Bucureşti, 13 februarie 2012 — Mazda va expune la
Salonul Auto de la Geneva în premieră în Europa conceptul TAKERI, un sedan de
clasă medie ce încorporează tehnologia unică Mazda i-ELOOP de frânare
regenerativă. Acesta va fi prezentat alături de noua Mazda CX-5, un SUV compact
crossover echipat cu întreaga gamă de tehnologii inovatoare SKYACTIV[1] Mazda,
împreună cu o ediţie specială de primăvară 2012 MX-5, proiectată doar pentru
piaţa europeană, şi cu o serie de tehnologii noi şi de modele de serie.
Cea mai nouă adaptare a temei de design Mazda “KODO –
Sufletul Mişcării”, prin conceptul TAKERI, aduce o nouă viziune în materie de
stilizare pentru un sedan. TAKERI oferă o imagine asupra direcţiei viitoare a
modelelor sedan de clasă medie, moştenind viziunea conceptului SHINARI, un
coupe sport cu patru uşi prezentat anul trecut la Geneva. În spatele acestui
exterior captivant, TAKERI integrează motorizarea diesel SKYACTIV-D echipată cu
sistemul i-stop şi cutia automată cu şase rapoarte SKYACTIV-Drive.
TAKERI urmăreşte să obţină eficienţă maximă în consumul de energie fără a
compromite performanţa Zoom-Zoom specifică Mazda. Acesta este primul model
echipat cu i-ELOOP (Intelligent Energy Loop), primul sistem de frânare
regenerativă al constructorului care foloseşte o soluţie unică pentru a
converti energia cinetică în electricitate în timpul frânării şi o stochează
într-un capacitor electric cu două straturi. Puterea este apoi utilizată pentru
a alimenta componente electrice, reducând astfel solicitarea motorului şi
scăzând consumul de combustibil cu până la 10%. i-ELOOP contribuie la un consum
remarcabil al conceptului TAKERI, obţinut fără a sacrifica confortul sau
performanţele.
Noul CX-5 este primul model de serie care foloseşte linia
de design KODO – Sufletul mişcării şi, de asemenea, primul construit cu toată
gama de tehnologii SKYACTIV: motoare, transmisii, caroserii şi şasiu. CX-5
livrează performanţe de condus şi feedback remarcabile în condiţiile unei
manevrabilităţi intuitive şi a unei ţinute de drum superioare, precum şi ale
unor echipări de siguranţă de excepţie. Designul aerodinamic şi greutatea
redusă, alături de motorizările (toate echipate cu i-stop) şi transmisiile
SKYACTIV permit CX-5 să înregistreze printre cele mai bune rezultate din clasă în
materie de consum şi emisii de CO2.
Noua ediţie de primăvară 2012 MX-5 include noi elemente
premium pentru un plus de clasă. Inserturi cromate pentru faruri, cadrul grilei
şi cadranele proiectoarelor de ceaţă, precum şi tapiţerie de piele în
nuanţă Havana Brown. Versiunea este disponibilă doar în Europa şi va fi
furnizată atât în variantă soft top, cât şi hardtop[2], alături de patru
opţiuni de culoare: Radiant Ebonz, Crystal White Pearl, Metropolitan Grey şi
Brilliant Black. În plus faţă de conectivitate audio crescută, ediţia specială
de primăvară 2012 va fi primul MX-5 dotat cu sistem de navigaţie.
[1] SKYACTIV-G motorizare benzină, SKYACTIV-D
motorizare diesel, SKYACTIV-Drive transmisie automată, SKYACTIV-MT transmissie
manuală, SKYACTIV-Caroserie and SKYACTIV-Şasiu.
[2] Disponibilitatea variază în funcţie de piaţă
[2] Disponibilitatea variază în funcţie de piaţă
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii