Noul model Honda Civic 5 usi primeste 5 stele
Euro NCAP la siguranta generala si premiul NCAP Advanced pentru inovatie in
materie de siguranta.
Noul model Honda Civic 5 usi a fost declarat unul dintre
cele mai sigure autovehicule din Europa, in conformitate cu rezultatele
testelor de impact Euro NCAP. Mai mult,
Euro NCAP a anuntat ca va extinde premiul NCAP Advanced pentru sistemul Honda
Collision Mitigation Braking System (CMBS – Sistem de prevenire si franare in
caz de coliziune), tehnologie ce va echipa si noul model Honda Civic.
Noua Honda Civic a primit punctajul maxim, 5 stele Euro
NCAP. Sistemul de evaluare se axeaza asupra performantelor generale in ceea ce
priveste siguranta, ceea ce ofera clientilor posibilitatea de a intelege cu
usurinta modul de evaluare. Sistemul ia in considerare protectia pasagerilor,
protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea sistemelor pentru
asistarea soferului. De la introducerea noului sistem de evaluare Euro NCAP (februarie
2009) toate modelele Honda ce au fost testate au obtinut 5 stele.
Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP, a
afirmat ca "a noua generatie a modelului Civic a impresionat si a obtinut
cel mai mare punctaj la toate categoriile evaluate, ajungand la egalitate cu
rivalii sai din acest segment competitiv al pietii. Autovehiculul a obtinut
punctaj bun la capitolul siguranta si, in mod optional, poate dispune de
Collision Mitigation Brake System (CMBS - Sistem de prevenire si franare in caz
de coliziune).”
Euro NCAP a anuntat astazi ca va extinde premiul NCAP
Advanced pentru sistemul Honda CMBS (Sistem de prevenire si franare in caz de
coliziune), tehnologie ce echipeaza si noul model Honda Civic in mod optional.
Premiul recunoaste tehnologia Honda CMBS ca fiind printre cele mai bune
inovatii in materie de siguranta existente in prezent, oferind beneficii
dovedite prin cercetare. Euro NCAP Advanced este o initiativa dezvoltata ca si
raspuns la dezvoltarea rapida a noilor tehnologii de siguranta, disponibile la
achizitia unui autovehicul nou, pentru care nu există o evaluare independenta.
Honda a fost recunoscuta pentru sistemul Collision
Mitigation Brake System (CMBS) un sistem autonom de franare de urgenta bazat pe
radar. CMBS este un sistem proiectat
pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor cu autovehicule stationare sau care
se deplaseaza în aceeasi directie.
Sistemul are ca scop alertarea soferului în caz de coliziune iminenta,
atat la viteze mici, caracteristice deplasarii in mediu urban, cat si la viteze
mai mari tipice drumurilor rurale si autostrazilor. Prin studierea statisticilor privind
accidentele in Germania si extinderea cifrelor la comunitatea europeana, Honda
estimeaza ca, în cazul în care toate autovehiculele ar fi dotate cu CMBS, între
200.000 si 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate în fiecare an.
Evaluarea sigurantei noului model Civic si premiul NCAP
Advanced reflecta angajamentul Honda pentru siguranta de ansamblu a
vehiculului. Sistemul de analiza a impactului între masini de la centrul
Tochigi R&D studiaza impactul între modelele de vehicule de marimi si
greutati diferite si dezvolta solutii pentru a reduce leziunile în cazul
pasagerilor, dar si al pietonilor. Dispozitivul de test al impactului
omnidirectional între vehicule a fost lansat în 2001 si este primul din lume de
acest fel, care functioneaza in interior.
Noua generatie Civic este disponibila in versiune cu 5
usi si cu 4 usi. Evaluarea Euro NCAP este valabila pentru modelul in 5 usi.
Caracteristici de siguranta ale Honda Civic
Vehicle Stability Assist (controlul
stabilitatii si tractiunii)
Vehicle Stability Assist (VSA) este proiectat pentru a
asista soferul in mentinerea controlului la virari, accelerari si manevre
bruste prin actionarea franelor asupra oricarei roti, in functie de necesitate,
si prin reducerea cuplului motorului.
Advanced Compatibility Engineering (ACE -
proiectare de compatibilitate avansata)
Dezvoltata in centrul de la Tochigi, in cadrul testelor
pentru studierea impactului intre vehicule, structura Advanced Compatibility
Engineering™ (ACE™) reprezinta acum un
punct forte al Honda in ceea ce priveste rezultatele obtinute la capitolul
siguranta.
Structura caroseriei ACE™ este un design exclusiv Honda
ce sporeste protectia oferita pasagerilor si compatibilitatea la impactul
frontal. Designul structurii caroseriei ACE utilizeaza o retea de elemente
structurale conectate pentru a distribui energia impactului pe o suprafata mult
mai uniforma in partea anterioara a autovehiculului. Aceasta gestionare
imbunatatita a impactului frontal ajuta la reducerea fortelor transferate catre
habitaclu si la dispersarea mult mai uniforma a fortelor transferate catre
celalalt autovehicul implicat in impact.
Protectia pasagerilor
Noul Civic dispune, de asemenea, de multe caracteristici
gandite pentru a proteja pasagerii. Cercetarile au demonstrat ca aceste
caracteristici pot imbunatati dramatic sansele de supravietuire a pasagerilor
in cazul in care sunt loviti de un autovehicul aflat in miscare. Aceste
caracteristici includ pivoti stergatoare ce sunt proiectati sa se rupa in cazul
unui impact, cadru aripi anterioare si elemente fixare capota ce absorb
energia, precum si o zona neobstructionata sub capota ce ofera spatiu mai mare
pentru deformare.
Airbaguri si centuri de siguranta
La toate modelele, sistemele de siguranta SRS sofer si
pagager sunt completate de airbaguri tip cortina pentru protejarea tuturor
pasagerilor. Sunt disponibile centuri de siguranta cu retractor (Emergency
Locking Retractor – ELR), cu prindere in trei puncte pentru toate locurile
autovehiculului, centurile anterioare dispun de sistem de pretensionare si
limitatori de sarcina. Pe bancheta posterioara, sistemul ISOFIX ofera
posibilitatea de fixare sigura si corecta a scaunului pentru copii.
Despre sistemul Collision Mitigation Braking
System (CMBS – sistem de prevenire și frânare în caz de coliziuni)
Ce este CMBS?
Sistemul Collision Mitigation Brake System (CMBS) este un
sistem autonom de franare de urgenta bazat pe radar. La viteze mai mari de 15
km/h, autovehiculele in miscare si stationare sunt detectate la circa 100 m in
fata autovehiculului. Atunci cand sistemul detecteaza posibilitatea ca
autovehiculul sa loveasca unul din obstacole se initiaza un proces cu trei
etape. In prima etapa, de obicei cu circa 3 secunde inaintea impactului,
soferul este avertizat prin semnale sonore si vizuale. In a doua etapa, atunci
cand sistemul detecteaza ca impactul este inca probabil (de obicei cu circa 2
secunde inaintea impactului), centura de siguranta este actionata de trei ori
si autovehiculul incepe automat sa franeze. In cele din urma, atunci cand
impactul nu mai poate fi evitat, sistemul CMBS retrage centurile soferului si
pasagerului (utilizand intinzatoare reversibile diferite de dispozitivele
pirotehnice folosite in timpul impactului) si aplica o forta de franare mai
mare. Forta de franare poate fi suplimentata de sofer pana la nivelul maxim.
Toate actiunile intreprinse de sistemul CMBS sunt
reversibile: In cazul in care posibilitatea producerii unui accident nu mai
exista (spre exemplu autovehiculul iese de pe traiectorie), tensiunea aplicata
centurilor de siguranta inceteaza, iar avertizarile sonore si vizuale se
opresc.
Care este beneficiul?
CMBS este un sistem proiectat pentru a ajuta la
prevenirea coliziunilor cu autovehicule stationare sau se deplaseaza în aceeasi
directie. Multe studii au demonstrat ca
neatentia soferilor reprezinta un factor important in majoritatea accidentelor.
Sistemul are ca scop alertarea soferului în caz de coliziune iminenta, atat la
viteze mici, caracteristice deplasarii in mediu urban, cat si la viteze mai
mari tipice drumurilor rurale si autostrazilor.
In cazul acestor accidente, cele mai intalnite leziuni sunt la coloana
cervicala, la torace si la genunchi. Prin studierea statisticilor privind
accidentele in Germania si extinderea cifrelor la comunitatea europeana, Honda
estimeaza ca, în cazul în care toate autovehiculele ar fi dotate cu CMBS, între
200.000 si 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate în fiecare an.
Cum a fost evaluat sistemul CMBS?
Honda a efectuat doua tipuri de teste pentru a stabili
eficienta sistemului CMBS, ambele teste simuland situatii tipice din viata
reala. Pentru a stabili functionalitatea corespunzatoare a sistemului, soferul
de teste a condus catre tinte fixe si mobile, pentru a determina daca sistemul
reactioneaza sau nu asa cum trebuie: avertizari sonore si vizuale emise atunci
cand este necesar, retragerea centurilor de siguranta, urmate de franarea de
urgenta. Pentru a determina raspunsul soferului la aceste avertizari,
voluntarii au fost distrasi in mod voit in timp ce urmareau un autovehicul de
simulare ce franeaza brusc. Voluntarii nu si-au dat seama ca acest vehicul
poate fi scos in siguranta de pe traiectorie inainte de producerea unei
coliziuni. Voluntarii au fost folositi o singura data pentru a fi siguri ca nu
vor anticipa situatiile critice. Combinand rezultatele testelor de
functionalitate si eficienta, Honda a putut sa asigure si sa estimeze eficienta
sistemului in situatii reale.
Disponibilitate
Pentru modelele Honda Civic, Honda CR-V si Honda Accord,
sistemul este disponibil ca dotare optionala doar pentru versiunile varf de
gama. Disponibiltatea dotarii optionale poate varia de la tara la tara. In
anumite tari, sistemul CMBS poate fi disponibil doar atunci cand este combinat
cu alte optiuni in cadrul unui pachet, si nu este oferit la toate versiunile.
Clientii trebuie sa consulte dealerii locali Honda pentru a verifica daca
sistemul CMBS este disponibil.
Despre noul model Civic
Noul model Honda Civic 5 usi a fost dezvoltat special
pentru piata din Europa. Masina porneste de la punctele forte ale
predecesorului sau ducandu-le la un alt nivel. Modelul Civic ofera un nivel
extrem de redus de CO2 – modelul diesel produce doar 110g/km cu 150 CP si un
cuplu de 350 Nm.
Noul Civic va fi disponibil cu trei motorizări: 1.4 litri
si 1.8 litri benzina si 2.2 litri diesel. Toate motorizările sunt echipate cu o
cutie de viteze manuală în 6 trepte, ECO Assist și Idle Stop. De asemenea, sunt echipate cu sistem Hill
Start Assist. Motorul 1.8 litri este, de asemenea, disponibil impreuna cu o
cutie de viteze automata cu 5 trepte.
Pentru Honda, cele mai ridicate standarde sunt o cerinta
de baza si noul Civic nu face exceptie.
Despre Euro NCAP
Euro NCAP ofera consumatorilor o evaluare realista si
independenta a performantelor de siguranta a unora dintre cele mai populare
masini vandute in Europa.
Fondat in anul 1997 si sustinut acum de sapte guverne europene, Comisia Europeana si organizatiile automobilistice si de consum din fiecare tara europeana, Euro NCAP a devenit rapid un catalizator pentru incurajarea unor imbunatatiri semnificative de siguranta aduse autovehiculelor noi.
Sistemul de evaluare Euro NCAP se axeaza asupra
performantelor generale in ceea ce priveste siguranta, ceea ce ofera
posibilitatea de a intelege cu usurinta. Sistemul ia in considerare protectia
pasagerilor la impactul frontal, lateral, la impactul cu stalpi si posterior,
protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea sistemelor pentru
asistarea soferului.
Actuala schema de evaluare, introdusa in februarie 2009,
foloseste un scor mediu, combinand mai multe aspecte ale performantei privind
siguranta: adultilor (50%), copiilor (20%) si a pietonilor (20%) si
disponibilitatea dispozitivelor de asistenta (10%). Pentru a putea fi incluse,
dispozitivele de asistenta (VSA pentru Honda) trebuie sa fie dotare standard pe
90% din gama EU 27 2010.
Sursa: Honda Romania
0 comentarii