La standul din cadrul celei de-a 82-a editii a Salonului
Auto de la Geneva, Peugeot dezvaluie, cu 5 premiere mondiale, piesa de
rezistenta a ofensivei de produse din 2012: noul 208. Eveniment major la
Salonul Auto de la Geneva 2012: printre cele 30 de vehicule de serie si
concept-car-uri expuse pe cei aproximativ 2.700 metri patrati ai standului
Peugeot, cei 700.000 de vizitatori vor descoperi in spatiul dedicat modelului
208, nu mai putin de 10 versiuni reprezentative ale acestuia. Dupa succesul
istoric al predecesorilor sai- peste 15 milioane vehicule “seria 200” fabricate
in 30 de ani- 208 reinventeaza dinamica segmentului sau, avand un singur tel:
sa recastige pozitia de lider a acestui segment in Europa. Pentru a dezvolta un
vehicul atractiv, care sa vina in intampinarea exigentelor unei game largi de
clienti, noul 208 a adoptat cele mai ambitioase specificatii dezvoltate
vreodata de catre marca pentru a creea un vehicul care produce un adevarat salt
intre generatii.
208, “re-generarea”
-Regenerare arhitecturala, aspect compact (lungime:
3.96m), greutate redusa (-110kg in medie comparativ cu modelul 207) si spatiu
pasageri marit
-Regenerare stilistica, gratie noilor
codurilor estetice si dinamismului celor doua variante de caroserie (3usi t
5usi)
-Regenerare ergonomica, caracterizata prin pozitionarea
complet noua a instrumentelor de bord si a comenzilor, conectivitatea intuitiva
a ecranului tactil si o ambianta interioara rafinata
-Regenerare ecologica, oferita printr-o gama de zece
motorizari extrem de prietenoase cu mediul si foarte economice, inclusiv o gama
e-HDi extinsa si dezvoltarea unei familii noi de motoare pe benzina in trei
cilindri
-Reinventarea placerii de a conduce, gratie noii tinute
de drum, ce reflecta intreaga expertiza a marcii, alaturi de siguranta activa
si pasiva de cel mai inalt nivel si functia inovatoare de Asistenta la Parcare.
Gama de motoare diesel:
- 1.4 l HDi PEF 50 kW (68 Cp), 160 Nm, cutie manuala cu 5
trepte; CO2: 98 g/km,
- 1.4 l e-HDi PEF 50 kW (68 Cp), 160 Nm, cutie pilotata
cu 5 trepte, Stop & Start; CO2: 87 g/km;
- 1.6 l e-HDi PEF 68 kW (92 Cp), 230 Nm, 5- cutie manuala
cu 5 trepte, Stop & Start; CO2: 98 g/km;
- 1.6 l e-HDi PEF 68 kW (92 Cp), 230 Nm, cutie pilotata
cu 6 trepte, Stop & Start; CO2: 98 g/km;
- 1.6 l e-HDi PEF 84 kW (115 Cp), 270/285 (2) Nm, cutie
manuala cu 6 trepte, Stop & Start; CO2: 99 g/km.
Gama de motoare pe benzina:
- 1.0 l VTi 50 kW (68 Cp); 95 Nm, cutie manuala cu 5
trepte; 99 g/km
- 1.2 l VTi 60 kW (82 Cp); 118 Nm, cutie manuala cu 5
trepte; 104 g/km
- 1.4 l VTi 70 kW (95 Cp); 136 Nm, cutie manuala cu 5
trepte: 129 g/km
- 1.6 l VTi 88 kW (120 Cp); 160 Nm, cutie manuala cu 5
trepte: 134 g/km
- 1.6 l THP 115 kW (156 Cp), 240/260 (2) Nm, cutie
manuala cu 6 trepte; CO2: 135 g/km.
Noul 208 va fi lansat la inceputul primaverii anului
2012; pentru anul 2013 se estimeaza un volum al vanzarilor mondiale de
550.000 unitati.
Alături de “premiera”
modelului 208, Peugeot va dezvălui două concept-car-uri
la Geneva, o dovadă clară a tendinţei de dezvoltare a Mărcii pe segmentul modelelor super-compacte: Conceptul
XY şi Conceptul GTi.
Pornind de la versiunea în 3-uşi a modelului 208, cele două concept-car-uri reflectă saltul dintre generaţii
realizat de noul model prin personalităţi
puternice, dar diferite: Conceptul XY se adresează
populaţiei din mediul urban
care apreciază unicitatea şi rafinamentul, în timp ce Conceptul GTi reinventează o legendă. Culorile propuse pentru caroseriile celor două concept-car-uri folosesc un proces unic,
perfect integrat
în componentele
stilistice şi aerodinamice,
rezultând o ambianţă interioară extrem de bine integrată
în design-ul general al modelului.
Tehnologia HYbrid4: inovaţia Peugeot
Marca continuă să reducă emisiile de CO2 la vehiculele din
gama sa: nivelul mediu al emisiilor modelelor
Peugeot s-a situat la o valoare de 129g/km în 2011, aşadar sub nivelul maxim de 130g/km
impus de Comisia Europeană pentru 2015.
Politica Mărcii de
protejare a mediului
se axează pe îmbunătăţirea continuă a motoarelor cu combustie
internă
(obţinută prin reducerea cilindreei
şi
prin sistemele e-HDi Stop & Start). Marca propune o nouă generaţie
de motoare şi o nouă gamă de motorizări pe benzină EB (trei-cilindri de 1.0l şi
1.2l), introdusă la noul 208.
Inovaţia tehnologică Peugeot, un punct important al angajamentului
Mărcii faţă de mediu, în contexul unei pieţe europene predominante diesel, constă
în introducerea primei tehnologii diesel electric hibrid din lume- HYbrid4.
Graţie trenului de rulare HYbrid4, Peugeot propune o gamă
ce oferă noi senzaţii în materie de protecţie
faţă de mediu şi plăcere la condus, completate
de multe alte virtuţi. Hibridizarea propulsorului diesel de 2.0 HDi FAP163Cp
care acţionează roţile faţă cu un motor electric
de 37 Cp integrat în axul spate, oferă o nouă plăcere a condusului, graţie tracţiunii
integrale, a unei puteri maxime de 200 Cp,
a modului ‘ZEV’ (vehicul cu emisii zero) şi a unui consum de carburant cu 35% mai
mic comparativ cu un vehicul
echipat cu motor
cu combustie internă cu caracteristici
similare.
Trei dintre modelele expuse la salonul de la Geneva
fac dovada echipării gamei cu motorizarea HYbrid4.
-3008 HYbrid4,
propus spre vânzare din luna Februarie;
-508 RXH, lansat
la scurt timp, este un alt model diesel-electric hibrid cu atribute prestigioase,
combinate astfel încât
să ofere o perspectivă originală asupra segmentului de vehicule off-road, cu deosebite
valenţe în materie de condus.
-Limuzina de clasă
medie 508 HYbrid4, expusă în premieră
mondială la Geneva, va fi disponibilă începând cu vara lui 2012.
4008, noul SUV Peugeot 4X4
4008, o altă premieră mondială a Salonului Auto de la Geneva, simbolizează atât direcţia ascendentă
a Mărcii Peugeot, cât şi perspectiva internaţionalizării.
Graţie aspectului distinctiv, a caracteristicilor
4x4, modelul 4008, cu vânzări
estimate la peste 70% în afara
Europei, este un răspuns
la necesităţile tot mai ridicate ale utilizatorilor de vehicule all-terrain, din segmentul compact SUV.
Născut din parteneriatul
PSA Peugeot Citroén – Mitsubishi, 4008 se bucură de o personalitate puternică, uşor de asociat cu Marca
Peugeot.
Un echilibru perfect: noile coduri stilistice sunt aplicate cu rigurozitate, caracterul “off-road” este accentuat de adoptarea
grilei cu design vertical,
bandourilor de protecţie pentru lateral şi pasajelor funcţionale
ale roţilor.
Interiorul modelului 4008, se bucură de materiale variate şi echipamente multiple, fiind echipat cu plafon
panoramic vitrat, care oferă ocupanţilor
o
ambianţă deosebită.
Extrem de compact (lungime:
4.34 m), oferă o manevrabilitate bună, iar spaţiul pentru pasageri îl transformă
într-un vehicul
deosebit de versatil, potrivit atât pentru utilizarea zilnică cât şi pentru petrecerea
timpului liber.
Gama 4008 propune patru motorizări (două pe motorină şi două pe benzină), pe pieţele Europene, cu transmisie electronică
4x4 selectabilă.
Cu un nivel al
emisiilor de CO2 record pentru categoria sa, 4008 este
un SUV modern, capabil să realizeze un consum
redus de carburant în diferite medii şi locaţii.
Ofensiva de produse
Celelalte modele Peugeot expuse la Geneva evidenţiază modernizarea
continuă a gamei. Marca este gata să ofere avantaje clienţilor, urmând în special exemplul lansărilor pline de
succes ale modelelor 508 în Europa şi China,
3008 şi 5008, a noului 107, a Coupe-ului Sport RCZ şi începând de astăzi a premierelor mondiale ale noilor modele
Partner şi Expert.
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii