un material pe bază de răşină pentru componente, care are aceeaşi rigiditate ca şi reperele confecţionate din materiale convenţionale, dar o greutate semnificativ mai redusă. Prin folosirea acestui material inovator, piesele construite sunt mai subţiri, astfel utilizându-se cu mult mai puţine resurse în procesul de fabricaţie. Dacă noua răşină este utilizată atât la spoilerul frontal, cât şi la cel posterior, se obţine o reducere a greutăţii totale cu aproximativ 20%. În procesul de construcţie, grosimea redusă duce şi la scurtarea timpului de răcire pentru etapa de injecţie, iar prin folosirea tehnologiei asistate de computer (CAE) s-a optimizat şi canitatea de material. În consecinţă, timpul de turnare, anterior de 60 de secunde, a fost înjumătăţit, permiţând şi reducerea energiei consumate în procesul tehnologic.
Mazda are ca obiectiv introducerea celor mai uşoare
spoilere din clasă* folosind răşina pentru noul SUV CX-5, ce va fi disponibil
din această primăvară, precum şi pentru modelele viitoare.
Greutatea spoilerului are un impact important asupra economiei de combustibil şi a performanţelor de condus. Totodată, spoilerele au funcţii multiple, necesitând atât un nivel ridicat de rigiditate, pentru a absorbi energia de impact, cât şi proprietăţi de vopsire şi modelare necesare pentru realizarea design-ului exterior.
Greutatea spoilerului are un impact important asupra economiei de combustibil şi a performanţelor de condus. Totodată, spoilerele au funcţii multiple, necesitând atât un nivel ridicat de rigiditate, pentru a absorbi energia de impact, cât şi proprietăţi de vopsire şi modelare necesare pentru realizarea design-ului exterior.
Mazda a combinat două componente cu proprietăţi diferite ce se regăsesc în
polipropilenă şi cauciuc şi a reuşit să le distribuie într-o structură compusă
din două straturi, în concordanţă cu funcţiile necesare pentru suprafaţa şi
interiorul spoilerului. Rezultatul este o suprafaţă cu aderenţă perfectă pentru
vopsire la exterior şi o zonă cu rigiditate crescută la interior.
Mazda rămâne dedicată obiectivului de reducere a greutăţii autovehiculelor şi
îmbunătăţirii performanţelor dinamice pentru a le oferi clienţilor plăcerea de
a conduce şi performanţe excepţionale de mediu şi de siguranţă.
* Vehicule din aceeaşi clasă cu o capacitate
cilindrică între 1500 şi 2000 cm3 (sursa Mazda Februarie)
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii