Noul model Honda Civic 5 usi primeste 5 stele Euro NCAP la siguranta generala si premiul NCAP Advanced pentru inovatie in materie de siguranta.

Noul model Honda Civic 5 usi a fost declarat unul dintre cele mai sigure autovehicule din Europa, in conformitate cu rezultatele testelor de impact Euro NCAP.  Mai mult, Euro NCAP a anuntat ca va extinde premiul NCAP Advanced pentru sistemul Honda Collision Mitigation Braking System (CMBS – Sistem de prevenire si franare in caz de coliziune), tehnologie ce va echipa si noul model Honda Civic.

Noua Honda Civic a primit punctajul maxim, 5 stele Euro NCAP. Sistemul de evaluare se axeaza asupra performantelor generale in ceea ce priveste siguranta, ceea ce ofera clientilor posibilitatea de a intelege cu usurinta modul de evaluare. Sistemul ia in considerare protectia pasagerilor, protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea sistemelor pentru asistarea soferului. De la introducerea noului sistem de evaluare Euro NCAP (februarie 2009) toate modelele Honda ce au fost testate au obtinut 5 stele.

Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP, a afirmat ca "a noua generatie a modelului Civic a impresionat si a obtinut cel mai mare punctaj la toate categoriile evaluate, ajungand la egalitate cu rivalii sai din acest segment competitiv al pietii. Autovehiculul a obtinut punctaj bun la capitolul siguranta si, in mod optional, poate dispune de Collision Mitigation Brake System (CMBS - Sistem de prevenire si franare in caz de coliziune).”

Euro NCAP a anuntat astazi ca va extinde premiul NCAP Advanced pentru sistemul Honda CMBS (Sistem de prevenire si franare in caz de coliziune), tehnologie ce echipeaza si noul model Honda Civic in mod optional. Premiul recunoaste tehnologia Honda CMBS ca fiind printre cele mai bune inovatii in materie de siguranta existente in prezent, oferind beneficii dovedite prin cercetare. Euro NCAP Advanced este o initiativa dezvoltata ca si raspuns la dezvoltarea rapida a noilor tehnologii de siguranta, disponibile la achizitia unui autovehicul nou, pentru care nu există o evaluare independenta.

Honda a fost recunoscuta pentru sistemul Collision Mitigation Brake System (CMBS) un sistem autonom de franare de urgenta bazat pe radar.  CMBS este un sistem proiectat pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor cu autovehicule stationare sau care se deplaseaza în aceeasi directie.  Sistemul are ca scop alertarea soferului în caz de coliziune iminenta, atat la viteze mici, caracteristice deplasarii in mediu urban, cat si la viteze mai mari tipice drumurilor rurale si autostrazilor.  Prin studierea statisticilor privind accidentele in Germania si extinderea cifrelor la comunitatea europeana, Honda estimeaza ca, în cazul în care toate autovehiculele ar fi dotate cu CMBS, între 200.000 si 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate în fiecare an.

Evaluarea sigurantei noului model Civic si premiul NCAP Advanced reflecta angajamentul Honda pentru siguranta de ansamblu a vehiculului. Sistemul de analiza a impactului între masini de la centrul Tochigi R&D studiaza impactul între modelele de vehicule de marimi si greutati diferite si dezvolta solutii pentru a reduce leziunile în cazul pasagerilor, dar si al pietonilor. Dispozitivul de test al impactului omnidirectional între vehicule a fost lansat în 2001 si este primul din lume de acest fel, care functioneaza in interior.

Noua generatie Civic este disponibila in versiune cu 5 usi si cu 4 usi. Evaluarea Euro NCAP este valabila pentru modelul in 5 usi.

Caracteristici de siguranta ale Honda Civic

Vehicle Stability Assist (controlul stabilitatii si tractiunii)
Vehicle Stability Assist (VSA) este proiectat pentru a asista soferul in mentinerea controlului la virari, accelerari si manevre bruste prin actionarea franelor asupra oricarei roti, in functie de necesitate, si prin reducerea cuplului motorului.

Advanced Compatibility Engineering (ACE - proiectare de compatibilitate avansata)
Dezvoltata in centrul de la Tochigi, in cadrul testelor pentru studierea impactului intre vehicule, structura Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™)  reprezinta acum un punct forte al Honda in ceea ce priveste rezultatele obtinute la capitolul siguranta.
                                                                   
Structura caroseriei ACE™ este un design exclusiv Honda ce sporeste protectia oferita pasagerilor si compatibilitatea la impactul frontal. Designul structurii caroseriei ACE utilizeaza o retea de elemente structurale conectate pentru a distribui energia impactului pe o suprafata mult mai uniforma in partea anterioara a autovehiculului. Aceasta gestionare imbunatatita a impactului frontal ajuta la reducerea fortelor transferate catre habitaclu si la dispersarea mult mai uniforma a fortelor transferate catre celalalt autovehicul implicat in impact.
Protectia pasagerilor

Noul Civic dispune, de asemenea, de multe caracteristici gandite pentru a proteja pasagerii. Cercetarile au demonstrat ca aceste caracteristici pot imbunatati dramatic sansele de supravietuire a pasagerilor in cazul in care sunt loviti de un autovehicul aflat in miscare. Aceste caracteristici includ pivoti stergatoare ce sunt proiectati sa se rupa in cazul unui impact, cadru aripi anterioare si elemente fixare capota ce absorb energia, precum si o zona neobstructionata sub capota ce ofera spatiu mai mare pentru deformare.

Airbaguri si centuri de siguranta
La toate modelele, sistemele de siguranta SRS sofer si pagager sunt completate de airbaguri tip cortina pentru protejarea tuturor pasagerilor. Sunt disponibile centuri de siguranta cu retractor (Emergency Locking Retractor – ELR), cu prindere in trei puncte pentru toate locurile autovehiculului, centurile anterioare dispun de sistem de pretensionare si limitatori de sarcina. Pe bancheta posterioara, sistemul ISOFIX ofera posibilitatea de fixare sigura si corecta a scaunului pentru copii.

Despre sistemul Collision Mitigation Braking System (CMBS – sistem de prevenire și frânare în caz de coliziuni)

Ce este CMBS?
Sistemul Collision Mitigation Brake System (CMBS) este un sistem autonom de franare de urgenta bazat pe radar. La viteze mai mari de 15 km/h, autovehiculele in miscare si stationare sunt detectate la circa 100 m in fata autovehiculului. Atunci cand sistemul detecteaza posibilitatea ca autovehiculul sa loveasca unul din obstacole se initiaza un proces cu trei etape. In prima etapa, de obicei cu circa 3 secunde inaintea impactului, soferul este avertizat prin semnale sonore si vizuale. In a doua etapa, atunci cand sistemul detecteaza ca impactul este inca probabil (de obicei cu circa 2 secunde inaintea impactului), centura de siguranta este actionata de trei ori si autovehiculul incepe automat sa franeze. In cele din urma, atunci cand impactul nu mai poate fi evitat, sistemul CMBS retrage centurile soferului si pasagerului (utilizand intinzatoare reversibile diferite de dispozitivele pirotehnice folosite in timpul impactului) si aplica o forta de franare mai mare. Forta de franare poate fi suplimentata de sofer pana la nivelul maxim.

Toate actiunile intreprinse de sistemul CMBS sunt reversibile: In cazul in care posibilitatea producerii unui accident nu mai exista (spre exemplu autovehiculul iese de pe traiectorie), tensiunea aplicata centurilor de siguranta inceteaza, iar avertizarile sonore si vizuale se opresc.

Care este beneficiul?
CMBS este un sistem proiectat pentru a ajuta la prevenirea coliziunilor cu autovehicule stationare sau se deplaseaza în aceeasi directie.  Multe studii au demonstrat ca neatentia soferilor reprezinta un factor important in majoritatea accidentelor. Sistemul are ca scop alertarea soferului în caz de coliziune iminenta, atat la viteze mici, caracteristice deplasarii in mediu urban, cat si la viteze mai mari tipice drumurilor rurale si autostrazilor.  In cazul acestor accidente, cele mai intalnite leziuni sunt la coloana cervicala, la torace si la genunchi. Prin studierea statisticilor privind accidentele in Germania si extinderea cifrelor la comunitatea europeana, Honda estimeaza ca, în cazul în care toate autovehiculele ar fi dotate cu CMBS, între 200.000 si 250.000 accidente ar putea fi prevenite sau atenuate în fiecare an.

Cum a fost evaluat sistemul CMBS?
Honda a efectuat doua tipuri de teste pentru a stabili eficienta sistemului CMBS, ambele teste simuland situatii tipice din viata reala. Pentru a stabili functionalitatea corespunzatoare a sistemului, soferul de teste a condus catre tinte fixe si mobile, pentru a determina daca sistemul reactioneaza sau nu asa cum trebuie: avertizari sonore si vizuale emise atunci cand este necesar, retragerea centurilor de siguranta, urmate de franarea de urgenta. Pentru a determina raspunsul soferului la aceste avertizari, voluntarii au fost distrasi in mod voit in timp ce urmareau un autovehicul de simulare ce franeaza brusc. Voluntarii nu si-au dat seama ca acest vehicul poate fi scos in siguranta de pe traiectorie inainte de producerea unei coliziuni. Voluntarii au fost folositi o singura data pentru a fi siguri ca nu vor anticipa situatiile critice. Combinand rezultatele testelor de functionalitate si eficienta, Honda a putut sa asigure si sa estimeze eficienta sistemului in situatii reale.

Disponibilitate
Pentru modelele Honda Civic, Honda CR-V si Honda Accord, sistemul este disponibil ca dotare optionala doar pentru versiunile varf de gama. Disponibiltatea dotarii optionale poate varia de la tara la tara. In anumite tari, sistemul CMBS poate fi disponibil doar atunci cand este combinat cu alte optiuni in cadrul unui pachet, si nu este oferit la toate versiunile. Clientii trebuie sa consulte dealerii locali Honda pentru a verifica daca sistemul CMBS este disponibil.

Despre noul model Civic
Noul model Honda Civic 5 usi a fost dezvoltat special pentru piata din Europa. Masina porneste de la punctele forte ale predecesorului sau ducandu-le la un alt nivel. Modelul Civic ofera un nivel extrem de redus de CO2 – modelul diesel produce doar 110g/km cu 150 CP si un cuplu de 350 Nm.

Noul Civic va fi disponibil cu trei motorizări: 1.4 litri si 1.8 litri benzina si 2.2 litri diesel. Toate motorizările sunt echipate cu o cutie de viteze manuală în 6 trepte, ECO Assist și Idle Stop. De asemenea, sunt echipate cu sistem Hill Start Assist. Motorul 1.8 litri este, de asemenea, disponibil impreuna cu o cutie de viteze automata cu 5 trepte.

Pentru Honda, cele mai ridicate standarde sunt o cerinta de baza si noul Civic nu face exceptie.

Despre Euro NCAP
Euro NCAP ofera consumatorilor o evaluare realista si independenta a performantelor de siguranta a unora dintre cele mai populare masini vandute in Europa.

Fondat in anul 1997 si sustinut acum de sapte guverne europene, Comisia Europeana si organizatiile automobilistice si de consum din fiecare tara europeana, Euro NCAP a devenit rapid un catalizator pentru incurajarea unor imbunatatiri semnificative de siguranta aduse autovehiculelor noi.

Sistemul de evaluare Euro NCAP se axeaza asupra performantelor generale in ceea ce priveste siguranta, ceea ce ofera posibilitatea de a intelege cu usurinta. Sistemul ia in considerare protectia pasagerilor la impactul frontal, lateral, la impactul cu stalpi si posterior, protectia copiilor, protectia pietonilor si disponibilitatea sistemelor pentru asistarea soferului.

Actuala schema de evaluare, introdusa in februarie 2009, foloseste un scor mediu, combinand mai multe aspecte ale performantei privind siguranta: adultilor (50%), copiilor (20%) si a pietonilor (20%) si disponibilitatea dispozitivelor de asistenta (10%). Pentru a putea fi incluse, dispozitivele de asistenta (VSA pentru Honda) trebuie sa fie dotare standard pe 90% din gama EU 27 2010.

Sursa: Honda Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii