Bucureşti, 14 februarie 2012 — Mazda Motor Corporation a dezvoltat o tehnologie
avansată de siguranţă denumită Smart City Brake Support (SCBS — Asistentul de
frânare inteligent pentru oraş), care permite şoferului evitarea unei coliziuni
frontale în timpul deplasării cu viteze reduse în oraş sau în trafic. Sistemul
SCBS va fi inclus în Europa în echiparea standard pentru versiunile medii şi
superioare ale noului crossover CX-5, ce urmează să fie lansat în această
primăvară.
SCBS utilizează un senzor laser pentru a detecta vehiculul sau un obstacol din faţă şi reduce automat pistoanele etrierelor pentru a scurta operaţiunea de frânare. Dacă şoferul nu reuşeşte să ia măsurile necesare pentru a evita o coliziune, cum ar fi acţionarea frânei, sistemul activează frânele automat şi reduce simultan puterea motorului. Astfel, SCBS ajută la evitarea acroşării sau la atenuarea pagubelor în cazul unui impact din spate la viteze mici, unul dintre cele mai frecvente tipuri de accidente în care sunt implicate două autovehicule.
SCBS utilizează un senzor laser pentru a detecta vehiculul sau un obstacol din faţă şi reduce automat pistoanele etrierelor pentru a scurta operaţiunea de frânare. Dacă şoferul nu reuşeşte să ia măsurile necesare pentru a evita o coliziune, cum ar fi acţionarea frânei, sistemul activează frânele automat şi reduce simultan puterea motorului. Astfel, SCBS ajută la evitarea acroşării sau la atenuarea pagubelor în cazul unui impact din spate la viteze mici, unul dintre cele mai frecvente tipuri de accidente în care sunt implicate două autovehicule.
Cum funcţionează Asistentul de frânare
inteligent pentru oraş (SCBS)*
În momentul deplasării cu o viteză cuprinsă între 4 şi 30 de km/h, un sensor laser montat în partea superioară a parbrizului detectează vehiculul sau obstacolele din faţa automobilului şi reduce cursa etrierelor pentru a scurta frânarea când sistemul identifică un posibil risc de coliziune. Ulterior, dacă şoferul nu efectuează manevre de evitare, cum ar fi acţionarea pedalei de frână, se activează frânarea automată. Sistemul este proiectat să evite şi să reducă daunele unui accident când diferenţa de viteză dintre automobil şi vehiculul din faţă este mai mică de 30 km/h.
În momentul deplasării cu o viteză cuprinsă între 4 şi 30 de km/h, un sensor laser montat în partea superioară a parbrizului detectează vehiculul sau obstacolele din faţa automobilului şi reduce cursa etrierelor pentru a scurta frânarea când sistemul identifică un posibil risc de coliziune. Ulterior, dacă şoferul nu efectuează manevre de evitare, cum ar fi acţionarea pedalei de frână, se activează frânarea automată. Sistemul este proiectat să evite şi să reducă daunele unui accident când diferenţa de viteză dintre automobil şi vehiculul din faţă este mai mică de 30 km/h.
Mazda şi-a intensificat cercetarea şi eforturile în ceea ce priveşte siguranţa,
urmărind viziunea unei societăţi sigure şi fără accidente. Mazda intenţionează
să extindă tehnologiile de siguranţă cum este SCBS şi la alte modele din gamă
pentru a le oferi clienţilor plăcerea de a conduce în condiţii de performanţe
de mediu şi de siguranţă.
* Smart City Brake Support (SCBS) este proiectat să
reducă daunele cauzate de accidente şi să uşureze condusul plecând de la
premise că şoferul conduce prudent. Trebuie avut în vedere că sistemul poate fi
influenţat de condiţiile de drum, de vreme, de starea autovehiculului şi de
stilul de condus.
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii